fbpx

Jak dobrze zbudować stronę www – 5 głównych błędów

29 maj 2020 | biznes i strategia, strona internetowa

Jak dobrze zbudować stronę www? Dowiedz się jak rozprawić się z 5 najczęstszymi błędami dotyczącymi budowy strony głównej i jak zachęcić odbiorcę do zapoznania się z Twoją witryną.

Jak dobrze zbudować stronę www? Na co dzień przeglądamy i konsultujemy strony www, zarówno te bardziej, jak i te mniej rozbudowane. I widzimy, że zdecydowanie najczęściej pojawiający się błąd to… bałagan spowodowany zbyt dużą ilością różnych treści. Jesteś bezpośrednio zaangażowana w prowadzenie swojego biznesu i ciężko Ci złapać dystans, bo przecież wszystko wydaje się ważne? Jeśli tak się dzieje, to możliwe, że Twój odbiorca, przytłoczony długimi tekstami, ma ochotę natychmiast wyjść z Twojej strony www. A zatem jak dobrze zbudować stronę www? Przeczytaj cały artykuł i sprawdź, czy nie popełniasz któregoś z 5 błędów głównych!

01

Za długie treści

Pierwszy podstawowy błąd to wspomniana już wyżej zbyt duża ilość tekstu na stronie www. Czy wiesz, że masz tylko 3 do 5 sekund, by zainteresować odbiorcę Twoją stroną www? Decyzja zapada bardzo szybko, a nikomu nie chce czytać się długich treści. Jeśli Twoja strona jest zagracona zbyt dużą ilością tekstu i przypadkowych elementów, Twój odbiorca poczuje się przytłoczony i szybko z niej wyjdzie. A jeśli nawet zostanie chwilę dłużej niż 5 sekund, to będzie pobieżnie skanować tekst, więc prawdopodobnie i tak przeoczy najważniejsze informacje.

Na stronie Twoje treści powinny być zwięzłe, krótkie, oczyszczone ze zbędnych słów i powtórzeń. Twój odbiorca nie potrzebuje całej szpalty informacji, które na tym etapie są po prostu zbędne i niezrozumiałe. Wiemy, że pisanie tekstów na stronę www sprawia dużo problemów, dlatego temu tematowi poświęciłyśmy cały poprzedni artykuł tutaj. Przeczytaj i dowiedz się jak sobie poradzić z treściową niemocą!

strona internetowa jak zrobić

02

Brak formuły określającej misję Twojego biznesu

Przydługie teksty, w których opisujesz, czym dokładnie się zajmujesz i z kim chcesz współpracować przeszły już do lamusa. Twoi odbiorcy, wchodząc na stronę www, oczekują krótkiego i zwięzłego komunikatu, który często nazywany jest z angielskiego „brand bio”. Nie masz takiego komunikatu u siebie? Czas to naprawić! Dla przykładu, oto jak brzmi nasza formuła:

jesteśmy Karla i Ania, czyli kreatywne duo grafików i strategów komunikacji, pomagamy tworzyć przedsiębiorczym kobietom spójną komunikację graficzną i strony www przyciągające wymarzonych klientów.

W ten krótki i zwięzły sposób przekazujemy najważniejsze informacje – co robimy i jaki jest efekt wymierny dla klienta. Twoje sformułowanie powinno zawierać informacje o tym, czym się zajmujesz, czym Twoja firma wyróżnia się na rynku i w jaki sposób możesz pomóc swojemu klientowi. Potrzebujesz więcej wskazówek? Zajrzyj do artykułu Axeli Rinoa o elevator pitch tutaj – może to będzie Twój punkt wyjścia do stworzenia własnego jednozdaniowego bio i naprawienia błędu!

03

Zbyt obszerne menu na górze strony

Często spotykamy się z podejściem „Wstawię dużo różnych zakładek do menu na górze strony, a odbiorca sam zadecyduje, którą zakładkę wybrać, gdzie kliknąć i jak przemieszczać się po mojej stronie”. A to duuuży błąd! Zakładki w menu powinny koncentrować się na najważniejszych elementach Twojej oferty i sposobach kontaktu. Dzięki temu Twoja strona zyska przejrzystość, a odbiorca łatwo podejmie konkretne działania. Pozostałe, mniej ważne zakładki, takie jak np. FAQ, traktuj jako drugorzędne. Możesz je np. umieścić w stopce na dole strony, albo podlinkować w mniej widocznym miejscu strony niż górne menu.

pro tip

„Strona internetowa – jak zrobić menu?” Zdarza się, że pada pytanie o idealną liczbę zakładek w menu na górze strony. Otóż ta liczba to 6 albo… nawet mniej! Bez sentymentów ogranicz zawartość górnego menu i pokieruj odbiorcę dokładnie tam, gdzie TY chcesz. To jeden z niezawodnych sposobów na dobrze konwertującą stronę www! Nie wiesz dokąd pokierować odbiorcę? Zajrzyj tutaj do punktu numer 2: Struktura.

04

Niejasne CTAs

CTA, czyli z angielskiego Call To Action, to przycisk albo link, który podpowiada Twojemu odbiorcy, co ma zrobić i czego od niego oczekujesz. Dla przykładu, pod sekcją, w której opisujesz konsultacje indywidualne, możesz wstawić przycisk z napisem „Zarezerwuj” albo „Umów spotkanie”. Przyciski akcji to jedne z najważniejszych elementów na Twojej stronie, dlatego postaraj się, by komunikaty CTA nie były zbyt skomplikowane! Klient musi być pewien, z jaką akcją wiąże się kliknięcie danego przycisku lub podlinkowanego tekstu. Dlatego wybieraj krótkie formuły, takie jak „Kup teraz” albo „Czytaj więcej”. Staraj się, by teksty były krótkie i konkretne. Niezależnie od tego, co wybierzesz, pamiętaj, że przycisk musi być dobrze widoczny na Twojej stronie.

Nie wiesz, jaki komunikat CTA umieścić? Zastanów się w takim razie jaki jest główny cel Twojej strony. Czy chcesz, żeby ktoś umówił się z Tobą na spotkanie? Jeśli tak, stwórz komunikat, który pokieruje odbiorców bezpośrednio do Twojego kalendarza online z dostępnymi terminami spotkań.

Jak dobrze zbudować stronę www? Ogranicz liczbę zakładek i określ dobrze komunikaty CTAs – dzięki temu Twoja strona stanie się przejrzysta, a Ty pokierujesz odbiorcę dokładnie tam, gdzie to TY chcesz, by trafił! Simple as that!

jak dobrze zbudować stronę www

05

Design strony odpowiada tylko Twojej estetyce

Często zdarza się również, że tworząc design nowej strony www popełniamy kardynalny błąd, polegający na wybieraniu tego, co odpowiada naszej estetyce. A przecież powinniśmy skupiać się przede wszystkim na naszym kliencie idealnym i pod jego kątem podejmować decyzje. Jeśli prowadzisz własny biznes, zastanów się jak połączyć design, który przyciągnie Twojego klienta idealnego z tym, co podoba się Tobie. Bardzo możliwe, że te dwie rzeczy da się jakoś połączyć i wypracować estetykę nie tylko trafiającą w Twój gust, ale przede wszystkim – przynoszącą realne zyski!

 

CHECKLISTA

Zastanawiasz się, czy to jest Twój czas na zmiany na stronie www?

Czy Ty i Twoja witryna gracie do jednej bramki i osiągacie właściwe rezultaty? Pobierz naszą checklistę 50 pytań o stronę www i sprawdź, czy popełniasz któryś z podstawowych błędów.

Jeśli ciągle szukasz rozwiązań,  sprawdź naszą checklistę „Strategiczna strona www – urządź swój wirtualny salon z charakterem według najlepszych praktyk”. Dzięki niej szybko zdiagnozujesz, gdzie popełniasz błędy i wprowadzisz w życie wskazówki, dzięki którym Twoja strona będzie Twoim najlepszym sprzedawcą!

 

jak dobrze zbudować stronę www

Mam nadzieję, że powyższe kroki pomogą Ci uporać się z błędami na Twojej stronie www.

A także, że będziesz teraz inaczej patrzeć na zagadnienia dotyczące tworzenia strony www dla Twojego biznesu. Trzymamy za Ciebie kciuki!

Cheers!
Ania

W podobnych tematach

przeczytaj koniecznie

teksty na stronę internetową

4 wskazówki, jak napisać teksty na stronę www

Dlaczego kochamy DIVI (i Ty też powinnaś)!

co to jest hosting i domena

Co to jest hosting i co to jest domena, i dlaczego powinnaś to wiedzieć

zabierz się do pracy

pobierz materiały

BEZPŁATNY AUDYT

Sprawdź, czy Ty i Twoja strona gracie do jednej bramki, wykorzystując w pełni potencjał własnego miejsca w sieci.

Hello, Girl!

Jesteśmy Karla i Ania, czyli kreatywne duo graficzek i strategów komunikacji.

Od ponad 10 lat wspieramy kobiece biznesy i świadczymy szyte na miarę usługi projektowe. Tworzymy identyfikacje wizualne i strony internetowe dla dziewczyńskich biznesów z dobrą energią. Prowadzimy też kursy dla graficzek. Chcemy naszym doświadczeniem podzielić się także z Tobą, abyś mogła tworzyć firmę, z której będziesz dumna!

Sprawdź konsultacje graficzne kursy i warsztaty graficzne

Zobacz gotowe projekty w sklepie gotowe projekty graficzne

Opowiedz nam, czego potrzebujesz mailing branding

też kochasz Pinterest? Przypinaj z nami!Pinterest

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Spotkajmy się na Instagramie

Wpadaj po kulisy prac, aktualności i wiedzę.

Materiały oraz informacje, które publikujemy w Serwisie, w szczególności w zakładce Do czytania oraz w zakładce Dla Graficzek – Blog redagujemy z należytą starannością. Informacje te mają charakter wyłącznie informacyjny i stanowią wyłącznie osobisty pogląd autorek tekstu.

copyright 2019 – 2023 SHABLON