...

4 niezawodne sposoby na dobrze konwertującą stronę www

6 sty 2019 | biznes i strategia, strona internetowa, triki i narzędzia

Chciałabyś coś zmienić na swojej stronie www, ale nie wiesz jak zacząć? Dzisiaj podrzucamy Ci kilka pomysłów na niezawodne rozwiązania, dzięki którym Twoja strona dobrze konwertowała, opowiadała Twoją historię i przyciągała Twojego wymarzonego klienta!

Początek roku to czas podsumowań i wyciągania wniosków. Być może w Nowym Roku patrzysz świeżym okiem na swoją stronę i myślisz sobie, że chciałabyś coś na niej zmienić, ale nie wiesz jak i nie masz budżetu. Nie poddawaj się, Dziewczyno! Dzisiaj chciałabym podrzucić Ci kilka pomysłów na ulepszenia na stronie www, które możesz wprowadzisz już teraz, zaraz, bez konieczności robienia rebrandingu i przeprojektowywania całej strony. Czytaj dalej i dowiedz się jakie niezawodne rozwiązania możesz wprowadzić już dzisiaj, by Twoja strona dobrze konwertowała, opowiadała Twoją historię i przyciągała Twojego wymarzonego klienta!

01

Przedstaw się

Po pierwsze zadbaj o to, by dla Twojego klienta idealnego od początku było jasne kim jesteś, czym się zajmujesz i do kogo skierowane są Twoje produkty lub usługi. Nie pozwól, by Twój odbiorca tracił czas i szukał tych informacji w różnych zakamarkach Twojej strony www! Zamiast tego przygotuj zwięzły opis swojej osoby. Napisz kim jesteś, co robisz, dla kogo to robisz i dlaczego. Zamieść też jakiś osobisty detal, coś na co zwracasz uwagę lub z czego jesteś dumna. Dzięki temu odbiorca zobaczy twarz, która kryje się za Twoim biznesem, dowie się więcej o tym, jak pracujesz i w jaki sposób możesz mu pomóc z jego problemem.

Nie chodzi oczywiście o to, żeby z tych informacji tworzyć całe opowiadanie – wystarczy jeden zwięzły akapit, ale dopracowany. Nie wiesz jak zabrać się za napisanie takiego tekstu? Zajrzyj do gościnnego wpisu Axeli Rinoa o elevator pitch tutaj.

02

Zaprojektuj ścieżkę, czyli flow

Gdy patrzysz na swoją stronę www, najważniejszą sprawą powinen być flow, czyli sposób w jaki odbiorca ma poruszać się po Twojej stronie www. To właśnie jest flow. Czy wiesz, że możesz pokierować sposobem, w jaki odbiorca będzie się poruszać po Twojej stronie www? Wystarczy zaplanować odpowiedni układ treści I odnośników. Zastanów się gdzie TY chcesz pokierować odbiorcę. Na którą podstronę powinien przejść z ekranu strony głównej? W jakiej kolejności ma otwierać zakładki?

pro tip

Zamiast liczyć na to, że odbiorca sam odnajdzie drogę do informacji, których szuka, podetknij mu je pod nos. Dosłownie!

Wyciągnij na wierzch to, co najważniejsze. Dzięki temu odbiorca szybko znajdzie informacje, których szuka i podejmie odpowiednie decyzje, a strona będzie dobrze konwertować.

03

Pisz do klienta idealnego

Pamiętaj, że język, za pomocą którego komunikujesz się ze swoim odbiorcą na stronie www jest bardzo ważny. Używaj języka korzyści – napisz o tym, co możesz zrobić dla klienta, jak możesz mu pomóc, jakie efekty oferujesz. Niech Twoje komunikaty pokazują, w jaki sposób Twoja praca pomoże mu w osiąganiu celów. Chodzi o to, by Twój wymarzony klient, czytając Twoje teksty, wyobraził sobie, o ile lepiej może wyglądać jego życie, jeśli podejmie współpracę właśnie z Tobą! Nie jesteś pewna w jaki sposób tworzyć treści dla Twojego klienta idealnego? Zastanów się, z jakimi problemami styka się na co dzień Twój klient, a potem przeanalizuj swoje produkty lub usługi pod kątem jego największych punktów bólu i zastanów się, w jaki sposób możesz mu pomóc.

sposoby na dobrze konwertującą stronę www

Flow to sposób w jaki odbiorca ma się poruszać po Twojej stronie www. Zaplanuj odpowiedni układ treści i odnośników. Zastanów się gdzie TY chcesz pokierować odbiorcę i podetknij mu wybrane informacje pod nos. Dosłownie!

04

Wzywaj do działania

Przed chwilą czytałaś o flow, czyli ścieżce poruszania się po stronie www. W tym punkcie dochodzimy do meritum sprawy! Zamiast pokazywać swojemu odbiorcy milion różnych kierunków na Twojej stronie www (Przeczytaj najnowszy wpis, Pobierz PDF z ćwiczeniami, Zobacz moje top 10…), pokieruj go w konkretne miejsca. Niech dowie się kim jesteś, jak pracujesz i dlaczego warto pracować właśnie z Tobą! Każdy z nas wchodząc na nową stronę www potrzebuje chwili by zorientować się, co i jak. Twój wymarzony klient czuje się dokładnie tak samo – w pierwszym momencie jest przytłoczony. Zamiast bombardować informacjami o Twoim blogu i usługach, wybierz jedno wezwanie do działania. Tak, dokładnie. JEDNO wezwanie do działania na jednej podstronie. Dzięki temu pokierujesz odbiorcę tam, gdzie chcesz, skierujesz go na Twoją ścieżkę, na końcu której powinna znaleźć się możliwość zabookowania współpracy z Tobą lub kupna Twojego produktu.

identyfikacja wizualna co to paleta kolorów

Trzymamy kciuki za Twoja stronę www!

Mam nadzieję, że powyższe cztery niezawodne sposoby na strategiczną stronę www pomogą Ci spojrzeć na Twoje miejsce w sieci z nowej perspektywy!

Dołącz do nas na Instagramie, i bądź na bieżąco z naszymi niusami ze świata online.

Do zobaczenia, Dziewczyno!

Cheers!
Ania

zabierz się do pracy

pobierz materiały

Bezpłatny workbook

Zacznij pracować nad kolorami, krojami pisma i zdjęciami, by stworzyć niepowtarzalny wizerunek Twojej marki.

Hello, Girl!

Jesteśmy Karla i Ania, czyli kreatywne duo graficzek i strategów komunikacji.

Od ponad 10 lat wspieramy kobiece biznesy i świadczymy szyte na miarę usługi projektowe. Tworzymy identyfikacje wizualne i strony internetowe dla dziewczyńskich biznesów z dobrą energią. Prowadzimy też kursy dla graficzek. Chcemy naszym doświadczeniem podzielić się także z Tobą, abyś mogła tworzyć firmę, z której będziesz dumna!

Sprawdź konsultacje graficzne kursy i warsztaty graficzne

Zobacz gotowe projekty w sklepie gotowe projekty graficzne

Opowiedz nam, czego potrzebujesz mailing branding

też kochasz Pinterest? Przypinaj z nami!Pinterest

0 komentarzy