Osobowość marki jako tajna broń skutecznego wizerunku + webinar!

18 Lis 2018 | biznes, design

Zdarzyło Ci się kiedyś odkryć markę, która od samego początku wydała Ci się silna, inspirująca, magnetyczna, jedyna w swoim rodzaju? Markę, która miała w sobie to nieuchwytne coś? Jeżeli wiesz, o czym mówię, to znak, że zostałaś oczarowana osobowością tej marki. Taki zachwyt nie zdarza się często, ponieważ wiele firm, nawet marek osobistych, które teoretycznie bazują na osobowości twórcy, decyduje się pozostać w bezpiecznej strefie „bezosobowej”. Tymczasem dodanie do marki indywidualnego charakteru potrafi zdziałać cuda!

skuteczny landing page

Dzięki temu Twoja firma przestaje być nijaka, a staje się JAKAŚ i zaczyna nawiązywać głębszą relację z Twoim odbiorcą. Dzięki unikalnemu zestawowi cech sprawisz, że nie będzie drugiej takiej marki, jak Twoja. Jak to się przekłada na reakcje klienta idealnego? Wyobraź sobie, że Twój odbiorca, po przeczytaniu kilku Twoich postów społecznościowych, wskakuje na Twój kanał YT, potem za jednym zamachem czyta wszystkie Twoje wpisy blogowe, a na koniec wciąż tli się w nim niedosyt przebywania w Twojej obecności, więc zapisuje się na Twoją listę i niecierpliwe wyczekuje nowości. Wiele firm marzy o takiej relacji, ale jednocześnie nie angażuje się w pełni w swój wizerunek, zostawiając wszystkie najfajniejsze smaczki gdzieś na uboczu biznesu.

Niedawno wpadł mi w ręce wywiad z Zuzanną Skalską, analitykiem trendów ds. designu, innowacji i biznesu, wykładowczynią w School of Form Uniwersytetu SWPS, zatytułowany „Trendy to my”. Jeżeli masz chwilę koniecznie przeczytaj. Zuzanna Skalska mówi między innymi, że:

„[Jesteśmy teraz] w momencie wielkiego przedefiniowywania pojęć, wartości, zjawisk. W miejsce starych pojawiają się nowe znaczenia, a to będzie zmieniać nasze życie. Jeden z pięciu najważniejszych trendów nazywa się MY. Oznacza społeczność, a co za tym idzie – nową generację. (…) Nowy kierunek to tzw. skandynawizacja. Przechodzimy właśnie od JA, czyli szczytu piramidy Masłowa, do MY. Jako społeczność naszego domu, dzielnicy, miasta zaczynamy być najważniejsi. Stajemy się bardzo solidarni. Nie ma dyrekcji, prezesów, marketingu. Wszystko jest proste – ludzie ludziom przekazują informacje i w ten sposób budują społeczność.”

Co to oznacza w praktyce?

Przypomnij sobie swoje pierwsze dni w nowym środowisku szkolnym, w nowej pracy. Starałaś się pokazać od jak najlepszej strony, ale jednocześnie nawiązać nić porozumienia z rówieśnikami, współpracownikami, dzięki czemu stałabyś się częścią tej lokalnej społeczności. Prawdziwe scalenie grupy następowało jednak dopiero w momencie, kiedy każdy stawał się po prostu sobą, zaczynał budować swoją indywidualną rolę w grupie w oparciu o talenty, upodobania, osobiste odchyły, dzieląc się swoimi doświadczeniami i nieprawdopodobnymi historiami z przeszłości. Duża grupa rozpadała się na mniejsze, ale wewnętrznie wyjątkowo spójne. Wtedy też wytwarzało się wzajemne zaufanie i realna frajda z przebywania wspólnie w tym jedynym w swoim rodzaju mikrokosmosie.

Dokładnie to samo dzieje się wokół rozpoznawalnych brandów, które w pewnym momencie nie muszą mówić same za siebie. To ich społeczność przemawia w ich imieniu, rozsiewając magnetyczne hołdy. Zastanów się, w jaki sposób trafiłaś ostatnio na taką silną, rozpoznawalną markę? Z polecenia? W efekcie medialnego buzzu? Just sayin’, Girl!

To samo może wydarzyć się wokół Twojej marki. Nie jest to łatwe, ponieważ zawsze powinno istnieć pojęcie granicy, która oddziela to, czym warto się podzielić z odbiorcami, od tego, co powinno pozostać w ukryciu. Jesteśmy dalekie od opowiadania o wszystkich momentach naszego dnia, ale mając jednak świadomość, że ludzie najchętniej kupują od realnych ludzi, podobnych do Ciebie i mnie, a nie bezosobowych gigantów, warto zastanowić się, jak wstrzyknąć zdrową dawkę osobowości do swojego biznesu.  Na szczęście mamy dla Ciebie dzisiaj kilka wskazówek, jak to zrobić, nie przekraczając granicy dobrego smaku! Gotowa?

01

pokaż siebie i swój zespół

Nie każda z nas jest z urodzenia ekshibicjonistką, ale to pierwszy krok, bez którego nie wykonasz pozostałych. Decyzja o pokazaniu siebie, swojej twarzy, publikowaniu materiałów promocyjnych ze swoim zdjęciem jest niezwykle trudna. Jako kobiety mamy wysoko rozwiniętą samokrytykę, wyssaną z mlekiem wielopokoleniowej matki, i to w większości skutecznie nas załatwia. Jednak przełamanie się w tym aspekcie sprawi, że będziesz dla swoich odbiorców o wiele bliższa, będziesz mówić bezpośrednio do nich.

Należysz do odważnych? Idź o krok dalej i pokaż się swoim klientom w promocyjnym wideo. Po współpracy z Dorotą Białkowską nie mamy wątpliwości, że jest to rewelacyjny sposób na to, by nawiązać realną nić porozumienia i zostać zapamiętanym na dłużej niż 5 sekund.

02

twórz markę, z którą można się identyfikować

Żadna z nas nie jest idealna. Markę kreującą się na nieomylną, wszechwiedzącą, pełną sukcesów wyczujemy na kilometr i od razu przykleimy jej łatkę fałszywej. Opowiadając historie toczące się wokół Twojej marki, pamiętaj o tym, żeby pokazywać także swoją ludzką twarz, a nie tylko profesjonalny know-how. Bądź najlepszym kujonem w klasie, ale pozostań jednocześnie dostępną dziewczyną z sąsiedztwa. Again, to nie jest łatwe. Ale znalezienie złotego środka będzie strzałem w 10!

Jak możesz to zrobić? Jeżeli prowadzisz konto na Instagramie lub Facebooku, Twoim przyjacielem powinny stać się Instagram Stories. To idealne miejsce na pokazanie kulis Twojego biznesu, elementów procesu i ludzi, którzy pracują na sukces Twojej firmy. Pamiętaj też, by dobrze wykorzystać potencjał strony „O MNIE”. Czasy, kiedy ta zakładka przypominała skrót CV, są już dawno za nami. Warto umieścić tam kilka bardziej osobistych informacji, które przedstawią Cię jako prawdziwego człowieka z krwi i kości. Fajnym zabiegiem podpatrzonym na zagranicznych stronach jest pokazanie w tym miejscu swojej bucket list. O ile fajniej jest współpracować z kimś, kto ma te same życiowe marzenia, prawda?

Niezależnie od tego, gdzie publikujesz informacje o sobie, staraj się, by były naprawdę ściśle z Tobą połączone. Niech Twój styl i charakter będą motywem przewodnim Twoich tekstów. To bardzo ważne.

Czasy, kiedy zakładka „o mnie” na Twojej stronie internetowej przypominała skrót CV, są już dawno za nami. Warto umieścić tam kilka bardziej osobistych informacji, które przedstawią Cię jako prawdziwego człowieka z krwi i kości, pokazując Twoją ludzką twarz behind the scenes. Jak to mówią: „Bądź sobą, wszyscy inni są już zajęci”.

skuteczny landing page
03

nie bój się swoich odchyłów

Wszystkie jesteśmy w jakiś sposób nienormalne. Mamy swoje preferencje, dziwnostki, zachowania unikalne i unikatowe. Często w wyniku społecznych niepowodzeń lub samokrytycyzmu, chowamy te odchyły głęboko na dnie swojego „ja” i staramy się o nich zapomnieć raz na zawsze. Tymczasem, jak mówi jedno z moich ulubionych powiedzonek: „Find someone as weird as you ang go be weird together”. Na tym zresztą opiera się cała idea określania klienta idealnego i nawiązywania z nim relacji. Coś, co wydaje Ci się dziwne, nie na miejscu, może dla Twojego klienta idealnego być magnesem. Inni pewnie się zniechęcą, to prawda, ale tacy odbiorcy i tak nie staną się Twoimi wiernymi fanami, czekającymi na Twoje nowe produkty. Jeżeli nie czujesz się komfortowo z pokazywaniem swoich dziwnostek, nic na siłę. Wystarczy, jeżeli będziesz umiała się zaśmiać ze swojego przejęzyczenia na livie lub pokazać zabałaganione biurko na Insta Stories. Pierwszy krok w odsłonieniu siebie pomaga zrobić na Instagramie Marta Kaczmarski. Dołącz do grupy Instagram od pasji do biznesu i otrzymaj potrzebne wsparcie! To dobry początek.

„Find someone as weird as you ang go be weird together.”

webinar

„osobowość marki jako tajna broń skutecznego wizerunku”

zapisz się na listę zainteresowanych!

Te trzy punkty zdecydowanie nie wyczerpują tematu, dlatego szykujemy dla Ciebie webinar na temat osobowości w kreowaniu marki! Pokażemy Ci na realnych przykładach, jak zrobić z osobowości swoją tajną broń. Już niebawem podamy termin! Zapisz się na listę zainteresowanych i dołącz do nas na webinarze!

XOXO

Karla

projektowanie stron internetowych

Co przygotować do wyceny dla projektanta Twojej strony www?

Czasy, kiedy Twoje miejsce w sieci było po prostu wizytówką, już dawno minęły! Czas wysłać zapytania i wybrać projektanta, który dźwignie ciężar Twojej zmiany. Ale co tak naprawdę przygotować, żeby wycena strony internetowej była rzetelna i szyta na miarę?

Jak język komunikacji tworzy wizerunek Twojej marki?

Strategiczny, zorientowany na konkretne efekty wizerunek, a o taki właśnie chodzi w biznesie, nierozerwalnie związany jest z językiem, którym posługuje się Twoja marka. Ważne jest nie tylko co, ale też jak mówisz do swojego klienta. Aspekty graficzne i język marki jadą na tym samym wózku: jeżeli są zbyt uniwersalne, trafiają do wszystkich i do nikogo.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do tych, którym może posłużyć!