5 najczęstszych błędów przy tworzeniu wizerunku marki

10 Lut 2019 | biznes

Jeżeli właśnie zdecydowałaś się stworzyć lub udoskonalić własnoręcznie wizerunek swojej marki, czeka Cię świetna przygoda! Wizerunek DIY to nie zło wcielone: na początku Twojej biznesowej drogi to element budujący wczesną rozpoznawalność. To także proces, dzięki któremu lepiej poznajesz naturę swojego biznesu. Jeżeli decydujesz się na domowy rebranding, to swoją metamorfozę lub zmiany wprowadź z głową! Przede wszystkim zwróć uwagę na to, czy nie popełniasz jednego z 5 najczęstszych błędów przy tworzeniu wizerunku DIY…

rebranding
01

każdy piecho z innej wsi

Już wiesz, że czekają Cię zmiany. Chcesz się do nich dobrze przygotować i dlatego zaczynasz szukać inspiracji. Zbierasz przykłady marek, które wizualnie do Ciebie przemawiają. Wchodzisz na Pinterest i do tablicy obrazującej Twoją metamorfozę przypinasz różne grafiki społecznościowe, logo firm z Twojej branży, palety kolorystyczne i fajne zdjęcia. Na koniec lądujesz z całą gamą elementów, które próbujesz sprytnie połączyć. Ale zamiast spójnego obrazu marki otrzymujesz chaotyczny zbiór niepowiązanych ze sobą grafik, z których ciężko jest stworzyć odpowiedni projekt. Brzmi znajomo? Nie tak powinien wyglądać rebranding, a to dlatego, że zbyt mocno polegasz na zewnętrznej inspiracji, a nie zadajesz sobie pytania odnośnie wizji swojej marki. Chcesz wyglądać jak inne brandy, które odnoszą sukces, a jednocześnie nie wiesz, jaka jest Twoja własna marka i do kogo jest skierowana. Koniec końców nie umiesz wyeliminować tych elementów wizerunku, które zupełnie Ci nie służą i nie pasują do całości obrazu.

02

niefortunny przeszczep

To szczególny rodzaj błędu pierwszego, który polega na podpatrywaniu konkurencyjnych firm i przeszczepianiu do swojego wizerunku pojedynczych elementów ich identyfikacji wizualnej, które w naszej ocenie odpowiadają za sukces konkurencji. Często wynika to po prostu z niepewności własnego wizerunku, który został zbudowany np. na podstawie przeczucia i intuicji, bez odpowiednich przesłanek strategicznych. Wtedy łatwo jest sięgnąć po cudzy branding i zainspirować się nim do tego stopnia, że nagle w naszej marce pojawia się ciało zupełnie obce, niepasujące do całości. Zamiast efektu wow otrzymujemy efekt blah, a rozwiązania które wprowadzamy, wcale nie przynoszą takich szałowych rezultatów, jak się spodziewamy.

Sięganie po rebranding często wynika z niepewności własnego wizerunku, który został zbudowany np. na podstawie przeczucia i intuicji, bez odpowiednich przesłanek strategicznych. Wtedy łatwo jest zainspirować się cudzymi rozwiązaniami i przeszczepić je do swojej marki. Ta operacja często jednak nie kończy się sukcesem.

skuteczny landing page
03

huzia na Józia

Jeden z naszych ulubionych błędów! Bierze się on w całości z naszej ludzkiej natury, która szybko zapala się do dalekoidących zmian, nowej, lepszej wizji siebie i równie szybko traci mores przy zderzeniu z koniecznością konsekwentnej pracy. Ten błąd możemy nazwać także błędem “Powyzwaniowym” lub “Pokonferencyjnym”, kiedy zmotywowane do zmian ruszamy z pełnym rebrandingiem, żeby już po chwili porzucić cały projekt i wrócić do starych nawyków, zostawić wizerunek swojej marki w stanie na wpół rozgrzebanym lub, co gorsze, dokończyć zmiany dla świętego spokoju bez strategicznej myśli.

W tym wypadku zrobione nie jest lepsze od doskonałego, ponieważ tracimy podwójnie: nasz wizerunek nadal nie spełnia swojego zadania, a dodatkowo czas poświęcony na jego stworzenie nie zwraca się w postaci nowych klientów, rozpoznawalności czy zysków.

zrobione mądrze i strategicznie jest lepsze od po prostu zrobionego

04

młot na orzecha i armata na wróbla

Kobiece biznesy kochają się uczyć. Czasami tak bardzo, że wolimy gromadzić w głowie informacje zamiast przekładać je na praktykę. To z jednej strony wspaniałe – coraz mniej niekompetencji na rynku kobiecych marek – ale także w wielu aspektach zgubne. W dużej mierze chłoniemy wiedzę od biznesów, które z natury rzeczy nastawione są na generowanie zysków i przedstawiają wiedzę w sposób dla siebie korzystny, zachęcający do kupna produktu lub usługi w opcji maximum. Podobnie może być z Twoim wizerunkiem, któremu na dany moment wcale wiele nie brakuje, ale pod wpływem różnych informacji z sieci postanawiasz wytoczyć armatę na wróbla, zmieniając cały swój brand tam, gdzie wystarczyłyby drobne udoskonalenia. Czasem szał zmian i emocje, które temu towarzyszą, mogą Cię zaślepić i zupełnie przez przypadek zmienisz coś, co działało naprawdę dobrze. Pamiętaj, że wszystkie informacje, które docierają do Ciebie z internetu warto poddać krytycznej analizie i skontrastować z potrzebami swojej marki.

05

wszystko albo nic

Ostatni błąd wizerunku DIY to wieczne zwlekanie. Kiedy zabierasz się za swoje materiały graficzne, skupiasz się przede wszystkim na logo, które w Twoim wyobrażeniu zapewni Ci natychmiastową rozpoznawalność. Jednak logo to czubek góry lodowej, a jego stworzenie wymaga dobrego projektanta i czasu. Im dalej w las, tym logo faktycznie odgrywa większą rolę. Ale np. w biznesie osobistym o wiele ważniejsze jest Twoje zdjęcie wizerunkowe oraz spójność fontów i kolorów. Na podstawie tych elementów jesteś w stanie stworzyć spójny obraz, który pomoże Ci z powodzeniem rozpocząć działania marketingowe i krok po kroku rozbudowywać bazę Twoich materiałów, takich jak ebooki, oferta, media kit, insta stories… sama wiesz, jak to dalej leci.

rebranding

Rozpoznajesz w tych sytuacjach siebie?

W gąszczu informacji naprawdę łatwo się zgubić, zwłaszcza jeżeli w danej dziedzinie nie jesteśmy ekspertem. Wiele naszych klientek często podejmowało niekorzystne decyzje wizerunkowe z prostego powodu: nie były w stanie spiąć wszystkich danych, wyciągnąć wniosków i zadziałać strategicznie. Czujesz, że jesteś w podobnej sytuacji? Jeżeli widzisz, że wciąż popełniasz jeden z pięciu najczęstszych błędów, to znak, że potrzebujesz szerszego spojrzenia na swoją markę.

Jesteśmy tu, żeby Ci pomóc. Dowiedz się więcej o naszej najnowszej propozycji: konsultacjach wizerunku. To co? Widzimy się wkrótce?

XOXO

Karla

Co to jest wizerunek strategiczny i dlaczego logo to za mało?

Kiedy myślimy o wizerunku marki, często wydaje nam się, że tworzy go grafika. Ale strategiczny branding to coś więcej! Sprawdź, czym naprawdę jest wizerunek i zacznij budować go już dzisiaj!

5 kroków, dzięki którym wniesiesz własny biznes na wyższy poziom

5 kroków. To wszystko, czego potrzeba, żebyś przeszła z poziomu „jakoś to będzie, na czynsz wystarczy” do poziomu „Yeah! Robię to, co lubię i jeszcze mi za to sowicie płacą”. Brzmi jak nieosiągalne i niespełnialne marzenie, ale możesz nam wierzyć: Twój własny biznes to potrafi!

Jaki prezent wybrać dla #girlboss?

Święta zbliżają się wielkim krokami! Dlatego przygotowałyśmy dla Ciebie listę prezentów, które uszczęśliwią każdą bizneswoman. Jest coś na biurko, coś do poczytania, i coś dla relaksu. Zapraszamy!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

copyright 2019 SHABLON

NIESZABLONOWY
magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

copyright 2019 SHABLON

NIESZABLONOWY
magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do nieszablonowych Dziewczyn, którym może dodać skrzydeł!