Kreowanie wizerunku firmy, czyli wiosna jako styl wizualny Twojej marki

11 Lis 2019design

kreowanie wizerunku firmy

Dzisiaj czas na trzecią część cyklu, w którym główne skrzypce gra wizerunek firmy, a dokładniej mówiąc wizualny styl Twojej marki. Na Twojej liście znajduje się samodzielne kreowanie wizerunku firmy? Proponujemy Ci skorzystać z genialnego i bardzo intuicyjnego systemu pór roku. W poprzednich częściach opisałyśmy jesiennązimową osobowość marki, a dzisiaj skupiamy się na wiośnie. Czytaj dalej i dowiedz się jak świadomie tworzyć wizerunek firmy za pomocą palety kolorów, fontów, wzorów i zdjęć.

system pór roku a wizerunek firmy

System, który kreowanie wizerunku opisuje za pomocą czterech pór roku, jest genialny, prosty i intuicyjny. W graficznym świecie rozpowszechniła go na dobre Fiona Huberstone, czyli The Brand Stylist, guru wielu zagranicznych i polskich projektantów, autorka kursów dla designerów oraz bestsellerowych książek “How to Style You Brand”“Brand Brilliance”. Kluczowym elementem tego systemu jest określenie aury, jaka ma się wytworzyć wokół Twojego biznesu za pomocą komunikacji wizualnej. Zanim zabierzesz się za wybieranie kolorów lub czcionek dla swojej marki, najpierw opracuj strategię. Zastanów się, jakimi wartościami się kierujesz, jakie przymiotniki określają Twój biznes?

moodboard
prezent dla Ciebie!

jeśli  kręcisz się w kółko i czujesz, że powinnaś coś zmienić – rozumiemy Cię, Dziewczyno! Dlatego przygotowałyśmy dla Ciebie pomoc – krótki, bezpłatny przewodnik po świecie moodboardów i wizerunku online! Pobierz już teraz!

Środki graficzne mają za zadanie przekazać najważniejsze wartości i charakterystyczne cechy Twojego biznesu oraz trafić do serca klienta, który pokocha Cię od pierwszego wejrzenia. Filozofia osobowości marki obejmuje nie tylko kolory czy fonty, ale także wzory, tekstury, ilustracje i zdjęcia. Określając swój wizualny styl, ułatwisz sobie podejmowanie każdej kolejnej decyzji wizerunkowej.

kreowanie wizerunku firmy charakterystyka wiosna

charakterystyka wiosny

Chyba zgodzisz się, że wiosna to najpiękniejsza pora roku, prawda? Po długich zimowych miesiącach wszystko nagle budzi się do życia. Drzewa wypuszczają liście, pojawiają się pierwsze kwiaty, a ptaki ćwierkają w ciepłych promieniach słońca. Budząca się do życia natura i zapach wiosennego powietrza od razu sprawiają, że chce się żyć! Wszędzie wokół czuć pozytywną energię.

Wiosna to pora… radosna i do bólu optymistyczna, jest inspirująca, aż kipi od niej kreatywność! Ale jednocześnie cechuje się przystępnością, jest przyjacielska i lubi towarzystwo. Inspiruje innych swoją energią i przyjaznym nastawieniem do świata. Mocno stoi w czasie teraźniejszym i rzadko rozpamiętuje to, co było. Potrafi świetnie się komunikować i zdecydowanie ma dar do wykonywania wielu zadań na raz. Jest żywa, impulsywna i zabawowa. Wiesz jaka jest wiosenna specjalność? Szybkie, spontaniczne decyzje! Wiosna po prostu bardzo szybko myśli i uwielbia nowe pomysły. Wciąż i na nowo, coś się musi dziać! Ale może to być też jej wadą: zamiast konsekwentnie realizować jeden pomysł, szybko zapala się do kolejnego i porzuca poprzedni, niezrealizowany w pełni projekt.

paleta kolorów wiosny

Jeśli czujesz, że pasuje do Ciebie wiosenny styl wizualny, postaw na lekkie, jasne i ciepłe kolory. Wiosna uwielbia żółty, zielony oraz ciepłe odcienie różu i czerwieni. Zauważ, że to dokładnie te same kolory, które znajdziesz na wiosennych kwiatach! Ta świeżość barw kojarzy się z młodością i wigorem, więc marki wiosenne to często biznesy dynamiczne, skierowane do młodych ludzi. Marka wiosenna to także pastele, wyraźnie z gamy tych cieplejszych: pastelowy róż, żółć czy mięta. Te kolory kojarzą się z dziecięcą radością i beztroską.

kreowanie wizerunku firmy paleta kolorów wiosna
pro tip

Jeżeli czujesz, że jesteś wiosenną osobowością, ale nie chcesz przesadzić z krzykliwością, która może czasem kojarzyć się z kiczem, pamiętaj, że wiosenny styl wizualny to także znane i lubiane w Polsce scandi. W tej odmianie wiosny mamy przede wszystkim dużo światła i elementy z naturalnego, jasnego drewna. Dodatki kolorystyczne są delikatne i dopełniają całość. Taka odmiana wiosny jest mniej intensywna i dzięki temu może sobie odlepić łatkę “zwariowanej osobowości”.

fonty, tekstury, kształty

Jeśli chodzi o kształty i motywy, dla podkreślenia radosnej, wiosennej osobowości Twojej marki używaj przede wszystkim elementów miłych dla oka, takich jak koła, nierówne paski, nieregularne plamy, kropki czy groszki. Nie bój się intensywności we wzorach, bo akurat ten styl dobrze radzi sobie z wszelkiego rodzaju maźnięciami i odręcznymi bazgrołami. Wiosenny styl lubi też drobne, nowoczesne motywy kwiatowe. Jeżeli tęsknisz za złotem lub srebrem – mamy dobrą wiadomość: odrobina brokatu czy metalicznych dodatków imitujących wiosenne promienie słońca też tutaj nie zaszkodzi.

A co z fontami? Wybieraj kroje z zaokrąglonymi elementami, często zabawne, nierówne, jakby pisane dziecięcą ręką. W zasadzie wszelkie odmiany odręcznego pisma będą strzałem w dziesiątkę, o ile nie mają zbyt przerysowanej linii – tego typu fonty przynależą do zimy. Do kompletu możesz dobrać spokojniejsze, bezszeryfowe kroje, które sprawią, że zostanie zachowana czytelność przekazu, a Twoja marka będzie bardziej nowoczesna. Jeżeli nie chcesz być postrzegana jako marka typowo dziecięca, unikaj fontów typu Amatic.

kreowanie wizerunku firmy moodboard wiosna

kreowanie wizerunku wiosny na zdjęciach

Na wizerunek firmy w dużej mierze składa się również materiał zdjęciowy. Zwłaszcza, jeśli prowadzisz biznes online i komunikujesz się z klientem przede wszystkim na swojej stronie www, za pomocą newslettera, czy  w mediach społecznościowych. W tych właśnie miejscach powinny pojawiać się fotografie, które są dopasowane do Twojego stylu marki i utrwalają wizerunek firmy. Możesz oczywiście skorzystać z gotowych zdjęć z banku fotografii dostępnych online. Ale idealnie będzie, jeśli przygotujesz oryginalne zdjęcia dla Twojej marki – jeśli czujesz się na siłach, możesz zrobić to samodzielnie, dzięki poradom Kasi Tajcher odnośnie obróbki w Lightroom, wskazówkom Dominiki Dzikowskiej, albo we współpracy z fotografem.

Podczas sesji zdjęciowej Twoimi sprzymierzeńcami będą kolorowe akcesoria o ciekawym designie. Jeśli chodzi o tło – postaw na duże powierzchnie w jednolitych, jasnych, wesołych kolorach lub na klasyczny biały blat. Pamiętaj o wesołych dodatkach, takich jak naszyjnik z owocami, poduszki z pomponami czy szklanki z motywem flaminga albo lamy. No i przygotuj się na dobrą zabawę i dużą dawkę szampańskiego humoru! Przy fotografii wizerunkowej jako tło sprawdzą się kawiarnie o ciekawym, kolorowym wystroju. Nie zapomnij też o delikatnych, wiosennych kwiatach – w tym sezonie masz naprawdę ogromny wybór i każdy rodzaj roślinności w kadrze zdjęciowym będzie działał na Twoją korzyść. Spokojniejsze, pastelowe odmiany pozwolą wykreować bardziej stylowy look, a intensywne kolorystycznie gatunki sprawią, że w Twojej marce pojawi się egzotyczna nuta. 

komu pasuje wiosenny styl

To już trzeci artykuł dotyczący pór roku w nieszablonowym magazynie. Jeśli śledzisz nasz cykl, to pewnie już mniej więcej czujesz, która osobowość najlepiej do Ciebie pasuje. Jeśli chcesz prowadzić firmę, której misją będzie przede wszystkim pomaganie i budowanie luźnych relacji z klientami, to wiosna jest dla Ciebie, Dziewczyno! Wiosenne biznesy chcą być otwarte i komunikować się w bezpośredni i otwarty sposób – przykłady biznesów o wiosennej osobowości to fotografowie (w szczególności fotografia rodzinna i dziecięca), biznesy związane z produktami przeznaczonymi dla dzieci, czy działalności nastawione na rękodzieło. W wiosennych szatach świetnie poczują się też firmy związane z komunikacją, takie jak agencje PR-owe, kreatywne czy digitalowe.

kreowanie wizerunku firmy wiosenna osobowość marki

Wiosna jest jedną z czterech pór roku, które tworzą kompleksowy system graficzny. Razem z latem, jesienią i zimą opisuje cztery kierunki graficzne, które ułatwią Ci podjęcie wizerunkowych decyzji i ruszenie z miejsca nie tylko z materiałami graficznymi, ale z całą filozofią Twojej marki! Czujesz, że ani jesień, ani zima, ani wiosna nie są dla Ciebie? W takim razie wypatruj ostatniej części naszego cyklu! W kolejnym artykule przedstawimy lato jako styl wizualny. Mamy nadzieję, że nie możesz się już doczekać!
a jeżeli jesteś wiosną, koniecznie daj nam znać w komentarzu i podrzuć link do swojego miejsca w sieci!

Cheers!

Karla i Ania

przeczytaj podobne artykuły

kreowanie wizerunku, czyli jesień jako styl wizualny Twojej marki

kreowanie wizerunku, czyli zima jako styl wizualny Twojej marki

kreowanie wizerunku, czyli lato jako styl wizualny Twojej marki

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do nieszablonowych Dziewczyn, którym może dodać skrzydeł!