Kreowanie wizerunku, czyli zima jako wizualny styl Twojej marki
Dzisiaj czas na drugą część cyklu, w którym główne skrzypce gra wizerunek firmy, a dokładniej mówiąc wizualny styl Twojej marki. Myślisz o projektowaniu swojej marki? Proponujemy Ci skorzystać z genialnego i bardzo intuicyjnego systemu pór roku. Dzisiaj skupiamy się na zimie. Czytaj dalej i dowiedz się jak świadomie kreować wizerunek firmy za pomocą palety kolorów, fontów, wzorów i zdjęć.
System pór roku a wizerunek firmy
Genialny i prosty system, który kreowanie wizerunku opisuje za pomocą czterech pór roku, opracowała Fiona Humberstone, czyli The Brand Stylist, guru wielu zagranicznych i polskich projektantów, autorka kursów dla designerów oraz bestsellerowych książek “How to Style You Brand” i “Brand Brilliance”. Kluczowym elementem tego systemu jest określenie aury, jaka ma się wytworzyć wokół Twojego biznesu za pomocą komunikacji wizualnej. Zanim zabierzesz się za wybieranie kolorów lub czcionek dla swojej marki, najpierw opracuj strategię. Zastanów się, jakimi wartościami się kierujesz, jakie przymiotniki określają Twój biznes?
prezent dla Ciebie!
Jeśli kręcisz się w kółko i czujesz, że powinnaś coś zmienić w materiałach graficznych Twojej marki - rozumiemy Cię, Dziewczyno!
Dlatego przygotowałyśmy dla Ciebie pomoc - krótki, bezpłatny przewodnik po świecie moodboardów i wizerunku online!
Środki graficzne mają za zadanie przekazać najważniejsze wartości i charakterystyczne cechy Twojego biznesu oraz trafić do serca klienta, który pokocha Cię od pierwszego wejrzenia. Filozofia osobowości marki obejmuje nie tylko kolory czy fonty, ale także wzory, tekstury, ilustracje i zdjęcia. Określając swój wizualny styl, ułatwisz sobie podejmowanie każdej kolejnej decyzji wizerunkowej.
Charakterystyka zimy
Jakie skojarzenia przychodzą Ci do głowy, kiedy myślisz o zimie? Z jednej strony oczami wyobraźni widzisz pewnie zimowe, mgliste poranki, gdy cały świat przykryty jest kołderką śniegowego puchu. Zimą doskwiera Ci brak słońca, masz wrażenie, że życie wokół zamiera, trwa w zimowym letargu. Jedyne, na co możesz się wtedy zdobyć, to zaparzenie kubka rozgrzewającego napoju i umoszczenie się pod kocem, gdzieś w pobliżu źródła ciepła (najlepiej przy wesoło trzeszczącym kominku). Z drugiej strony, zima to przecież też piękne, mocne słońce, śnieg skrzypiący pod butami, i ostre zimowe powietrze, wbijające się do płuc milionami lodowych igiełek. To zimowe wyprawy, świąteczne światełka i bożonarodzeniowe dekoracje.
Jednym słowem, zima to pora roku pełna kontrastów. Jest pociągająca, nowatorska i uwielbia przewodzić. Jest przerysowana, otacza się luksusem i bogactwem. Odnosi sukcesy, bo jest zdecydowana i sumienna. Ale przede wszystkim, zima kocha grać pierwsze skrzypce. Wyznacza trendy i podbija świat z łatwością, nie oglądając się na innych. Dlatego czasami może być postrzegana jako królowa lodu, która nie zwraca uwagi na uczucia innych, tylko pędzi ciągle do przodu, pchana przez ambicje i plany podboju świata.
Paleta kolorów zimy
Jeśli pasuje do Ciebie ten styl wizualny, postaw na kolory chłodne, mocne i intensywne. Zima uwielbia odważne barwy w chłodnych odcieniach. To jedyna osobowość, która w swojej palecie posiada czystą biel i czerń. Zebrałyśmy dla Ciebie kilka przykładów palet kolorystycznych, idealnych dla zimowej osobowości. Każda z nich jest mocniej naznaczona trzema cechami wybranymi spośród wszystkich przymiotników określających ten styl wizualny. Tworząc swoją paletę, Ty także postaraj się zawęzić liczbę przymiotników do 3-4. Dzięki temu Twój przekaz będzie zrozumiały i wyrazisty, a wybrane kolory będą miały niezwykłą siłę rażenia.
pro tip
Zimowy styl wizualny jest naprawdę jedyny w swoim rodzaju. Jeśli trafisz na zimę, możesz być pewna, że rozpoznasz ją od razu i poczujesz się jak rażona piorunem! Przykładem zimowej osobości jest marka Czerwona Szpilka – czysta biel i czerń, nasycona czerwień i marmur, czyli to, co zima kocha najbardziej!
Fonty, tekstury, kształty
Firmowa paleta kolorów to jeden ze środków graficznych, dzięki któremu możesz kreować wizerunek firmy. Za pomocą konkretnych barw możesz przekazywać wybrane emocje i wytwarzać konkretną aurę wokół swojego biznesu. Ale określenie wizualnego stylu pozwoli Ci również na świadome kreowanie wizerunku firmy również poprzez czcionki, tekstury, wzory i zdjęcia. W przypadku osobowości zimowej wśród wzorów i fontów znajdziesz przede wszystkim geometryczne wzory i kształty o ostrych krawędziach. Krój pisma dobierany jest na zasadzie kontrastu – fonty przerysowane, szeryfowe zestawiamy z mocnymi, minimalistycznymi fontami o precyzyjnej linii.
Zima po prostu kocha błyszczeć! Dlatego zimowy wizerunek firmy wzbogać o metaliczne i błyszczące efekty. Ta pora roku kocha brokat i złoto. Materiały, które powinny Ci się kojarzyć z zimową osobowością to przede wszystkim metaliczne folie, złocenia i srebrzenia. Zima kojarzy się też z kryształami i marmurem. Te wszystkie elementy możesz wykorzystać jako środki graficzne w Twoich materiałach firmowych, lub w formie zdobienia, które nadadzą charakteru Twojej stronie www.
Kreowanie wizerunku zimy na zdjęciach
Na wizerunek firmy w dużej mierze składa się również materiał zdjęciowy. Zwłaszcza, jeśli prowadzisz biznes online i komunikujesz się z klientem przede wszystkim na swojej stronie www, za pomocą newslettera, czy w mediach społecznościowych. W tych właśnie miejscach powinny pojawiać się fotografie, które są dopasowane do Twojego stylu marki i utrwalają wizerunek firmy. Możesz oczywiście skorzystać z gotowych zdjęć z banku fotografii dostępnych online. Ale idealnie będzie, jeśli przygotujesz oryginalne zdjęcia dla Twojej marki – jeśli czujesz się na siłach, możesz zrobić to samodzielnie, dzięki poradom Kasi Tajcher odnośnie obróbki w Lightroom, wskazówkom Dominiki Dzikowskiej, albo we współpracy z fotografem.
Na sesji zdjęciowej będą potrzebne Ci rekwizyty – tutaj z pomocą przyjdzie Ci arsenał opisany w powyższym okapicie. Złoto i marmur to Twoi sprzymierzeńcy! Wszystkie akcesoria pasujące do krainy lodu, takie jak kryształowe świeczniki czy złote akcesoria będą świetnym uzupełnieniem fotografii. Jeśli chodzi o ubrania, pamiętaj o chłodnych, mocnych kolorach, i imponujących dodatkach, takich jak duża biżuteria i elegancki zegarek, a na pewno nie zbłądzisz z zimowej ścieżki!
Komu pasuje zimowy styl
Do tej pory pewnie już mogłaś się zorientować, czy zimowy styl jest dla Ciebie. Jeżeli Twoje serce nie zabiło mocniej, nic się nie martw! Nie każdy lubi przewodzić i zimowy wizerunek często może powodować uczucie braku tchu. Jednak niektóre branże po prostu świetnie czują się w tym stylu! Szczególnie te, które chcą być ekspertkami, wyspecjalizowanymi w swojej dziedzinie, takiej jak moda. Zimowa osobowość jest bliska biznesom oferującym luksusowe towary, takie jak kosmetyki, biżuteria, czy ekskluzywne wycieczki. Poza tym w tej osobowości odnajdą się również firmy technologiczne i agencje kreatywne.
Zima jest jedną z czterech pór roku, które tworzą kompleksowy system graficzny.
Razem z wiosną, latem i jesienią opisuje cztery kierunki graficzne, które ułatwią Ci podjęcie wizerunkowych decyzji i ruszenie z miejsca nie tylko z materiałami graficznymi, ale z całą filozofią Twojej marki! Czujesz, że ani jesień, ani zima nie są dla Ciebie? W takim razie śledź kolejne części naszego cyklu! W kolejnych artykułach poznasz pozostałe dwa style wizualne. Mamy nadzieję, że nie możesz się już doczekać!
Cheers!
Karla i Ania
czytaj dalej
W podobnych tematach
przeczytaj koniecznie

Kreowanie wizerunku, czyli jesień jako styl wizualny Twojej marki

Kreowanie wizerunku, czyli wiosna jako styl wizualny Twojej marki

Kreowanie wizerunku, czyli lato jako styl wizualny Twojej marki

Hello, Girl!
Jesteśmy Karla i Ania, czyli kreatywne duo graficzek i strategów komunikacji.
Od ponad 10 lat wspieramy kobiece biznesy i świadczymy szyte na miarę usługi projektowe. Tworzymy identyfikacje wizualne i strony internetowe dla dziewczyńskich biznesów z dobrą energią. Prowadzimy też kursy dla graficzek. Chcemy naszym doświadczeniem podzielić się także z Tobą, abyś mogła tworzyć firmę, z której będziesz dumna!
Sprawdź konsultacje graficzne
Zobacz gotowe projekty w sklepie
Opowiedz nam, czego potrzebujesz
też kochasz Pinterest? Przypinaj z nami!