Kreowanie wizerunku firmy, czyli lato jako styl wizualny Twojej marki

29 Lis 2019design

kreowanie wizerunku firmy

Dzisiaj czas na ostatnią, czwartą część cyklu, w którym główne skrzypce gra wizerunek firmy, a dokładniej mówiąc wizualny styl Twojej marki. O korzeniach tego bardzo intuicyjnego i genialnego systemu, bazującego na porach roku, pisałyśmy w pierwszej części, gdzie znajdziesz opis jesiennej osobowości marki. A dzisiaj czas na letni styl wizualny. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak świadomie kreować letni wizerunek marki za pomocą palety kolorów, fontów, wzorów i zdjęć, zapraszamy do lektury!

system pór roku a wizerunek firmy

System, który kreowanie wizerunku opisuje za pomocą czterech pór roku, jest genialny, prosty i intuicyjny. W graficznym świecie rozpowszechniła go na dobre Fiona Huberstone, czyli The Brand Stylist, guru wielu zagranicznych i polskich projektantów, autorka kursów dla designerów oraz bestsellerowych książek “How to Style You Brand”“Brand Brilliance”. Kluczowym elementem tego systemu jest określenie aury, jaka ma się wytworzyć wokół Twojego biznesu za pomocą komunikacji wizualnej. Zanim zabierzesz się za wybieranie kolorów lub czcionek dla swojej marki, najpierw opracuj strategię. Zastanów się, jakimi wartościami się kierujesz, jakie przymiotniki określają Twój biznes?

moodboard
prezent dla Ciebie!

jeśli  kręcisz się w kółko i czujesz, że powinnaś coś zmienić – rozumiemy Cię, Dziewczyno! Dlatego przygotowałyśmy dla Ciebie pomoc – krótki, bezpłatny przewodnik po świecie moodboardów i wizerunku online! Pobierz już teraz!

Środki graficzne mają za zadanie przekazać najważniejsze wartości i charakterystyczne cechy Twojego biznesu oraz trafić do serca klienta, który pokocha Cię od pierwszego wejrzenia. Filozofia osobowości marki obejmuje nie tylko kolory czy fonty, ale także wzory, tekstury, ilustracje i zdjęcia. Określając swój wizualny styl, ułatwisz sobie podejmowanie każdej kolejnej decyzji wizerunkowej.

kreowanie wizerunku firmy charakterystyka lato

charakterystyka lata

Lato, ach, lato! Upalne letnie dni potrafią trochę rozleniwić. Wygrzewamy się na słońcu, cieszymy się ciepłem i piękną pogodą. Celebrujemy długie, ciepłe wieczory spędzone na zewnątrz i marzymy o tym, by ten czas trwał, i trwał…

Wraz z rosnącymi temperaturami kolory wyciszają się, bledną, tracąc wiosenną energię. Lato wbrew skojarzeniom z egzotycznymi podróżami, nie jest wcale takie energiczne. Ta pora roku to kwintesencja spokoju i perfekcji. Od wiosny różni ją wyciszenie i otulająca harmonia. Lato jest eleganckie i pełne wdzięku. Stawia na wysoką jakość i skupia się na detalach. Lato jest też romantyczne, delikatne i czułe, czasem rozmarzone i wręcz nieobecne duchem. Ale z drugiej strony lato jest też świetnie zorganizowane i uwielbia wydajną pracę. Dla tej pory roku charakterystyczne jest również przywiązanie do perfekcji i formalny styl – jasno określony proces działania jest dla lata bardzo ważny. Dzięki tym cechom lato jest naprawdę godne zaufania, można na nim polegać. Czasem możesz odnieść wrażenie, że ta pora roku jest nieco nudna, mało spontaniczna, nie ma za wiele do powiedzenia. Ale tak naprawdę całe emocjonujące życie toczy się we wnętrzu letniej osobowości, która wie dokładnie, na ile może sobie pozwolić i ile może pokazać światu.

paleta kolorów lata

Jeśli czujesz, że letnia osobowość to właśnie Ty, to z pewnością wybierzesz paletę złożoną z chłodnych, delikatnych odcieni. Do lata idealnie pasują wyciszone szarości i błękity, zgaszony róż, oraz lawenda uzupełniona granatem i klasyczną butelkową zielenią czy głębokim burgundem. Te kolory kojarzą się z równowagą, spokojem, ale też wysoką jakością i niewymuszoną perfekcją. Bardziej elegancką stronę lata możesz podkreślić odrobiną metalicznych dodatków.

kreowanie wizerunku firmy paleta kolorów lato
pro tip

Uwaga! Pismo odręczne może mieć też charakter bardziej nieformalny, kiedy jest w nim sporo nieregularności, imitujących prawdziwe odręczne pismo. Ale w letniej osobowości najlepiej sprawdzą się fonty kaligraficzne – możesz je kojarzyć na przykład z zaproszeń ślubnych.

fonty, tekstury, kształty

Jeśli chodzi o wzory i tekstury, postaw na płynne linie i klasyczne pasy. Letni styl lubi także dodatek delikatnych motywów roślinnych. Tutaj idealnie wpasują się też nieregularne kształty w formie subtelnej akwareli, niewłaściwie nadużywanej w innych stylach wizualnych. Kolorowe, rozmyte plamy niezbyt intensywnego koloru sprawią, że Twój wizerunek będzie sprawiał wrażenie bardziej eterycznego i rozmarzonego. Elegancką stronę lata możesz podkreślić również odrobiną metalicznych dodatków. Przecierane srebro czy stare, nawet nieco pośniedziałe złoto, będą dobrym elementem wizerunku. Ale pamiętaj, by nie przesadzić z ilością metalicznych dodatków, bo złocenia i srebrzenia to domena zimowej osobowości, o której możesz przeczytać tutaj.

A co z fontami? Do zaakcentowania letniej osobowości idealnie pasuje eleganckie pismo odręczne z dużą ilością zawijasów i ozdobników, a także tradycyjne fonty szeryfowe. Jednym słowem: klasyka w najlepszym wydaniu!

kreowanie wizerunku firmy moodboard lato

kreowanie wizerunku lata na zdjęciach

Na wizerunek firmy w dużej mierze składa się również materiał zdjęciowy. Zwłaszcza, jeśli prowadzisz biznes online i komunikujesz się z klientem przede wszystkim na swojej stronie www, za pomocą newslettera, czy  w mediach społecznościowych. W tych właśnie miejscach powinny pojawiać się fotografie, które są dopasowane do Twojego stylu marki i utrwalają wizerunek firmy. Możesz oczywiście skorzystać z gotowych zdjęć z banku fotografii dostępnych online. Ale idealnie będzie, jeśli przygotujesz oryginalne zdjęcia dla Twojej marki – jeśli czujesz się na siłach, możesz zrobić to samodzielnie, dzięki poradom Kasi Tajcher odnośnie obróbki w Lightroom, wskazówkom Dominiki Dzikowskiej, albo we współpracy z fotografem.

Organizując sesję zdjęciową w letnim stylu, pamiętaj, że pierwsze skrzypce powinna grać jakość wykonania i równowaga. Jeśli jeden z elementów jest wystawny, pozostałe starają się z nim nie konkurować, a jedynie mu towarzyszyć, żeby jego piękno wybrzmiało w pełni. Właśnie takie rekwizyty powinny się znaleźć w Twoim arsenale, jeżeli zdecydujesz się świadomie kreować osobowość letnią. Idealnie sprawdzi się tutaj papier czerpany lub teksturowany w kolorze złamanej bieli, miękkie, jedwabne tasiemki, lakowe pieczęcie z roślinnymi motywami czy dopasowane kolorystycznie, proste w formie koperty. Do elementów papeteryjnych dodaj jeszcze fantazyjne, niespotykane nożyczki, lniane, porządnie wyprasowane serwetki o zgaszonych kolorach, czy przezroczysty, szklany wazon i jesteś gotowa do działania. Nie zapominajmy także o roślinach, które są świetnym dopełnieniem kadru zdjęciowego o każdej porze roku. W przypadku lata sprawdzą się delikatne, romantyczne kwiaty takie jak subtelne róże czy peonie, albo zgaszony eukaliptus. 

komu pasuje letni styl

To już ostatni, czwarty artykuł dotyczący pór roku w nieszablonowym magazynie. Jeśli śledzisz nasz cykl, to pewnie już dobrze wiesz, która osobowość najlepiej do Ciebie pasuje! Letnie biznesy przywiązują ogromną wagę do detali i twórczości, dlatego idealnie pasują tutaj biznesy kreatywne i artystyczne, takie jak projektanci wnętrz, graficy, czy projektanci biżuterii. Nieodłączną częścią letniej sceny jest branża ślubna i związane z nią zawody, takie jak chociażby wedding plannerzy czy fotografowie ślubni. Poza tym w letniej osobowości idealnie odnajdą się również zawody “klasyczne”, zajmujące się takimi dziedzinami jak prawo czy księgowość.

kreowanie wizerunku firmy letnia osobowość marki

Lato jest jedną z czterech pór roku, które tworzą kompleksowy system graficzny. Razem z jesienią, zimą i wiosną opisuje cztery kierunki graficzne, które ułatwią Ci podjęcie wizerunkowych decyzji i ruszenie z miejsca nie tylko z materiałami graficznymi, ale z całą filozofią Twojej marki! 

a jeżeli jesteś latem, koniecznie daj nam znać w komentarzu i podrzuć link do swojego miejsca w sieci!

Cheers!

Karla i Ania

przeczytaj podobne artykuły

kreowanie wizerunku, czyli jesień jako styl wizualny Twojej marki

kreowanie wizerunku, czyli zima jako styl wizualny Twojej marki

kreowanie wizerunku, czyli wiosna jako styl wizualny Twojej marki

2 komentarze

  1. Adriana

    Wasz styl pisania jest tak lekki i zachęcający, że artykuł “sam się czyta”.
    Przeczytałam go po Waszym webinarze poświęconym wizerunkowi na Instagramie, Chciałam dowiedzieć się czy idę w dobrym kierunku i czy zmiana, którą od miesiąca wprowadzam w wizerunku marki osobistej odpowiada wytycznym lata jako stylu marki.
    Dzięki Wam moje serce rośnie.

    Odpowiedz
    • Karla i Ania

      Adriana, wielkie dzięki za ten komentarz. Nam serce rośnie, jak czytamy coś takiego! <3 I jaka decyzja, pasuje do Ciebie letnia osobowość? 🙂

      Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do nieszablonowych Dziewczyn, którym może dodać skrzydeł!