Kreowanie wizerunku, czyli jesień jako wizualny styl Twojej marki

5 Paź 2019design

skuteczny landing page

czy opracowując wizerunek swojej marki (lub jego elementy użytkowe), często łapiesz się na tym, że podoba Ci się wiele różnych kierunków? Nie umiesz podjąć decyzji odnośnie kolorów, typografii, zdjęć, które miałyby na dłuższą metę reprezentować Twój biznes? To bardzo częsty problem. Jego rezultatem jest chaos w tworzonych materiałach, a pogoń za spójnością zdaje się nie kończyć. Ale dzisiaj poznasz system, który wreszcie zaprowadzi porządek w Twoim myśleniu i pozwoli Ci postawić na świadome kreowanie wizerunku. Gotowa?

Filozofia, którą chcemy Ci dzisiaj przybliżyć, jest jedną z najbardziej niezawodnych, przejrzystych i kompleksowych, jakie zostały wypracowane do tej pory w graficznym świecie. Jest to system, który kreowanie wizerunku opisuje za pomocą czterech pór roku. Proste i genialne zarazem! Ta filozofia z powodzeniem funkcjonuje nie tylko w grafice, ale także w modzie i jest często stosowana przez osobiste stylistki do określania typów urody. Do jej spopularyzowania w grafice przyczyniła się w dużym stopniu Fiona Huberstone, czyli The Brand Stylist, guru wielu zagranicznych i polskich projektantów, autorka kursów dla designerów oraz bestsellerowych książek “How to Style You Brand”“Brand Brilliance”. Jeżeli swobodnie porozumiewasz się po angielsku, zajrzyj koniecznie na profil Instagram Fiony.

określenie charakteru marki

Kluczowym elementem systemu opartego o pory roku jest określenie aury, jaka ma się wytworzyć wokół Twojego biznesu za pomocą komunikacji wizualnej. Dlatego zanim jeszcze usiądziesz do wyboru kolorów lub czcionek dla swojej marki, czeka Cię randka z Twoim biznesem i włączenie myślenia strategicznego. Środki graficzne mają za zadanie przekazać najważniejsze wartości i charakterystyczne cechy Twojego biznesu oraz trafić do serca klienta, który pokocha Cię od pierwszego wejrzenia. Jeżeli nie wiesz, jakimi wartościami się kierujesz, jakie przymiotniki określają Twój biznes, znajomość wizualnych stylów nie da Ci gotowych rozwiązań. A takich pewnie oczekujesz. I słusznie! Ponieważ filozofia osobowości marki obejmuje nie tylko kolory czy fonty, ale także wzory, tekstury, ilustracje i zdjęcia. Określając swój wizualny styl, ułatwisz sobie podejmowanie każdej kolejnej decyzji wizerunkowej.

Nie musisz mieć odpowiedzi na wszystkie pytania już na samym początku. Wystarczy, że zastanowisz się nad tym, jak chcesz, żeby Cię postrzegano, z czego chcesz być znana, jaki ogólny feeling ma nieść ze sobą Twoja marka. Wsparcie w tym zadaniu znajdziesz w naszym bezpłatnym materiale poświęconym tablicom inspiracji. Wynotuj sobie 10 słów, które określają Twój biznes i sprawdź, jaki styl wizualny pasuje do nich najlepiej.

moodboard
prezent dla Ciebie!

jeśli  kręcisz się w kółko i czujesz, że powinnaś coś zmienić – rozumiemy Cię, Dziewczyno! Dlatego przygotowałyśmy dla Ciebie pomoc – krótki, bezpłatny przewodnik po świecie moodboardów i wizerunku online! Pobierz już teraz!

Pamiętaj, że system, który zaraz poznasz, to rodzaj przewodnika, a nie jedyna słuszna prawda objawiona. Możesz łamać przedstawiane zasady, jeżeli tylko znasz konsekwencje swoich wyborów. Nie ma tutaj wyboru jednoznacznie złego lub jednoznacznie dobrego. Wszystko jest kwestią myśli przewodniej, przenoszenia jej na kolejne narzędzia i środki graficzne, i testowania rozwiązań w społeczności Twoich odbiorców. To oni zawsze będą mieć ostatnie zdanie. A Ty? Ty wykonasz najlepszą pracę, kiedy zaczniesz po prostu ŚWIADOME kreowanie wizerunku.

za chwilę poznasz pierwszy z czterech wizualnych stylów – jesień. Od teraz świadome kreowanie wizerunku nie będzie miało przed Tobą tajemnic!

charakterystyka jesieni

Kiedy myślisz o jesieni, jakie skojarzenia przychodzą Ci do głowy? Jak wizualizujesz sobie jesienną aurę? Pewnie widzisz liście zmieniające kolory z oliwkowego na żółty, pomarańczowy i wreszcie czerwony. Smakujesz jesienne potrawy przyrządzone z dyń, buraków, grzybów. Czujesz zapach gór, energię wędrówek i przygody. Po leniwym, gorącym lecie, odzyskujesz trzeźwe myślenie i chęć do działania. Widzisz płomień palącego się ogniska. Otulasz się kraciastym kocem, podglądając przez okno gęstą mgłę, i przeglądasz rodzinne albumy, obok których stoi kubek gorącej herbaty z miodem. Tym wszystkim jest jesień, która mocno łączy się z naturą i historią.

Pełna energii i pasji, ciepła, lojalna, przyjazna i skoncentrowana na rodzinie jesień ceni sobie wartości takie jak sprawiedliwość, bliskość natury, nieustanny rozwój. Jest wyrazista, praktyczna i skoncentrowana, a do tego lubi wyzwania. Nie boi się robić rzeczy po swojemu. Wymaga wiele od siebie i zależy jej na tym, by postrzegano ją jako profesjonalistkę, ale jednocześnie chce sprawdzić się w roli bogini domowego ogniska.

Te oczekiwania mogą ją czasem przytłoczyć. Wtedy do jesiennej aury wkrada się nuta nostalgii, tęsknoty za przeszłością – historia jest w jesiennej osobowości zawsze żywa, a od kolekcji starych książek uginają się półki w jej domu. Autentyczność i spójność mają dla niej ogromne znaczenie – tych wartości będzie bronić do tego stopnia, że czasem może wydawać się nieprzewidywalna, uparta ponad wszelką miarę, a nawet lekko szalona.

paleta kolorów jesieni

Odnajdując się w jesiennym stylu wizualnym, bez wahania postawisz na kolory ciepłe, zarówno te bardziej intensywne, jak i te delikatnie zgaszone. Pomarańcze, żółcie, czerwienie, brązy, a także beże i szarości będą najlepszym wyborem. Zebrałyśmy dla Ciebie kilka przykładów palet kolorystycznych, idealnych dla jesiennej osobowości. Każda z nich jest mocniej naznaczona trzema cechami wybranymi spośród wszystkich przymiotników określających ten styl wizualny. Tworząc swoją paletę, Ty także postaraj się zawęzić liczbę przymiotników do 3-4. Dzięki temu Twój przekaz będzie zrozumiały i wyrazisty, a wybrane kolory będą miały niezwykłą siłę rażenia.

pro tip

Jesienny styl wizualny jest obecnie bardzo popularny wśród marek modowych, urodowych, lifestyle, itp. Spotkasz go m.in. u Kajo Jewels, Klaudii Halz (Hauki), Joli Piasty czy Na Temat Piękna. Kiedy poznasz już dobrze jesienny styl, zaczniesz go sama zauważać wokół siebie, ale jeżeli nie jest to Twój styl, nie przybieraj go na siłę ze względu na obecnie panującą modę lub… porę roku! Jesienny styl wizualny łatwo prowadzić jesienią, nieco trudniej wiosną czy latem. Ale przykładem dobrze prowadzonej jesieni, niezależnie od panującej pory roku, będzie Inuinka.

fonty, tekstury, kształty

Markowe barwy to jeden ze środków graficznych, dzięki którym przekazujemy wybrane emocje i wytwarzamy konkretną aurę. Określenie wizualnego stylu pozwoli Ci na świadome kreowanie wizerunku również poprzez czcionki, tekstury, wzory i zdjęcia. W przypadku osobowości jesiennej wśród wzorów i fontów odnajdziesz przede wszystkim elementy o wyraźnej strukturze, grubo ciosane i przysadziste. Dobierana typografia zazwyczaj określana jest mianem rustykalnej: przetarte, grube litery, masywne kroje idealnie sprawdzą się w roli nagłówków. Do tego pismo z efektem stempla, czyli nieprecyzyjnej, nieformalnej linii. Jeżeli nie bardzo wiesz, o jaki efekt chodzi, zajrzyj do producentów okrągłych stempli dekoracyjnych i obejrzyj ich portfolio.

W jesiennych kształtach pojawią się nieregularne bryły, grube maźnięcia farbą oraz ilustracje o swobodnym stylu. Kształty będą miały nieregularne krawędzie i surowe wykończenie. Materiały, które powinny Ci się kojarzyć z jesienną osobowością to papier naturalny, kraftowy, tektura, lite drewno postarzane lub w ciemnych odcieniach, a także mięsiste tkaniny, takie jak wełna czy aksamit. Możesz wykorzystać te elementy jako środki graficzne w Twoich materiałach firmowych lub na stronie www w formie tła lub zdobienia, nadającego stronie charakteru.

kreowanie wizerunku jesieni na zdjęciach

Dużą część Twojego materiału wizerunkowego stanowią zdjęcia. I to zwłaszcza wtedy, kiedy ze swoim klientem spotykasz się w mediach społecznościowych oraz na łamach plików PDF służących jako prezent za zapis na newsletter. Na tych frontach fotografie dopasowane do stylu marki są obowiązkowe. Zdjęcia są pojemnym nośnikiem graficznym. Stąd też duża popularność banków zdjęć, a w szczególności fotografii stylizowanej. Czyli takiej która jest wstępnie zaaranżowana, tak by przekazywać konkretne emocje. Kreowanie wizerunku jesieni będzie wymagało od Ciebie zastanowienia się nad rekwizytami, jakich używasz do zdjęć i świadomego budowania arsenału przydatnych przedmiotów.

Przypomnij sobie opis tekstur i kształtów z poprzedniego akapitu. Na zdjęciach sprawdzą się właśnie one! Grube, mięsiste tkaniny, kolorowe, nieregularne szkło, przedmioty stare, rustykalne, z duszą, na pierwszy rzut oka niepasujące do siebie – to Twoi sprzymierzeńcy. Jako tło nie zawiedzie Cię pognieciony len, postarzany, solidny kawałek drewna czy haftowany przez Twoją babcię obrus. Wszystko, co sprawia wrażenie bogactwa, obfitości i zaprowadza przytulny nastrój, będzie świetnym przedmiotem fotografii. Nie zapomnij o roślinach. Nasycone czerwienie i pomarańcze chryzantem to jedna z dróg. Możesz także postawić na rośliny bezkwiatowe, które w tym okresie przybierają głębszy odcień zieleni butelkowej.

komu pasuje jesienny styl

Do tej pory pewnie już mogłaś poczuć, czy jesienny styl jest dla Ciebie. Jeżeli Twoje serce nie zabiło mocniej, nic się nie martw! Nie jest to wizerunek, który pasuje jak ulał do każdego rodzaju biznesu, ale kilka branży szczególnie dobrze prezentuje się w jesiennym płaszczu. Ze względu na mocne osadzenie w naturze i historii, w tym stylu odnajdą się archeolodzy, historycy, biolodzy i weterynarze, biznesy o wartościach związanych z ekologią i zasadą fairtrade, gastronomia, ale także firmy produkujące sprzęt sportowy (szczególnie outdoorowy) czy reprezentanci turystyki alternatywnej. Jesienna osobowość jest bliska psychologom, coachom, dziennikarzom oraz stowarzyszeniom (szczególnie o działalności charytatywnej).

jesień jest jedną z czterech pór roku, które tworzą kompleksowy system graficzny. Razem z wiosną, latem i zimą opisuje cztery kierunki graficzne, które ułatwią Ci podjęcie wizerunkowych decyzji i ruszenie z miejsca nie tylko z materiałami graficznymi, ale również z filizofią Twojej marki ! Jeżeli jesień nie jest Twoim stylem wizualnym, nic straconego! W kolejnych artykułach poznasz pozostałe trzy style. Mamy nadzieję, że nie możesz się już doczekać!
a jeżeli jesteś jesienią, koniecznie daj nam znać w komentarzu i podrzuć link do swojego miejsca w sieci!

Cheers!

Karla i Ania

przeczytaj podobne artykuły

kreowanie wizerunku, czyli zima jako styl wizualny Twojej marki

kreowanie wizerunku, czyli wiosna jako styl wizualny Twojej marki

kreowanie wizerunku, czyli lato jako styl wizualny Twojej marki

JUŻ WKRÓTCE

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

NIESZABLONOWY
magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

copyright 2019 SHABLON

NIESZABLONOWY
magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do nieszablonowych Dziewczyn, którym może dodać skrzydeł!