Skuteczny landing page w 6 krokach

4 Kwi 2018 | biznes, design

skuteczny landing page

Jeśli prowadzisz biznes online, prędzej czy później zainteresuje Cię temat stron lądowania. Niezależne od tego, czy dopiero startujesz z nowym produktem lub usługą, czy wprowadzasz na rynek swój kolejny produkt, na pewno zależy Ci na napędzeniu sprzedaży.

skuteczny landing page odpowiednio wyeksponuje wyjątkowość Twojej oferty i sprawi, że szybko zmienisz swoich odbiorców w potencjalnych klientów.


Przygotowanie oddzielnej strony lądowania, poświęconej konkretnemu produktowi nie jest wcale takie trudne. Trzeba tylko pamiętać o kilku ważnych zasadach – dowiedz się jak stworzyć skuteczny landing page w 6 krokach!
01

po pierwsze – jasno określony cel

Pamiętaj, że Twój LP ma przyciągnąć uwagę klienta do jednego produktu lub akcji. Dlatego musisz na wstępie zadecydować, co oferujesz swoim odbiorcom i jakiej reakcji od nich oczekujesz. Strony lądowania mogą mieć przeróżne cele – możesz zbierać zapisy na newsletter lub webinar, zachęcać do zakupu usługi lub produktu czy oferować e-book do pobrania za free. Wybierz jeden z nich. Ważne, żeby na stronie nie pojawiały się odniesienia do innych produktów czy usług – skup się tylko na jednym celu. W praktyce oznacza to, że Twoja strona lądowania nie powinna mieć widocznego głównego menu Twojej strony, które pozwala użytkownikowi przechodzić do innych podstron, ani zbyt widocznych przycisków do profili społecznościowych. Kiedy Twój odbiorca się nimi zainteresuje, opuści Twój landing page i stracisz szansę na skuteczne pozyskanie klienta.
02

po drugie – minimalistyczne treści i język korzyści

Teksty na stronie lądowania powinny być dopasowane do Twojego celu. Nie ma tutaj miejsca na przypadkowe treści i lanie wody. Stwórz jasne, przejrzyste copy. Zaprezentuj w klarowny sposób wyjątkowość swojej oferty. Pamiętaj również o języku korzyści: nawiązuj do potrzeb klienta. Napisz, w jaki sposób poprawi się jego życie, jeśli skorzysta z Twojej oferty. I co straci, jeśli z niej nie skorzysta! Twój landing page nie może być zbyt długi. Na dobrze skonstruowanej stronie lądowania użytkownik przebywa ok. 10 sekund i to już naprawdę sporo! Jego uwaga jest dla Ciebie na wagę złota, dlatego po napisaniu copy sprawdź sama, ile informacji jesteś w stanie z niego wyłowić w 10-15 sekund. Niech Twoja informacja będzie zwięzła, konkretna i łatwa w odbiorze.

zaprezentuj wyjątkowość swojej oferty. Pamiętaj o języku korzyści: nawiązuj do potrzeb klienta, napisz, w jaki sposób poprawi się jego życie, jeśli skorzysta z Twojej oferty.

skuteczny landing page
03

po trzecie – atrakcyjny design i grafika

Strona lądowania jest jak Twoja wizytówka. Postaraj się, by Twój LP była estetyczny i prezentował Twój produkt lub usługę w sposób atrakcyjny wizualnie. Ważne, żeby klient nie tylko przeczytał, jakie są korzyści, ale również żeby mógł je zobaczyć. Pamiętaj: ludzie kupują oczami! Dlatego koniecznie zadbaj o piękne zdjęcia i grafiki na swojej stronie. Możesz wykorzystać darmowe materiały dostępne w Internecie. Tutaj możesz przeczytać o darmowych zdjęciach. Nie traktuj jednak treści tak całkiem po macoszemu. Zadbaj o spójne, ale różnorodne przedstawienie aspektów Twojej oferty. Dla zabieganego użytkownika nie ma nic gorszego niż monotonny tekst bez wyraźnych punktów nawigacji: nagłówków, wypunktowań, ikon i wyróżnień typograficznych.
04

po czwarte –  przyciski CTA

Wezwanie do działania może mieć ogromny wpływ na rozmiar Twojej sprzedaży! Dlatego bardzo ważne jest stworzenie wyróżniającego się CTA powiązanego z celem strony. Przykładowo, jeśli zdecydujesz się oferować odbiorcy zapis na newsletter, przycisk CTA musi jasno to komunikować (na przykład „Zapisuję się na nieszablonowy newsletter”). Prawidłowo skonstruowane wezwanie do działania odpowiada na pytanie: “Co się stanie, gdy kliknę?” Zadbaj o czytelność tego przycisku i umieść go w dobrze widocznym miejscu na Twojej stronie. Idealnie będzie jeśli będziesz mieć możliwość testowana różnych CTA – czasem zmiana jednego słowa ma naprawdę duże znaczenie!
Pamiętaj także o kontrastującym kolorze przycisku. Najnowsze badania potwierdzają, że przycisk nie musi być koniecznie czerwony, żeby skłonić Twojego odbiorcę do działania. Wystarczy, że wybrana barwa będzie dobrze odcinać się na tle otaczających ją obiektów i będzie dopasowana do całości kreacji graficznej.
skuteczny landing page

Przycisk CTA może mieć ogromny wpływ na Twoją sprzedaż! Dlatego koniecznie zadbaj o czytelność takiego przycisku i umieść go w dobrze widocznym miejscu na Twojej stronie.

05

po piąte – charakterystyczne sekcje

Landing page charakteryzuje się specyficzną, prostą budową. Jest to strona, na której nie ma klasycznego menu, ani podlinkowanych podstron. Zamiast tego mamy strukturę one-page, na której znajdują się poszczególne sekcje. Zauważysz największe korzyści, jeżeli trzy najważniejsze elementy Twojej strony, czyli nagłówek z grafiką, opis korzyści i przycisk CTA, znajdą się w obszarze widocznym na górze strony, bez konieczności przewijania. Poniżej umieść wszystkie pozostałe informacje. Pamiętaj, aby na swojej stronie zamieścić również sekcję z rekomendacjami. Rekomendacje zwiększą Twoją wiarygodność – dzięki nim Twoi odbiorcy będą mieli do Ciebie większe zaufanie i szybciej podejmą decyzję o zakupie.
Jeżeli promujesz swój landing page w mediach, część użytkowników wchodzących na Twoją stronę lądowania zetknie się z Twoją marką po raz pierwszy. Dlatego warto umieścić także sekcję poświęconą Tobie i Twojej misji, w której użytkownik znajdzie odpowiedź na pytania: „Dlaczego powinnam jej zaufać? Dlaczego akurat ona może mi pomóc?”. Twój opis to nie miejsce na informacje wyjęte prosto z CV, ale na tzw. elevator pitch. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Daj nam znać w komentarzu!
06

po szóste – responsywność i user experience

Tego chyba nie muszę tłumaczyć – Twój LP musi, ale po prostu musi, dobrze wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. Inaczej nie istnieje. Dlatego zanim zaczniesz promować swoją stronę, sprawdź jak wyświetla się na komórce i tablecie. Upewnij się, że strona jest czytelna, nie ucinają się zdjęcia, ani tekst, a przyciski CTA są czytelne i dobrze widoczne. Pamiętaj również o sprawdzeniu czasu ładowania się Twojego LP (możesz użyć do tego narzędzi online np. Google PageSpeed. Sprawdź wszystkie teksty pod kątem literówek. Upewnij się, że linki działają prawidłowo. Przetestuj formularz i zapis.
skuteczny landing page

Jeśli tworząc swoją nową stronę lądowania będziesz pamiętać o wszystkich powyższych zasadach, Twój LP na pewno będzie działać skutecznie! Pamiętaj jednak również o fazie testowania – dzięki testom dowiesz się jakie hasła lepiej przemawiają do Twoich odbiorców i jak zwiększyć konwersję. Ale o tym już innym razem!

A jeśli potrzebujesz pomocy lub wsparcia przy budowaniu strony lądowania, mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie – 30-minutowe bezpłatne konsultacje!

You go girl!

XOXO

Ania

Jak przygotować zdjęcia na stronę www, czyli co zrobić kiedy strona się wlecze

  Wyobraź sobie, że wchodzisz do sklepu, a tam puste półki, na których pracownicy na Twój widok niespiesznie zaczynają wykładać towar. Pojedynczo,...

Nieszablonowe podsumowanie połowy roku 2018

Czy zdajesz sobie sprawę, że połowa roku 2018 roku już za nami? Wow! To niesamowite, jak szybko leci czas! Połowa roku to idealny moment na dokonanie analizy, przyjrzenie się temu, jak stoimy z realizacją celów oraz docenienie tego, ile już udało się zrealizować. Pobierz nasz darmowy arkusz do podsumowania półrocza.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do tych, którym może posłużyć!