fbpx

3 błędy w budowaniu portfolio – Podcast DSG #07

4 wrz 2022 | podcast, rozwój biznesowy

Jeśli masz chęć rozwijania swojego biznesu, między innymi poprzez pozyskiwanie ciekawszych i budżetowo stabilnych klientów, potrzebujesz zadbać co nieco o swoje portfolio. Sprawdź, czy przypadkiem nie popełniłaś jednego z trzech częstych błędów przy budowaniu portfolio.
posłuchaj odcinka #07

3 błędy w tworzeniu portfolio dla własnego studio graficznego

O czym mówimy w tym odcinku

Odświeżanie portfolio powinno być wpisane w Twoje działania marketingowe. Jeśli do tej pory traktowałaś swoje portfolio jak próbkę talentu, czas zmienić myślenie. Naszym zdaniem we własnym studio graficznym, portfolio pełni funkcję narzędzia marketingowo-sprzedażowego, które ma za zadanie wspierać Cię w pozyskiwaniu takich klientów, z którymi Ty chcesz pracować. A także projektów, które chcesz mieć w swoim dorobku artystycznym. Innymi słowy to Twój zbiór argumentów przemawiających za współpracą z Tobą, a nie jedynie galeria pięknych obrazków.

Zmiana myślenia o roli, jaką odgrywa portfolio, rzutuje na jego finalny kształt i pozwala uniknąć 3 błędów w jego tworzeniu. Potocznie mówimy sobie o nich: „groch z kapustą”, „moje portfolio to ja” oraz „moje projekty nie potrzebują komentarza”. Jeśli zauważysz któryś z nich u siebie, warto zastanowić się, dlaczego umieściłaś w portfolio te konkretne projekty, które obecnie reprezentują Cię przed klientem i zadać sobie pytanie, czy chcesz więcej tego typu projektów dla tej konkretnej branży w swojej działalności czy nie. To będzie dobry punkt wyjścia do podejmowania decyzji i wyselekcjonowania tylko tych projektów, które wysyłają w świat właściwy przekaz, a tym samym przyciągają Twoich wymarzonych klientów.

Źródła z odcinka
  1. Post Kioki Studio z wish listą klientów
  2. Oficjalna strona podcastu dla graficzek i web designerek

Kluczowe momenty tego odcinka

02:15 – na początku jesieni warto przyjrzeć się swojemu portfolio

02:45 – czym jest portfolio i jaka jest jego funkcja

04:10 – portfolio jako próbka talentu vs. narzędzie marketingowo-sprzedażowe

06:50 – błąd 1. „groch z kapustą”

08:50 – błąd 2. „portfolio to ja”

10:35 – czym się kierować przy ograniczaniu liczby projektów w portfolio

12:30 – odwrócenie klasycznego sposobu pozyskiwania klientów jako punkt wyjścia do zbudowania portfolio

14:45 – błąd 3. „moje projekty nie potrzebują wyjaśnienia”

19:50 – jak skonstruować opis projektu

26:30 – nowa podstrona podcastu z możliwością zadawania pytań

O podcaście „Dochodowe Studio Graficzne”

W każdym odcinku podcastu czekają na Ciebie wskazówki, jak działać w zrównoważony sposób w biznesie kreatywnym, by czerpać ze swojej pracy maksimum satysfakcji, omijać pułapki w komunikacji z klientami i nie dać się złapać wypaleniu zawodowemu.

Bo jesteśmy przekonane, że zasługujesz na biznes, który daje Ci siłę, byś mogła robić to, co kochasz najbardziej, na markę, która przyciąga wymarzonych klientów i na współprace, które przynoszą Ci autentyczną radość i głębokie poczucie spełnienia.

Oficjalna strona podcastu dla graficzek i web designerek

Oceń nasz podcast na Spotify, Apple Podcasts

budowanie portfolio
identyfikacja wizualna co to paleta kolorów

Jesteśmy bardzo ciekawe Twoich wrażeń po wysłuchaniu tego odcinka.

Daj nam koniecznie znać, jak Ci się słuchało i w jakiej czynności Ci tym razem towarzyszyłyśmy. Zostaw także ocenę na platformie, na której nas słuchasz, ok? To dla nas bardzo ważne.

Jeśli chcesz, abyśmy poruszyły konkretny temat, zgłoś swoją propozycję na stronie podcastu. 

Cheers!
Karla i Ania

W podobnych tematach

przeczytaj lub posłuchaj

narzędzia biznesowe online

Jak zarządzać czasem w studio graficznym? – Podcast DSG #11

narzędzia biznesowe online

Problemy grafika: dlaczego pracujesz na okrągło, a w kieszeni pustki

jak być asertywnym w komunikacji mailowej w studio graficznym

Jak nie marnować czasu, czyli 7 rzeczy, których nie robimy w naszym studio

zabierz się do pracy

pobierz materiały

Zapisz się na szkolenie dla graficzek
Bezpłatne SZKOLENIE
Jak wycenić pracę graficzną?
Obejrzyj szkolenie i dołącz do listy biznesowej dla graficzek i webdesignerek, gdzie uczymy, jak prowadzić dochodowe studio graficzne.

Hello, Girl!

Jesteśmy Karla i Ania, czyli kreatywne duo graficzek i strategów komunikacji.

Od ponad 8 lat wspieramy kobiece biznesy i świadczymy szyte na miarę usługi projektowe. Oferujemy branding, projektujemy grafiki i strony www dla charyzmatycznych, dziewczyńskich biznesów. Wspieranie innych graficzek, naszych sióstr po fachu, to nasze oczko w głowie. Zobacz, co jeszcze możemy Ci zaoferować.

Mailing dla graficzek to nasza perełka mailing dla graficzek

Posłuchaj podcastu dla graficzek podcast dla grafików

Kurs "Dochodowe Studio Graficzne"dochodowe studio graficzne kurs

Zobacz produkty dla graficzek produkty dla graficzek