3 błędy w budowaniu portfolio – Podcast DSG #07

posłuchaj odcinka #07
3 błędy w tworzeniu portfolio dla własnego studio graficznego
O czym mówimy w tym odcinku
Odświeżanie portfolio powinno być wpisane w Twoje działania marketingowe. Jeśli do tej pory traktowałaś swoje portfolio jak próbkę talentu, czas zmienić myślenie. Naszym zdaniem we własnym studio graficznym, portfolio pełni funkcję narzędzia marketingowo-sprzedażowego, które ma za zadanie wspierać Cię w pozyskiwaniu takich klientów, z którymi Ty chcesz pracować. A także projektów, które chcesz mieć w swoim dorobku artystycznym. Innymi słowy to Twój zbiór argumentów przemawiających za współpracą z Tobą, a nie jedynie galeria pięknych obrazków.
Zmiana myślenia o roli, jaką odgrywa portfolio, rzutuje na jego finalny kształt i pozwala uniknąć 3 błędów w jego tworzeniu. Potocznie mówimy sobie o nich: „groch z kapustą”, „moje portfolio to ja” oraz „moje projekty nie potrzebują komentarza”. Jeśli zauważysz któryś z nich u siebie, warto zastanowić się, dlaczego umieściłaś w portfolio te konkretne projekty, które obecnie reprezentują Cię przed klientem i zadać sobie pytanie, czy chcesz więcej tego typu projektów dla tej konkretnej branży w swojej działalności czy nie. To będzie dobry punkt wyjścia do podejmowania decyzji i wyselekcjonowania tylko tych projektów, które wysyłają w świat właściwy przekaz, a tym samym przyciągają Twoich wymarzonych klientów.
Źródła z odcinka
- Post Kioki Studio z wish listą klientów
- Oficjalna strona podcastu dla graficzek i web designerek
Kluczowe momenty tego odcinka
02:15 – na początku jesieni warto przyjrzeć się swojemu portfolio
02:45 – czym jest portfolio i jaka jest jego funkcja
04:10 – portfolio jako próbka talentu vs. narzędzie marketingowo-sprzedażowe
06:50 – błąd 1. „groch z kapustą”
08:50 – błąd 2. „portfolio to ja”
10:35 – czym się kierować przy ograniczaniu liczby projektów w portfolio
12:30 – odwrócenie klasycznego sposobu pozyskiwania klientów jako punkt wyjścia do zbudowania portfolio
14:45 – błąd 3. „moje projekty nie potrzebują wyjaśnienia”
19:50 – jak skonstruować opis projektu
26:30 – nowa podstrona podcastu z możliwością zadawania pytań
O podcaście „Dochodowe Studio Graficzne”
W każdym odcinku podcastu czekają na Ciebie wskazówki, jak działać w zrównoważony sposób w biznesie kreatywnym, by czerpać ze swojej pracy maksimum satysfakcji, omijać pułapki w komunikacji z klientami i nie dać się złapać wypaleniu zawodowemu.
Bo jesteśmy przekonane, że zasługujesz na biznes, który daje Ci siłę, byś mogła robić to, co kochasz najbardziej, na markę, która przyciąga wymarzonych klientów i na współprace, które przynoszą Ci autentyczną radość i głębokie poczucie spełnienia.
Oficjalna strona podcastu dla graficzek i web designerek
Oceń nasz podcast na Spotify, Apple Podcasts


Jesteśmy bardzo ciekawe Twoich wrażeń po wysłuchaniu tego odcinka.
Jeśli chcesz, abyśmy poruszyły konkretny temat, zgłoś swoją propozycję na stronie podcastu.
Cheers!
Karla i Ania
czytaj dalej
W podobnych tematach
przeczytaj lub posłuchaj

Jak zarządzać czasem w studio graficznym? – Podcast DSG #11

Problemy grafika: dlaczego pracujesz na okrągło, a w kieszeni pustki

Jak nie marnować czasu, czyli 7 rzeczy, których nie robimy w naszym studio

Hello, Girl!
Jesteśmy Karla i Ania, czyli kreatywne duo graficzek i strategów komunikacji.
Od ponad 8 lat wspieramy kobiece biznesy i świadczymy szyte na miarę usługi projektowe. Oferujemy branding, projektujemy grafiki i strony www dla charyzmatycznych, dziewczyńskich biznesów. Wspieranie innych graficzek, naszych sióstr po fachu, to nasze oczko w głowie. Zobacz, co jeszcze możemy Ci zaoferować.
Posłuchaj podcastu dla graficzek
Kurs "Dochodowe Studio Graficzne"
Zobacz produkty dla graficzek