Rebranding w kadrze, czyli co mówią o Tobie zdjęcia biznesowe

12 maja 2019 | biznes, design

czy myśląc o wizerunku swojej marki, w pierwszej kolejności zastanawiasz się nad logo? To bardzo częsty błąd! Jeżeli masz budżet, by zmienić tylko jeden element wizerunku Twojej firmy, postaw przede wszystkim na zdjęcia biznesowe!

Kiedy zaczynamy z klientkami rozmowę o stworzeniu nowej strony www, na samym początku pytamy o zdjęcia i treści do sekcji “o mnie”. To tutaj jest miejsce na feeling Twojego biznesu i jasny komunikat, jaka jest Twoja marka i jakie wartości reprezentuje. Nawet najlepszy graficzny projekt strony internetowej, pełen skrojonych na miarę rozwiązań, wypadnie zwyczajnie i blado w połączeniu ze zdjęciem profilowym, które mówi: „mam profesjonalnie założone ręce, ale ratuuunkuuu! nie wiem, co dalej”. Twoi klienci, patrząc na Twoje fotografie, nie będą mogli nawiązać z Tobą relacji, ani poczuć, czy mówicie tym samym językiem. Na bardzo bogatym rynku produktów i usług to uczucia, jakie wzbudza marka, zaważą na Twojej sprzedaży.

{

jeżeli w ogóle nie dysponujesz fotografiami lub jeśli Twoje zdjęcia biznesowe są sztampowe, sztuczne i nie oddają Twojej osobowości, to profesjonalna sesja z fotografem, który pracuje blisko stylistyki Twojej marki, powinna być pierwszą, najpilniejszą inwestycją.

Zdjęcia biznesowe pomagają Ci nie tylko komunikować Twój charakter i sposób bycia marki, ale także wyłowić spośród rzeszy klientów tych, z którymi Ty chcesz pracować. Inne kolory, postawy i feeling będziesz kierować do pracowników korporacji, a inne do właścicieli małych biznesów kobiecych. Nie wiesz, co to oznacza w praktyce? Spójrz na nasze zdjęcia: powstały one specjalnie po to, by przemawiać do przedsiębiorczych, silnych kobiet, które prowadzą działalność gospodarczą, odnoszą sukcesy, ale potrafią także pokazać delikatną stronę swojej osobowości. Nasze fotografie przeszły totalną metamorfozę: od czarno-białych, korporacyjnych póz i poważnych min, do eksplozji koloru, uśmiechu i postaw świadczących nie tylko o naszej współpracy, ale przede wszystkim przyjaźni, na której zbudowałyśmy nasze nieszablonowe studio.

Nasze czarno-białe zdjęcia przyciągały klientów takich jak instytucje finansowe, biznesy technologiczne, prawnicy lub korporacje paramedyczne. Czy chciałyśmy właśnie z nimi pracować? Nie do końca, to say the least 😉 Nowy wizerunek pomógł nam połączyć się z naszymi klientami idealnymi.

Masz już w kieszeni teorię, a teraz kilka praktycznych uwag, które pomogą Ci przygotować się do Twojej sesji zdjęciowej:

01

odpowiedni strój

Zanim sięgniesz po mocno biznesowy outfit zadaj sobie pytanie, do kogo chcesz kierować swój przekaz. Być może zamiast spodni na kant dobre będą jeansy, a zamiast nudnego żakietu – marynarka w zdecydowanym, nasyconym kolorze. Jeżeli stawiasz na delikatność, pomyśl o pastelowych kolorach, ale uważaj, żeby nie zlały się z Twoją karnacją. Jeżeli zupełnie nie masz pomysłu na to, od czego zacząć, skonsultuj się z osobistą stylistką, która nie tylko wydobędzie atuty Twojej sylwetki, ale także pomoże podkreślić Twój unikalny charakter i misję, z którą idziesz w świat do swoich klientów idealnych. 
02

makijaż

A skoro o karnacji mowa, wybierz fotografa, który współpracuje z profesjonalną makijażystką. Dzięki temu postprodukcja Twojego zdjęcia będzie bardziej precyzyjna, a Twoje naturalne atuty prawidłowo wydobyte. Jeżeli świetnie potrafisz malować się na co dzień, do zdjęć i tak wybierz makijaż profesjonalny, który zachowa się właściwie w świetle dziennym lub studyjnym. Make-up zdjęciowy to punkt obowiązkowy, jeżeli nosisz okulary. W zależności od tego, czy są to minusy czy plusy, makijażystka wykona taki make-up, który na zdjęciu zachowa odpowiednie proporcje oka. 

własnoręczny makeup

blada cera, cienie pod oczami

świecące się powierzchnie na twarzy

makijaż oczu niewidoczny spod okularów

małe oczy, niewidoczne brwi i rzęsy

profesjonalny makeup

wyszczuplona twarz dzięki odpowiedniemu contouringowi

brak świecących się powierzchni

delikatne odblaski zapewniające efekt “glam”

makijaż powiększający oko, widoczny nawet spod okularów

03

kadrowanie

Przemyśl, jakie ujęcia są Ci najbardziej potrzebne, jakie materiały będziesz tworzyć z wykorzystaniem swoich zdjęć? Do publikacji na stronie internetowej lub do banerów internetowych wybierz formaty poziomie i zadbaj o nieco więcej przestrzeni wokół swojej sylwetki. Pozwoli Ci to lepiej skadrować zdjęcie, niezależnie od urządzenia, na jakim będzie wyświetlany Twój materiał. Formaty pionowe wykorzystasz w postach, na blogu, w publikacjach papierowych lub np. w media kit. Jeżeli masz odrobinę większy budżet, postaraj się, żeby kilka zdjęć pokazywało tylko detale: ręce z telefonem, usta z kubkiem herbaty lub kawy, dłonie na klawiaturze komputera. W ten sposób wzbogacisz swój materiał o bardzo autentyczne fotografie, zachowujące jednocześnie spójność z Twoimi zdjęciami wizerunkowymi. 
04

ujęcia i klimat

Zanim staniesz przed obiektywem, przygotuj sobie listę konkretnych ujęć, póz i min, które będziesz wykorzystywać w późniejszym brandingu Twojej marki. Zamyślona nad klawiaturą komputera, z nosem w bukiecie kwiatów, z książkami spiętymi paskiem i przerzuconymi przez ramię? Takie zdjęcia możesz wykonać w plenerze, nadając im jeszcze bardziej naturalnego charakteru. Kawiarnia, biblioteka czy fajne biuro co-workingowe to świetne miejsca, by pokazać Ciebie w Twoim środowisku. Klimat to także zasługa fotografa. My postawiłyśmy na zdjęcia u Camera Piotrka – wiedziałyśmy, że dokładnie zrozumie, o jaki efekt nam chodzi.

foto: Piotr Wroniewicz Camera Piotrka

MUA: Elwira Zubik

studio: Kapsel Studio

plener: kawiarnia Cortado Sisters cafe

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jaką moc w biznesie ma nasz osobisty styl i jak możemy go wykorzystać w trakcie sesji wizerunkowej, zapisz się na nasz najbliższy live! W trakcie spotkania będziemy gościć ekspertkę – trenerkę zmiany wizerunku Agnieszkę Nortey. Serdecznie zapraszamy! Jeżeli przymierzasz się do swojej sesji zdjęciowej, ten live to dla Ciebie must-have!

FB LIVE: Jak wykreować wizerunek za pomocą własnego stylu i zdjęć?

data: 14 maja 2019, godz. 10:00

zapisz się tutaj: klik

Pamiętaj, że Twoje zdjęcia mają również wpływ na to, jak postrzegane są ceny Twoich produktów lub usług. Opierając się na fotografiach, które wyglądają jak selfie lub amatorska zabawa z parametrami aparatu, sprawiasz, że Twoja marka będzie postrzegana jako nieprofesjonalna lub na niższym poziomie jakościowym. A przecież Ty chcesz wejść na wyższy poziom swojego biznesu i otrzymywać konkretne wynagrodzenie za oferowane produkty lub usługi, prawda? Często to właśnie zdjęcia sprawiają, że między potencjalnym klientem, a Twoją marką wytwarza się zaufanie i feeling, a to z kolei jest prosta droga do zracjonalizowania sobie przez klienta każdego, nawet większego wydatku.

to jak? Gotowa na sesję?

XOXO

Karla

Czy to koniec ery scandi? Nowe trendy w designie

Scrollowanie Instagrama od dłuższego już czasu przypomina przechadzanie się po skandynawskich wnętrzach, wybieranie stonowanych dodatków do przestrzeni biurowej i zaglądanie do klasycznej szafy złożonej z beży, brązów. Powoli przestajemy odróżniać te kompozycje, a przedstawiany na nich świat zdaje nam się być wyidealizowany. Dlatego rok 2018 wieści koniec ery wszechobecnego stylu skandynawskiego i nowe trendy w designie.

Rebranding w kadrze, czyli co mówią o Tobie zdjęcia biznesowe

Czy myśląc o wizerunku swojej marki, w pierwszej kolejności zastanawiasz się nad logo? To bardzo częsty błąd! Jeżeli masz budżet, by zmienić tylko jeden element wizerunku Twojej firmy, postaw przede wszystkim na zdjęcia biznesowe!

Jaki prezent wybrać dla #girlboss?

Święta zbliżają się wielkim krokami! Dlatego przygotowałyśmy dla Ciebie listę prezentów, które uszczęśliwią każdą bizneswoman. Jest coś na biurko, coś do poczytania, i coś dla relaksu. Zapraszamy!

2 komentarze

  1. Kasia

    Wooooow te nowe zdjęcia są bombowe! I super, że pokazałyście też błędy popełnione przy wcześniejszej sesji – takie “przed i po” bardzo do mnie przemawiają!

    Odpowiedz
    • Karla i Ania

      Wszyscy uczymy się na błędach i to najbardziej skutecznie! Teraz możemy z pełnym przekonaniem doradzić w tej kwestii, bo wiemy, co działa, a co nie. Poza tym sesja to świetna zabawa, nawet dla mnie, czyli Karli, zwanej dumnie królewna z drewna ;). No i jest nam mega miło, że zdjęcia się podobają. Bo nam też barrrrdzo! 🙂

      Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

copyright 2019 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

copyright 2019 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do nieszablonowych Dziewczyn, którym może dodać skrzydeł!