jeżeli masz budżet, by zmienić tylko jeden element wizerunku Twojej firmy, postaw przede wszystkim na zdjęcia biznesowe! odłóż na bok logo, palety kolorów i szablony do social media. W pierwszej kolejności zajmij się fotografiami.
Kiedy zaczynamy z klientkami rozmowę o stworzeniu nowej strony www, na samym początku pytamy o zdjęcia biznesowe i treści do sekcji „o mnie”. To tutaj jest miejsce na feeling Twojego biznesu i jasny komunikat, jaka jest Twoja marka i jakie wartości reprezentuje. Nawet najlepszy graficzny projekt strony internetowej, pełen skrojonych na miarę rozwiązań, wypadnie zwyczajnie i blado w połączeniu ze zdjęciem profilowym, które mówi: „mam profesjonalnie założone ręce, ale ratuuunkuuu! nie wiem, co dalej”. Twoi klienci, patrząc na Twoje zdjęcia biznesowe, nie będą mogli nawiązać z Tobą relacji. Ani poczuć, czy mówicie tym samym językiem. Na bardzo bogatym rynku produktów i usług to uczucia, jakie wzbudza marka, zaważą na Twojej sprzedaży.

{
jeżeli w ogóle nie dysponujesz fotografiami lub jeśli Twoje zdjęcia biznesowe są sztampowe, sztuczne i nie oddają Twojej osobowości, to profesjonalna sesja z fotografem, który pracuje blisko stylistyki Twojej marki, powinna być pierwszą, najpilniejszą inwestycją.
Zdjęcia biznesowe pomagają Ci nie tylko komunikować Twój charakter i sposób bycia marki, ale także wyłowić spośród rzeszy klientów tych, z którymi Ty chcesz pracować. Inne kolory, postawy i feeling będziesz kierować do pracowników korporacji, a inne do właścicieli małych biznesów kobiecych. Nie wiesz, co to oznacza w praktyce? Spójrz na nasze zdjęcia. Powstały one specjalnie po to, by przemawiać do przedsiębiorczych, silnych kobiet, które prowadzą działalność gospodarczą, odnoszą sukcesy, ale potrafią także pokazać delikatną stronę swojej osobowości. Nasze fotografie przeszły totalną metamorfozę. Od czarno-białych, korporacyjnych póz i poważnych min, do eksplozji koloru, uśmiechu i postaw świadczących nie tylko o naszej współpracy, ale przede wszystkim przyjaźni, na której zbudowałyśmy nasze nieszablonowe studio.

Nasze czarno-białe zdjęcia biznesowe przyciągały klientów takich jak instytucje finansowe, biznesy technologiczne, prawnicy lub korporacje paramedyczne. Czy chciałyśmy właśnie z nimi pracować? Nie do końca, to say the least 😉 Nowy wizerunek pomógł nam połączyć się z naszymi klientkami idealnymi.
Zdjęcia mogą odczarować także Twój biznes, jeśli tylko wiesz, jaki klimat trafi do Twoich odbiorców. Żeby ułatwić Ci poszukiwania, przygotowałyśmy dla Ciebie bezpłatny materiał o moodboardach! Pobierz go i stwórz tablicę inspiracji, która poprowadzi Cię do maksymalnie trafionej sesji zdjęciowej!

prezent dla Ciebie!
Jeśli kręcisz się w kółko i czujesz, że powinnaś coś zmienić w materiałach graficznych Twojej marki - rozumiemy Cię, Dziewczyno!
Dlatego przygotowałyśmy dla Ciebie pomoc - krótki, bezpłatny przewodnik po świecie moodboardów i wizerunku online!
Masz już w kieszeni teorię, a teraz kilka praktycznych uwag, które pomogą Ci przygotować się do Twojej sesji zdjęciowej:
01
odpowiedni strój
Zanim sięgniesz po mocno biznesowy outfit zadaj sobie pytanie, do kogo chcesz kierować swój przekaz. Być może zamiast spodni na kant dobre będą jeansy. A zamiast nudnego żakietu – marynarka w zdecydowanym, nasyconym kolorze. Jeżeli stawiasz na delikatność, pomyśl o pastelowych kolorach, ale uważaj, żeby nie zlały się z Twoją karnacją. Jeżeli zupełnie nie masz pomysłu na to, od czego zacząć, skonsultuj się z osobistą stylistką, która nie tylko wydobędzie atuty Twojej sylwetki, ale także pomoże podkreślić Twój unikalny charakter i misję, z którą idziesz w świat do swoich klientów idealnych.
02
makijaż
A skoro o karnacji mowa, wybierz fotografa, który współpracuje z profesjonalną makijażystką. Dzięki temu postprodukcja Twojego zdjęcia będzie bardziej precyzyjna, a Twoje naturalne atuty prawidłowo wydobyte. Jeżeli świetnie potrafisz malować się na co dzień, do zdjęć i tak wybierz makijaż profesjonalny, który zachowa się właściwie w świetle dziennym lub studyjnym. Make-up zdjęciowy to punkt obowiązkowy, jeżeli nosisz okulary. W zależności od tego, czy są to minusy czy plusy, makijażystka wykona taki make-up, który na zdjęciu zachowa odpowiednie proporcje oka.

własnoręczny makeup
blada cera, cienie pod oczami
świecące się powierzchnie na twarzy
makijaż oczu niewidoczny spod okularów
małe oczy, niewidoczne brwi i rzęsy

profesjonalny makeup
wyszczuplona twarz dzięki odpowiedniemu contouringowi
brak świecących się powierzchni
delikatne odblaski zapewniające efekt „glam”
makijaż powiększający oko, widoczny nawet spod okularów
03
kadrowanie
Przemyśl, jakie ujęcia są Ci najbardziej potrzebne, jakie materiały będziesz tworzyć z wykorzystaniem swoich zdjęć? Do publikacji na stronie internetowej lub do banerów internetowych wybierz formaty poziomie i zadbaj o nieco więcej przestrzeni wokół swojej sylwetki. Pozwoli Ci to lepiej skadrować zdjęcie, niezależnie od urządzenia, na jakim będzie wyświetlany Twój materiał. Formaty pionowe wykorzystasz w postach, na blogu, w publikacjach papierowych lub np. w media kit. Jeżeli masz odrobinę większy budżet, postaraj się, żeby kilka zdjęć pokazywało tylko detale: ręce z telefonem, usta z kubkiem herbaty lub kawy, dłonie na klawiaturze komputera. W ten sposób wzbogacisz swój materiał o bardzo autentyczne fotografie, zachowujące jednocześnie spójność z Twoimi zdjęciami wizerunkowymi.
04
ujęcia i klimat
Zanim staniesz przed obiektywem, przygotuj sobie listę konkretnych ujęć, póz i min, które będziesz wykorzystywać w późniejszym brandingu Twojej marki. Zamyślona nad klawiaturą komputera, z nosem w bukiecie kwiatów, z książkami spiętymi paskiem i przerzuconymi przez ramię? Takie zdjęcia możesz wykonać w plenerze, nadając im jeszcze bardziej naturalnego charakteru. Kawiarnia, biblioteka czy fajne biuro co-workingowe to świetne miejsca, by pokazać Ciebie w Twoim środowisku. Klimat to także zasługa fotografa. My postawiłyśmy na zdjęcia u Camera Piotrka – wiedziałyśmy, że dokładnie zrozumie, o jaki efekt nam chodzi.
foto: Piotr Wroniewicz Camera Piotrka
MUA: Elwira Zubik
studio: Kapsel Studio
plener: kawiarnia Cortado Sisters cafe
Pamiętaj, że Twoje zdjęcia biznesowe mają również wpływ na to, jak postrzegane są ceny Twoich produktów lub usług. Opierając się na fotografiach, które wyglądają jak selfie lub amatorska zabawa z parametrami aparatu, sprawiasz, że Twoja marka będzie postrzegana jako nieprofesjonalna lub na niższym poziomie jakościowym. A przecież Ty chcesz wejść na wyższy poziom swojego biznesu i otrzymywać konkretne wynagrodzenie za oferowane produkty lub usługi, prawda? Często to właśnie zdjęcia sprawiają, że między potencjalnym klientem, a Twoją marką wytwarza się zaufanie i feeling, a to z kolei jest prosta droga do zracjonalizowania sobie przez klienta każdego, nawet większego wydatku.
to jak? Gotowa na sesję?
Cheeers!
Karla

przeczytaj podobne artykuły
zdjęcia na Instagram, czyli jak zadbać o spójność profilu
Publikujesz zdjęcia na Instagram i chcesz, żeby Twoi odbiorcy jak najczęściej klikali „follow”? Postaw na spójny wygląd profilu! Jak to osiągnąć? Przeczytaj nasze rady i stań się świadomą kreatorką wizerunku na Instagramie!
jak pozować do zdjęć? 6 patentów do zastosowania na sesji
Samo hasło „sesja zdjęciowa” wywołuje u ciebie palpitacje serca? Nie musisz być profesjonalną modelką, by dobrze czuć się przed obiektywem. Na szczęście, tego jak pozować do zdjęć można się nauczyć.
jak przygotować zdjęcia na stronę internetową?
Czy wiesz, jak sprawdzić czy Twoja strona internetowa śmiga jak czerwone Ferrari, czy też wlecze się jak stary Fiat? Dowiedz się jak sprawdzić czas ładowania strony i jak zadbać o odpowiednie kompresowanie zdjęć na www krok po kroku.
Wooooow te nowe zdjęcia są bombowe! I super, że pokazałyście też błędy popełnione przy wcześniejszej sesji – takie „przed i po” bardzo do mnie przemawiają!
Wszyscy uczymy się na błędach i to najbardziej skutecznie! Teraz możemy z pełnym przekonaniem doradzić w tej kwestii, bo wiemy, co działa, a co nie. Poza tym sesja to świetna zabawa, nawet dla mnie, czyli Karli, zwanej dumnie królewna z drewna ;). No i jest nam mega miło, że zdjęcia się podobają. Bo nam też barrrrdzo! 🙂
Super są te zdjęcia przed i po. Widać ogromną różnicę w przekazie, ale mam pytanie, prowadzę biznes w branży rękodzielniczej i czy można przedstawiać tylko swoje produkty. Czy coś tym osiągnę? Można takimi zdjęciami trafi do uczuć klienta?
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
P.S. Super , że jesteście ?
Dzięki Beata! Oczywiście, jest to do zrobienia, tylko może być trochę trudniej. Jeśli to będą same produkty, to trzeba pomyśleć w jaki sposób ciekawie je zaprezentować, by wykreować atmosfery, można stworzyć jakieś bardziej rozbudowane ujęcia, a nie klasyczne, proste zdjęcia produktowe. Warto jednak pamiętać, że ludzie lubią kupować od ludzi. 🙂 Więc możesz zastanowić się nad stworzeniem sesji dla Twoich produktów, z udziałem Twoim, albo kogoś, kto będzie Twoje produkty prezentował. A zdradzisz nam, co tworzysz? 🙂