Gdzie znaleźć i jak wybrać kobiece darmowe zdjęcia dla Twojego biznesu?



zdjęcia stockowe często kojarzą się nam ze sztampowością i sztucznością. Faktycznie, spora ich część taka właśnie jest i nie bez przyczyny mamy takie skojarzenia.



ale pomyśl tylko, jak często potrzebujesz skorzystać z dodatkowych zdjęć, tworząc swój content? czy masz budżet i czas, by organizować unikalną sesję dla każdego wpisu, posta na Facebooka lub Instagrama, banera reklamowego, newslettera, e-booka?
w takiej sytuacji darmowe zdjęcia stockowe okazują się zbawieniem. Sztuką jednak jest nie tylko znaleźć dobre fotografie, ale także wybrać spośród nich takie, które faktycznie reprezentują Twoją markę i przekazują jej ducha. Dziś powiem Ci, jak to zrobić z głową!
dlaczego powinnaś używać zdjęć w swoich materiałach?
darmowe zdjęcia czy płatne stocki?
gdzie znaleźć kobiece darmowe zdjęcia?
choć w wielu zdjęciach od razu się zakochasz, pamiętaj, że nie wszystkie będą pasowały do Twojego wizerunku. Dlatego tworząc swój content, weź pod uwagę trzy ważne kroki:
nieszablonowa lista kobiecych źródeł
- Ivory Mix – 300 zdjęć na start
- She Bold – 100 zdjęć na start
- SC Stockshop – 20 zdjęć na start
- Foto do kwadratu – 10 zdjęć na start
- Haute Stock – 6 zdjęć na start
- Wonderfelle – 10 zdjęć na start
- Oh Tilly – 3 zdjęcia miesięcznie
- Plush Content Co – 4 zdjęcia miesięcznie
- Dabbles and bubbles – 8 zdjęć
- The Stock Boutique – 10 zdjęć
- Gold and Berry – 4 zdjęcia w stylu “hero”
- Twiggy Posts – 5 zdjęć
darmowe stocki przekrojowe
Warto także utworzyć konto na Creative Market i zapisać się na newsletter. Dzięki temu co tydzień otrzymasz dostęp do 6 darmowych materiałów graficznych – fontów, grafik wektorowych, mockupów, ale także zdjęć.
01
zaplanuj publikacje w dłuższej perspektywie
02
miej zawsze pod ręką swój moodboard



jeżeli nie wiesz, jaki jest Twój styl, już na pierwszym stocku wpadniesz w pułapkę zapisywania wszystkich fajnych zdjęć. Ale nie tędy droga. Miej zawsze przed oczami moodboard swojej marki, jej kolory i charakter.
Tablica inspiracji to jednak nie tylko kolory. To także tematyka i sposób przedstawiania zagadnień. Czy na Twoim moodboardzie pojawiają się ludzie? Czy opierasz się na kolorowych tłach? Czy pokazujesz stylowe przedmioty, kobiece biurko, kwieciste aranżacje? Takie elementy świadczą o Twoim biznesie. Jeżeli chcesz być odbierana jako przyjazna i kobieca, delikatne, pastelowe elementy i tła będą kreowały właściwy przekaz. Jeżeli Twój biznes jest dojrzały, poważny, wyrafinowany, pomyśl o ciemniejszych aranżacjach, ciężkich dodatkach i grubych tkaninach. Twoja marka to czysta kreatywność i zabawa? Kolorowe, nasycone zdjęcia, delikatny chaos i ekscentryczne przedmioty będą dobrze pokazywały osobowość Twojej firmy.
SHABLONOWY PRZYKŁAD
- KOLORY: nasycony róż i turkus z dodatkami bledszych odcieni tych barw – wybierane przez nas zdjęcia są nasycone i wyraziste lub eteryczne z różowym lub turkusowym akcentem.
- TEMATYKA: naszymi klientkami są prawdziwe girlbosses, dlatego wybieramy zdjęcia pokazujące kobiece biurko, planowanie i narzędzia niezbędne do prowadzenia biznesu, takie jak komputery, notesy i kawę (o, tak! Kawa to podstawa). Z takimi elementami nasze klientki mogą się łatwo utożsamiać.
- STYL I FEELING: myślimy nieszablonowo i kreatywnie podchodzimy do każdego zadania, dodając do tego dużą dawkę zabawy, dlatego nasze zdjęcia to także pojedyncze obiekty, jak żarówki, ananasy i flamingi, umieszczone na kolorowych tłach. Energia tych fotografii pokazuje nasz charakter i pozwala klientkom poczuć powiew świeżości, jaki szykujemy dla ich wizerunku. Przeplatane spokojniejszymi fotografiami o eterycznym, kobiecym charakterze, tworzą idealny balans.
03
zawęź poszukiwania



0 komentarzy