Gdzie znaleźć i jak wybrać kobiece darmowe zdjęcia dla Twojego biznesu?

20 maja 2018 | design

skuteczny landing page

zdjęcia stockowe często kojarzą się nam ze sztampowością i sztucznością. Faktycznie, spora ich część taka właśnie jest i nie bez przyczyny mamy takie skojarzenia.

skuteczny landing page

ale pomyśl tylko, jak często potrzebujesz skorzystać z dodatkowych zdjęć, tworząc swój content? czy masz budżet i czas, by organizować unikalną sesję dla każdego wpisu, posta na Facebooka lub Instagrama, banera reklamowego, newslettera, e-booka?

w takiej sytuacji darmowe zdjęcia stockowe okazują się zbawieniem. Sztuką jednak jest nie tylko znaleźć dobre fotografie, ale także wybrać spośród nich takie, które faktycznie reprezentują Twoją markę i przekazują jej ducha. Dziś powiem Ci, jak to zrobić z głową!

dlaczego powinnaś używać zdjęć w swoich materiałach?

Dobrze dobrane zdjęcia stockowe to najprostsza droga do zbudowania charakteru Twojej marki i jej rozpoznawalności. Mając dostęp do gotowych zdjęć, oszczędzasz masę czasu i energii. Nie musisz być ekspertem fotografii i tracić dlugich godzin na eksperymentowaniu ze światłem przy kolejnych sesjach zdjęciowych. Możesz za to skupić się na tym, co jest sednem Twojego biznesu. Stylowe zdjęcia sprawią, że każdy Twój post, grafika społecznościowa, newsletter, czy materiał w PDFie będą wyglądały profesjonalnie, a Twój content będzie łatwo rozpoznawalny i łączony z Twoją marką.


darmowe zdjęcia czy płatne stocki?

To pytanie często zadaję sobie sama, kiedy na kanałach społecznościowych zaczyna pojawiać się jedno, to samo zdjęcie w różnych kontekstach u różnych twórców. Darmowe zdjęcia mają to do siebie, że każdy ma do nich dostęp i może wykorzystać je w dowolny sposób w budowaniu swojej marki. Często jednak te zdjęcia nie trafiają tam, gdzie trzeba. Są świetliste, dobrze wykadrowane, ciekawe, więc wybierają je nawet te marki, których charakter jest daleki od stylu danego zdjęcia. Dlatego warto sięgnąć głębiej i poszerzyć swoją listę miejsc, w których można znaleźć prawdziwe perełki zupełnie za darmo. Jeżeli jednak zależy Ci na stworzeniu prawdziwej, unikatowej marki-petardy, zastanów się nad abonamentem na jednym ze stocków. Pamiętaj, że oprócz stocków uniwersalnych, jak Adobe Stock czy iStock, gdzie znajdziesz przekrój różnych stylów i kompozycji, możesz wybrać stocki tematyczne, bliskie charakteru Twojej marki. Przykładem takich stocków jest np. Haute Stock czy Wonderfelle, które tworzą kobiece aranżacje idealne dla biznesu prawdziwej #girlboss!

gdzie znaleźć kobiece darmowe zdjęcia?

W internecie jest wiele miejsc, w których znajdziesz fotografie dla biznesu, ale spora część oferowanych zdjęć miała już swoje 5 minut, a część z nich jest po prostu dość nudna, nie ma wyrazistego charakteru i nie zdziała dla Ciebie cudów. Dlatego zebrałam listę twórców, u których znajdziesz wysokiej jakości, kobiece, darmowe zdjęcia, idealne dla Twojej marki! Wiele z tych miejsc oferuje abonament, dzięki któremu zyskasz dostęp do całej skarbnicy fotografii. Na większości zebranych przeze mnie stron otrzymasz zdjęcia po zapisaniu się na newsletter, ale hey, it’s a good thing! ponieważ autorki w swoich wiadomościach przesyłają regularnie kolejne darmowe zdjęcia, niedostępne na stronie.
Z tymi adresami znalezienie darmowych zdjęć nie będzie problemem. Sztuką natomiast będzie dobranie fotografii spójnych z Twoją marką.

choć w wielu zdjęciach od razu się zakochasz, pamiętaj, że nie wszystkie będą pasowały do Twojego wizerunku. Dlatego tworząc swój content, weź pod uwagę trzy ważne kroki:

nieszablonowa lista kobiecych źródeł

darmowe stocki przekrojowe

Warto także utworzyć konto na Creative Market i zapisać się na newsletter. Dzięki temu  co tydzień otrzymasz dostęp do 6 darmowych materiałów graficznych – fontów, grafik wektorowych, mockupów, ale także zdjęć.

01

zaplanuj publikacje w dłuższej perspektywie

Zanim zaczniesz kolekcjonować wszystkie darmowe zdjęcia z powyższych stron, zastanów się, czego tak naprawdę potrzebujesz. Wynotuj listę artykułów, postów, e-booków, które chcesz wzbogacić grafiką. Zrób szybką burzę mózgów, jaka tematyka zdjęć będzie idealna do Twojego contentu. Zastanów się także, czy potrzebujesz serii zdjęć dla utrzymania spójności (np. w e-booku) czy wystarczy Ci jedno zdjęcie, które wykorzystasz w poście na Facebooku. A może znajdziesz zdjęcie, z którego z powodzeniem możesz stworzyć 5 różnych fotografii, dzieląc je umiejętnie na części? Dopiero z tą świadomością ruszaj na łowy!
02

miej zawsze pod ręką swój moodboard

„Naprawdę? Ciągle ta tablica inspiracji!” Mhm, dokładnie tak! Jeżeli nie wiesz, jaki jest Twój styl, już na pierwszym stocku wpadniesz w pułapkę zapisywania wszystkich fajnych zdjęć. Ale nie tędy droga. Miej zawsze przed oczami moodboard swojej marki, jej kolory, charakter i ogólny feeling. Jeżeli chcesz mieć pewność, że Twoje posty będą przyciągać odbiorców, postaraj się, żeby wybrane zdjęcia były spójne z Twoimi barwami i miały jednakowy poziom jasności. Wiele stocków umożliwia wyszukiwanie fotografii po kolorze HEX, co pozwala na precyzyjne dopasowanie zdjęć do Twojej marki.
skuteczny landing page

jeżeli nie wiesz, jaki jest Twój styl, już na pierwszym stocku wpadniesz w pułapkę zapisywania wszystkich fajnych zdjęć. Ale nie tędy droga. Miej zawsze przed oczami moodboard swojej marki, jej kolory i charakter.

Tablica inspiracji to jednak nie tylko kolory. To także tematyka i sposób przedstawiania zagadnień. Czy na Twoim moodboardzie pojawiają się ludzie? Czy opierasz się na kolorowych tłach? Czy pokazujesz stylowe przedmioty, kobiece biurko, kwieciste aranżacje? Takie elementy świadczą o Twoim biznesie. Jeżeli chcesz być odbierana jako przyjazna i kobieca, delikatne, pastelowe elementy i tła będą kreowały właściwy przekaz. Jeżeli Twój biznes jest dojrzały, poważny, wyrafinowany, pomyśl o ciemniejszych aranżacjach, ciężkich dodatkach i grubych tkaninach. Twoja marka to czysta kreatywność i zabawa? Kolorowe, nasycone zdjęcia, delikatny chaos i ekscentryczne przedmioty będą dobrze pokazywały osobowość Twojej firmy.

SHABLONOWY PRZYKŁAD
Jeżeli nie bardzo wiesz, jak to ugryźć, zobacz przykład naszej marki:
  • KOLORY: nasycony róż i turkus z dodatkami bledszych odcieni tych barw – wybierane przez nas zdjęcia są nasycone i wyraziste lub eteryczne z różowym lub turkusowym akcentem. 
  • TEMATYKA: naszymi klientkami są prawdziwe girlbosses, dlatego wybieramy zdjęcia pokazujące kobiece biurko, planowanie i narzędzia niezbędne do prowadzenia biznesu, takie jak komputery, notesy i kawę (o, tak! Kawa to podstawa). Z takimi elementami nasze klientki mogą się łatwo utożsamiać.
  • STYL I FEELING: myślimy nieszablonowo i kreatywnie podchodzimy do każdego zadania, dodając do tego dużą dawkę zabawy, dlatego nasze zdjęcia to także pojedyncze obiekty, jak żarówki, ananasy i flamingi, umieszczone na kolorowych tłach. Energia tych fotografii pokazuje nasz charakter i pozwala klientkom poczuć powiew świeżości, jaki szykujemy dla ich wizerunku. Przeplatane spokojniejszymi fotografiami o eterycznym, kobiecym charakterze, tworzą idealny balans.
03

zawęź poszukiwania

Chcąc stworzyć spójny materiał, postaraj się zawęzić poszukiwania do jednego wybranego stocka lub jednego autora. Zazwyczaj w portfolio danego twórcy znajdziesz serię podobnych zdjęć, z których wybierzesz odpowiednie ujęcia dla swojego projektu. To najprostszy sposób na to, żeby nie popłynąć w różne strony ze swoim przekazem. W wielu przypadkach tylko jedno zdjęcie będzie jednak darmowe, a pozostałe zebrane w tzw. bundle czyli serię zdjęć o podobnym charakterze. Takie gotowe zestawy zdjęć w różnych aranżacjach kolorystycznych możesz znaleźć np. u Foto do kwadratu lub na wymienionych powyżej stronach. Kiedy sprecyzujesz już swoje potrzeby i znajdziesz idealne zdjęcia dla swojej marki, zbieraj je w oddzielnym folderze. W ten sposób zgromadzisz bibliotekę fotografii, do których zawsze będziesz mogłą sięgnąć, tworząc nowy post lub grafikę społecznościową.

jeżeli masz już taki folder, pełen ciekawych zdjęć, które tylko czekają na wykorzystanie, ale nie masz pewności, czy zebrane fotografie są dopasowane do Twojej marki, umów się z nami na bezpłatną konsultację, a przyjrzymy się wspólnie Twoim perełkom.

Karla

Tożsamość marki, czyli Ekspercki czerwiec z Kasią Kuczyńską

Wizerunek nie jest czymś, co bierze się z powietrza. Design Twojej marki powinien wyrastać z jej tożsamości. Nie wiesz, czym jest tożsamość marki i czym różni się od jej wizerunku? Doskonale się składa! Dzisiaj o tożsamości marki opowie graficzka Kasia Kuczyńska, założycielka studio Przepis na Dizajn.

Mały biznes a inwestycje w wizerunek – od czego zacząć?

Prowadzisz mały biznes i myślisz o zainwestowaniu w wizerunek? Logo, strona www, zdjęcia biznesowe – nie wiesz, od czego zacząć? Dowiedz się jak podejmować decyzje wizerunkowe z głową!

autentyczna marka

Jak stworzyć autentyczną markę, która trafia do klienta idealnego?

 Prowadząc swoją firmę, na co dzień jesteś dyrektorem zarządzającym, specem od marketingu i reklamy, dyrektorem kreatywnym i finansowym… Założę się,...

Czy to koniec ery scandi? Nowe trendy w designie

Scrollowanie Instagrama od dłuższego już czasu przypomina przechadzanie się po skandynawskich wnętrzach, wybieranie stonowanych dodatków do przestrzeni biurowej i zaglądanie do klasycznej szafy złożonej z beży, brązów. Powoli przestajemy odróżniać te kompozycje, a przedstawiany na nich świat zdaje nam się być wyidealizowany. Dlatego rok 2018 wieści koniec ery wszechobecnego stylu skandynawskiego i nowe trendy w designie.

Czy stać Cię na wizerunek DIY? Przewodnik do pobrania

Na pewno zauważyłaś, jak popularne także w Polsce stały się filmiki DIY, kursy z doskonalenia umiejętności organizacyjnych, fotograficznych czy graficznych. Dzięki nim możesz na spokojnie nauczyć się, jak zaprojektować logo dla swojej marki i jak stworzyć wizerunek Twojej firmy od podstaw. Pytanie tylko, czy rzeczywiście jest to dla Ciebie dobre rozwiązanie i… czy na pewno Cię na to stać?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

nieszablonowe wieści

Podoba Ci się to, co czytasz? Chcesz regularnie poszerzać swoją wiedzę z zakresu strategicznego wizerunku? Zapisz się na naszą listę, a co tydzień otrzymasz świeżą porcję graficznych i biznesowych dobroci!






Za chwilkę otrzymasz link do potwierdzenia zapisu. Jesteśmy w kontakcie, Dziewczyno!

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do tych, którym może posłużyć!