5 powodów, dla których nie przyciągasz klientów idealnych

10 Wrz 2018 | biznes

skuteczny landing page

na samym początku swojej biznesowej drogi cieszysz się z każdego pozyskanego klienta. Z uśmiechem na ustach przyjmujesz kolejne zlecenia. Ale po jakimś czasie, kiedy nieustannie ciężko pracujesz nad rozwojem firmy, przychodzi moment, kiedy chcesz przyjmować tylko konkretne zlecenia od swoich wymarzonych klientów. I właśnie o to chodzi! Jednak nie zawsze się to udaje od razu i czasami przejście od biznesu, który kręci się raz lepiej, raz gorzej z miesiąca na miesiąc, na taki, który hula tak jak Ty tego chcesz, jest skomplikowane i długotrwałe. No więc jak pozyskać klienta idealnego? Czujesz, że wkładasz całą swoją energię w rozwój biznesu, ale nadal nie przyciągasz właściwych osób? Koniecznie sprawdź następujące 5 powodów, dla których nie przyciągasz klientów idealnych.

01

Twoje copy nie przemawia do klienta

Język, za pomocą którego komunikujesz się ze swoimi klientami na stronie www, w newsleterze i social media, jest bardzo ważny. Jeśli piszesz o sobie, o swoich umiejętnościach i osiągnięciach, to bardzo dobrze! Ale jeśli na Twojej stronie są tylko takie informacje, to Twój klient nie spędzi tutaj zbyt dużo czasu, a już na pewno nie podejmie żadnych konkretnych działań, bo nie znajdzie miejsca dla siebie. Pamiętaj, że musisz zostawić więcej niż trochę przestrzeni dla Twojego klienta! Jesteśmy tak skonstruowani, że lubimy czytać o sobie, lubimy słyszeć swoje imię, lubimy być w centrum – to czysta psychologia. Jak przenieść ciężar komunikatów z siebie na klienta? Używaj języka korzyści! Napisz o tym, co możesz zrobić dla klienta, jak możesz mu pomóc, jakie efekty oferujesz. Przeanalizuj wszystkie swoje komunikaty i napisz je na nowo w taki sposób, żeby trafiały bezpośrednio do Twojego klienta idealnego i pokazywały, w jaki sposób Twoja praca pomoże mu w osiąganiu celów, które są jednocześnie jego największymi punktami bólu. Chcesz dowiedzieć się więcej o języku? Przeczytaj ten artykuł Karli.

jesteśmy tak skonstruowani, że lubimy czytać o sobie, lubimy słyszeć swoje imię, lubimy być w centrum – to czysta psychologia. 

02

Twój branding kuleje

Na stronie www, w newsletterach i social media używasz języka korzyści i mówisz bezpośrednio do klienta, ale czujesz, że mimo wszystko nie trafiasz do Twojego klienta idealnego? W takim razie może Twoim słabym punktem jest branding, czyli oprawa graficzna Twojej marki i miejsce pierwszej styczności klienta z Twoją firmą.

W świecie biznesu online branding musi być dopracowany na tip-top. Twój wizerunek musi nawiązywać do wysokiego poziomu świadczonych przez Ciebie usług lub całego doświadczenia związanego z zakupem Twojego produktu. Jednocześnie jego zadaniem jest wyłowić tych wymarzonych klientów i nawiązać z nimi nić porozumienia od pierwszego kontaktu. Jeśli otrzymujesz zapytania od osób, które mają zbyt mały budżet albo liczą w trakcie Waszej współpracy każdą złotówkę, podczas gdy Ty chcesz wejść na wyższy poziom, to bardzo możliwe, że Twój wizerunek nie trafia do Twoich wymarzonych klientów.

Powodów może być wiele. Może masz super fajne, dopracowane logo, ale Twoja strona www nie reprezentuje tego samego poziomu? A może używasz kilku rodzajów fontów zamiast zdecydować się na połączenie dwóch i konsekwentnie stosować firmowe fonty w komunikacji na każdym froncie? Może w social media używasz kolorystyki od sasa do lasa i co chwila zmieniasz podejście zamiast zdecydować się na konsekwentne używanie kolorów Twojej marki?  Dobrym wyjściem w tej sytuacji będzie konsultacja z kimś, kto świeżym okiem przyjrzy się Twojej marce pod kątem graficznym i wskaże Ci słabe punkty do poprawy. Po wprowadzeniu zmian wszystko na pewno będzie hulać! Kliknij tutaj, jeśli chcesz umówić się z nami na darmowe konsultacje online i porozmawiać o Twoim wizerunku.

03

Twoje produkty lub usługi nie są dopasowane do klienta

Jeśli kierujesz Twoje treści bezpośrednio do klienta, a wizerunek masz dopracowany w 100 procentach, może w takim razie problem leży w Twoich usługach lub produktach, które nie rozwiązują problemów Twojego klienta? Postaraj się, by Twoje usługi i produkty były maksymalnie dopasowane do jego potrzeb, przeprowadzając wcześniej badanie rynku lub wypuszczając nowinkę małym nakładem środków w celu przetestowania odbioru. Jeśli robisz coś dla wszystkich, to finalnie nie trafiasz do nikogo. Zastanów się, czego potrzebuje Twój klient, wypisz sobie wszystko, z czym spotkasz się na etapie badania rynku. Zapisz także to, co jest zbędne, czym rynek jest wysycony i na tej podstawie oprzyj dobór oferowanych przez Ciebie usług. To najprostsza odpowiedź na pytanie „jak pozyskać klienta”. A skoro o prostocie mowa – keep it simple! Przywołując znany cytat z Einsteina, jeżeli nie potrafisz wytłumaczyć czegoś w prosty sposób, to znaczy, że sama tego nie rozumiesz: tworząc usługi i produkty, pamiętaj o klarownym sformułowaniu sedna Twojej oferty. Niech klient nie ma wątpliwości, że dokładnie Twoje rozwiązanie jest tym, czego szuka.

04

nie ma Cię tam, gdzie są Twoi klienci

Na stronie zamieszczasz komunikaty skierowane do klienta, Twój wizerunek jest dopracowany, usługi i produkty też… Więc może nie ma Cię tam, gdzie są Twoi klienci? Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest… Nie ma się co łudzić – każdy z nas codziennie spędza sporo czasu w mediach społecznościowych! Zastanów się zatem, na których platformach są Twoi wymarzeni klienci? Jeśli znasz swojego klienta idealnego, to pytanie nie powinno być dla Ciebie zbyt skomplikowane. Zadbaj o swoją obecność na wybranej platformie. Pamiętaj, że nie musisz publikować na wszystkich platformach na raz. Lepiej skupić się na tej jednej, która jest najważniejsza dla Twojego klienta idealnego i opracować swoją strategię działania. Jeśli spędzasz dużo czasu pisząc posty na Facebooka i przygotowując zdjęcia na Pinterest, ale zupełnie nie przekłada się to na nowe zapytania, zastanów się, czy przypadkiem nie lepiej byłoby pojawić się na Instagramie? Jeśli nie wiesz, gdzie na co dzień spędza czas Twój klient idealny, to po prostu na niego nie trafisz, simple as that! 

05

błędne podejście do przyjmowania zleceń

And last but not least… Jeżeli Twoją domeną są usługi, to problem może stanowić sam proces pozyskiwania i przyjmowania zlecenia. Czy wyjaśniasz swojemu klientowi, jak dokładnie wygląda proces współpracy z Tobą? Czy na stronie www zamieszczasz informacje odnośnie etapów współpracy i tego, w czym pomagasz klientowi w każdym z nich? Czy zanim rozpoczniesz współpracę z nowym klientem, kontaktujesz się z nim tylko mailowo, czy spotykacie się na żywo? Wiem, że to wszystko brzmi jak czasochłonne działania, a Ty jesteś przecież mega zapracowana. I czasami zwyczajnie nie masz kiedy odebrać telefonu. Nie wspominając o wyskoczeniu na przysłowiową „kawę na mieście” z klientem. Mam tak samo jak Ty! Ale z mojego doświadczenia wynika, że jeśli nie nawiążesz bezpośredniego kontaktu z klientem, ciężko będzie Ci domknąć proces sprzedaży, bo zabraknie w nim autentyczności i that little something, co nazywamy często miętą.

Czy zdarza Ci się, że nawiązujesz współpracę z nową osobą i na początku wydaje Ci się, że nadajecie na tych samych falach? A potem w trakcie okazuje się, że ten nowy klient wcale nie jest taki idealny, jak Ci się zdawało? Takich sytuacji jesteś w stanie uniknąć! Wystarczy tylko, że poświęcisz odrobinę więcej czasu na etapie przyjmowania zlecenia. Jeśli porozmawiasz z klientem przez telefon, lub spotkasz się z nim na żywo, dowiesz się jakie są jego oczekiwania i potrzeby. Takie rozmowy są czasochłonne, to fakt, ale naprawdę warto je prowadzić! Postaraj się, by na etapie zapoznawania klienta poświęcić mu więcej czasu, by nawiązać nić porozumienia, dowiedzieć się o wizji projektu, a także by pokazać w jaki sposób możesz pomóc klientowi w osiągnięciu danego celu. Dopiero na samym końcu spotkania opowiedz o swojej ofercie, kiedy będziesz mieć pewność, że rozmawiasz z klientem idealnym.

Jeśli czujesz, że inwestujesz dużo czasu i serca w swoją firmę, ale ciągle nie pracujesz tak, jak naprawdę chcesz, koniecznie sprawdź powyższe punkty. Przeanalizuj swój biznes krok po kroku i zastanów się, co jeszcze możesz usprawnić.

jeśli chcesz porozmawiać na temat wizerunku albo wyglądu Twoje strony www, zapisz się na darmowe konsultacje z nami. Mamy nadzieję, że posłuchasz się naszych rad i dzięki temu wniesiesz swój biznes na wyższy poziom! Go girl!

 

Ania

Skuteczny landing page w 6 krokach

Jeśli prowadzisz biznes online, prędzej czy później zainteresuje Cię temat stron lądowania. Niezależne od tego, czy dopiero startujesz z nowym...

Dlaczego Twoja marka musi odstraszać niektórych klientów?

Ciężko harujesz na swoją własną markę, inwestujesz w rozwój, a jednocześnie masz celowo odstraszać część klientów i tracić pieniądze? O co kaman? Dowiedz się już teraz!

2 komentarze

  1. Danka

    Super konkretne rady i, boszzzz, tak pięknie wyglądający artykuł!!! <3 <3 <3

    Odpowiedz
    • Karla i Ania

      Dzięki, Danka! 🙂 Mamy nadzieję, że choć część rad uda się wcielić w życie w Twoim biznesie. Powodzenia, Dziewczyno!

      Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

nieszablonowe wieści

Podoba Ci się to, co czytasz? Chcesz regularnie poszerzać swoją wiedzę z zakresu strategicznego wizerunku? Zapisz się na naszą listę, a co tydzień otrzymasz świeżą porcję graficznych i biznesowych dobroci!






Za chwilkę otrzymasz link do potwierdzenia zapisu. Jesteśmy w kontakcie, Dziewczyno!

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do tych, którym może posłużyć!