fbpx

Mały biznes a inwestycje w wizerunek – od czego zacząć?

1 mar 2018 | biznes i strategia

Prowadzisz mały biznes i myślisz o zainwestowaniu w wizerunek? Logo, strona www, zdjęcia biznesowe - nie wiesz, od czego zacząć? W małej firmie liczy się każda złotówka, dlatego inwestycje trzeba podejmować z głową! Ale jak to zrobić, kiedy wkoło jest tyle opcji do wyboru?

Logo, strona www, zdjęcia biznesowe… Od czego zacząć? Na czym się skoncentrować w pierwszej kolejności, by wznieść biznes na wyższy poziom?Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania, czytaj dalej! Oto pięć najważniejszych inwestycji dla małego biznesu:

01

Po pierwsze – zdjęcia!

Jeżeli masz budżet, by skoncentrować się tylko na jednym elemencie wizerunku Twojej firmy, postaw przede wszystkim na zdjęcia biznesowe! Zdjęcia są w dzisiejszym świecie bardzo ważne, jeśli nie najważniejsze. To dzięki zdjęciom dotrzesz do swojego klienta idealnego. To dzięki zdjęciom przedstawisz misję swojej firmy, proces powstawania Twojego produktu lub usługi. Można właściwie powiedzieć, że to zdjęcia sprzedają! Dlatego warto zainwestować w dobrego fotografa, którego styl odpowiada Twojej wizji firmy. Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Przeczytaj artykuł o zdjęciach biznesowych tutaj.

02

Oprawa graficzna marki

Ten punkt zapewne nie jest dla Ciebie zaskoczeniem! Drugą najpilniejszą w kolejności inwestycją jest oczywiście identyfikacja wizualna Twojego biznesu. Wybierz kogoś, kto wgryzie się w Twoją branżę i zrozumie jaka jest Twoja misja. To bardzo ważne, by projekty były skrojone na miarę, dopasowane do Ciebie, ale także do rynku, na którym działasz. Dobra oprawa graficzna zachwyci Twojego wymarzonego klienta już od pierwszego kontaktu. Nie kupuj logo premade, ani żadnych innych gotowców – wtedy Twoja marka nie będzie miała szans na indywidualny feeling! Nie śpiesz się – przeglądaj portfolio polecanych osób i wybierz kogoś, z kim od razu uda Ci się nawiązać nić porozumienia, nie tylko w kwestiach projektowych, ale także personalnych. Praca nad wizerunkiem to duże zagadnienie, dlatego warto wybrać osobę, z którą nadajesz na podobnych falach. Take your time – ten wybór na pewno zaprocentuje w przyszłości!

Wybierz kogoś, z kim od razu uda Ci się nawiązać nić porozumienia, nie tylko w kwestiach projektowych, ale także personalnych. Praca nad wizerunkiem to duże zagadnienie, dlatego warto wybrać osobę, z którą nadajesz na podobnych falach.

mały biznes

03

Strona www

Nieważne na jakim etapie jesteś w biznesie – Twoja strona www po prostu musi wyglądać dobrze. Na komputerze, telefonie i tablecie. Pamiętaj, że Twoja strona www jest jak wizytówka w Internecie. To często pierwsze miejsce, w którym klient styka się z Twoją firmą. Dlatego tutaj nie ma miejsca na niedociągnięcia – jeśli strona będzie nieczytelna, zbyt długo będzie się wczytywać, albo co gorsza nie będzie działać, to może odstraszać Twoich klientów! Postaraj się, by Twoja strona odróżniała się od innych i oddawała charakter marki. Masz już piękne zdjęcia od fotografa – wyobraź sobie jak piękne będą wyglądać online!

04

Ulubiony program graficzny

Photoshop i Illustrator to nasze dwa ulubione programy (yay!). Często korzystamy także z Figmy lub Adobe XD. Na szczęście dzisiaj masz do dyspozycji narzędzia, które są o wiele prostsze w użytkowaniu niż profesjonalne programy graficzne. Warto z tego skorzystać. Jest np. Canva (do której coraz częściej i mocniej się przekonujemy) czy Photoscape. Wybierz takie narzędzie, które najbardziej będzie Ci odpowiadało i zacznij w nim tworzyć grafiki do promocji strony. Masz już swoje własne biznesowe zdjęcia, identyfikację wizualną firmy, stronę www – teraz czas to połączyć i puścić wszystko w świat! Zachęcamy do porządnego zapoznania się z wybranym przez Ciebie programem graficznym i do samodzielnego tworzenia materiałów do publikacji w mediach społecznościowych w oparciu o materiały, które otrzymasz od projektanta. Publikując piękne zdjęcia oraz interesujące karuzele czy infografiki na portalach takich jak Instagram czy Pinterest, zaczniesz przyciągać klientów na swoją stronę www, i o to właśnie chodzi!

Wybierz program graficzny, który najbardziej będzie Ci odpowiadał i zacznij w nim tworzyć zdjęcia do promocji strony. Publikując piękne zdjęcia na portalach takich jak Instagram czy Pinterest, zaczniesz przyciągać klientów na swoją stronę www.

mały biznes inwestycja w wizerunek

05

Ty, Ty i Ty

And last but not least! Najważniejsza inwestycja w Twoim biznesie, to inwestycja w siebie! Prowadząc mały biznes, na co dzień jesteś dyrektorem zarządzającym, specem od marketingu i reklamy, dyrektorem kreatywnym i finansowym… Dlatego powinnaś stawiać siebie i swój rozwój na pierwszym miejscu. Bierz udział w kursach i szkoleniach. W internecie znajdziesz wiele sprawdzonych źródeł. Dostępność wiedzy nigdy nie była tak duża. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o nauce przez internet, zajrzyj do Kasi, autorki bloga Worqshop. Spotykaj się także z innymi osobami ze swojej branży, z konkurencją również! Nigdy nie wiadomo, kiedy takie znajomości mogą zaprocentować. W Polsce zbyt sztywno podchodzimy do tematu konkurencji, traktując ją jako zagrożenie. Naucz się współpracować z „wrogami” – co dwie głowy w biznesie, to nie jedna.
W tym wszystkim zachowaj zdrowy rozsądek – nie przepracowuj się, ustal w miarę sztywne godziny pracy, dbaj o odpoczynek i staraj się zachować równowagę między życiem zawodowym a osobistym. Jesteś głównym atutem swojej firmy, więc postaw siebie na pierwszym miejscu.
mała marka a inwestycje w wizerunek

Mamy nadzieję, że dzięki temu zestawieniu wyklarował Ci się Twój inwestycyjny plan działania! Pamiętaj, że najważniejsze to wiedzieć, do czego się dąży w danym miesiącu, kwartale, roku. Wpisz sobie powyższe cele do kalendarza i planuj wszystkie działania pod tym kątem. Postaw na rozwój!

Jeśli jednak potrzebujesz małej podpowiedzi, możemy pomóc nadać Twojej marce kierunek na konsultacji online.

Go get ’em girl!

Cheers!
Ania

zabierz się do pracy

pobierz materiały

wizerunek marki materiał do pracy
pobierz bezpłatny materiał

Bezpłatny workbook

Wizerunek w moodboardzie

Zacznij pracować nad kolorami, krojami pisma i zdjęciami, by stworzyć niepowtarzalny wizerunek Twojej marki.

Hello, Girl!

Jesteśmy Karla i Ania, czyli kreatywne duo graficzek i strategów komunikacji.

Od ponad 10 lat wspieramy kobiece biznesy i świadczymy szyte na miarę usługi projektowe. Tworzymy identyfikacje wizualne i strony internetowe dla dziewczyńskich biznesów z dobrą energią. Prowadzimy też kursy dla graficzek. Chcemy naszym doświadczeniem podzielić się także z Tobą, abyś mogła tworzyć firmę, z której będziesz dumna!

Sprawdź konsultacje graficzne kursy i warsztaty graficzne

Zobacz gotowe projekty w sklepie gotowe projekty graficzne

Opowiedz nam, czego potrzebujesz mailing branding

też kochasz Pinterest? Przypinaj z nami!Pinterest

2 komentarze

  1. reklamyArek

    Hej.
    Zacząć jest znacznie łatwiej niż z pełnym przekonaniem trwać w podjętej drodze.
    Wiele osób prywatnych, ale też gros przedsiębiorców wykazuje tak zwany słomiany zapał.
    Poza zwykłym lenistwem jest to powodowane brakiem wprost oczywistych, wręcz namacalnych efektów.
    Sieć znajomych, partnerów, lub klientów choć systematycznie rozszerza się,
    to może być uznana za nieefektywną.
    Co wówczas ?

    • Karla i Ania

      Zdecydowanie masz rację. Z badań wynika, że pierwszych dwóch lat nie jest w stanie przetrwać ok. 80% biznesów. Jeżeli spojrzymy na biznesy kobiece, to mamy blisko 90%. Ten brak namacalnych efektów skutecznie podcina skrzydła i z jednej strony może wynikać, tak jak wspomniałeś, ze słomianego zapału, ale z drugiej strony – z kompletnego braku strategii, stawiania sobie SMART celów i rozliczania się z nich. Nieważne, że sieć kontaktów się rozwija, skoro są to kontakty niestrategiczne, których nasz produkt lub usługa w ogóle nie interesują. W momencie kiedy idziemy na żywioł (a z naszego doświadczenia to charakterystyczna cecha kobiecych biznesów), nie jesteśmy w stanie zapanować nad rozwojem firmy, podejmować strategicznie dobrych decyzji i rezygnować w porę z tego, co nie służy najpierw przetrwaniu, a następnie wejściu na wyższy poziom biznesu. Naszym zdaniem kluczem jest scharakteryzowanie swojej grupy docelowej i reagowanie na jej potrzeby. A także myślenie, o którym wiele osób zapomina w procesie ciągłego rozwijania, doskonalenia i łapania 10 srok za ogon 🙂
      XOXO
      Karla