Jak przygotować się do rebrandingu lub odświeżenia marki

15 Paź 2018 | biznes, design

skuteczny landing page

Sezon na rebranding trwa w najlepsze! Ostatnio mamy pełne ręce roboty i pracujemy nad odświeżaniem wizerunku kobiecych biznesów. Spokój i wyciszenie charakterystyczne dla jesiennych i zimowych miesięcy sprzyja takim działaniom. Pracujemy bez zbędnego pośpiechu i krok po kroku wdrażamy kolejne zmiany. Zastanawiasz się nad rebrandingiem? Być może Ty też niebawem podejmiesz tę ważną strategicznie decyzję. Czy wiesz jak przygotować się do rebrandingu? Dzisiaj podzielimy się z Tobą kilkoma wskazówkami.

01

zaplanuj cele rebrandingu

Do rebrandingu trzeba podchodzić na spokojnie i z głową. To nie czas na pochopne decyzje, pójście za modą lub dobrymi radami rodziny, zwłaszcza że ten proces jest dość kosztowny. Dlatego tym bardziej musisz upewnić się, że Twoje decyzje są właściwie i zgadzają się z długoterminową wizją rozwoju Twojej marki. Zapisz sobie jakie cele chciałabyś osiągnąć ze swoją nową marką, odpowiadając na te pytania:

  1. Co zrobi dla mnie odświeżona lub zupełnie nowa marka?
  2. W jaki sposób dzięki nowemu wizerunkowi mój biznes wejdzie na kolejny poziom?
  3. Do jakich nowych klientów trafię dzięki zmianie wizerunku?

Zapisz odpowiedzi na powyższe pytania – później podzielisz się nimi ze swoim projektantem. Dzięki temu wizja Twojej nowej marki zostanie od początku procesu wzięta pod uwagę, Ty będziesz mieć szansę dotrzeć do klientów idealnych, a Twoja przemiana wizerunkowa będzie sukcesem!

02

zobacz co sprawdza się w Twoim biznesie

Wiem, że pewnie masz ochotę rzucić się w wir kreowania wizerunku i w pierwszym odruchu chcesz zająć się paletami kolorów, wyborem papeterii i pomysłami na Twoją zaktualizowaną stronę www. Ale hola hola! Ten etap jeszcze przed Tobą.

Najpierw, żeby podjąć dobre decyzje, pomyśl strategicznie i zastanów się, co do tej pory sprawdzało się w Twoim biznesie, a co niekoniecznie. To nie czas na głaskanie – trzeba surowo ocenić, co jest dobre, a co nie. Jeśli czujesz, że masz problem z obiektywną oceną i brakuje Ci dystansu, poproś kogoś o pomoc w tej kwestii.

Sprawdź, które aspekty Twojego wizerunku, strategii Twojej marki i komunikacji marki działają dobrze. Jak już uda Ci się to ustalić, wytypuj w następnej kolejności to, co się nie sprawdza. Poniżej znajdziesz kilka pytań, które Ci pomogą:

  1. Jaki wizerunek marki i moich produktów kreują moje materiały identyfikacyjne?
  2. Jakich klientów przyciągała do tej pory moja komunikacja?
  3. Jak działa moja strategia marki? Czy zgadza się z moimi długofalowymi celami biznesowymi?

to nie czas na głaskanie – musisz surowo ocenić, które aspekty Twojego wizerunku, strategii marki i komunikacji działają, a które nie. Czujesz, że masz problem z obiektywną oceną i brakuje Ci dystansu? Poproś kogoś o pomoc w tej kwestii.

03

zaplanuj elementy Twojej oprawy graficznej

W dzisiejszym świecie biznesy wyrastają jak grzyby po deszczu. Trzeba się naprawdę sporo nagimnastykować, żeby klient kupił dany produkt czy usługę. Nie wystarczy pomysł – trzeba zaprojektować całe experience, czyli doświadczenie towarzyszące zakupowi i użytkowaniu danego produktu lub realizowaniu usługi, również od strony graficznej. Opakowanie, papeteria, wizytówki, broszura, strona www? Zastanów się nad całym pakietem materiałów, które będą Ci potrzebne, by osiągnąć pożądany efekt. Zastanawiasz się, co będzie najlepszym pomysłem i sprawdzi się w Twojej marce? Zajrzyj do naszego artykułu tutaj i dowiedz się jak osiągnąć graficzny efekt WOW.

04

wynajmij wymarzonego projektanta

Rebranding lub odświeżanie wizerunku to czasochłonny proces, który będzie od Ciebie wymagać dużo energii i poświęcenia. Byłoby super współpracować z kimś, kto się na tym zna, wie jaki będzie kolejny krok i wesprze Cię w działaniach, prawda? Rebranding to inwestycja. Dlatego na spokojnie rozejrzyj się na rynku i wybierz kilka potencjalnych osób, z którymi chciałabyś podjąć współpracę. Skontaktuj się z nimi, zorientuj się, jak przebiega ich proces projektowy i jakie mają rekomendacje.

Z projektantem musisz poczuć… chemię! Wiem, że to śmiesznie brzmi, ale to prawda! Wybierz osobę, która po prostu Ci pasuje – skoro chcesz wykreować swoją wymarzoną, nową oprawę graficzną, powinnaś współpracować z kimś, kto sprawdzi się idealnie na tym stanowisku. Dlatego pomyśl o zatrudnieniu specjalisty, który nie tylko zna się na swojej pracy, ale także nadaje na tych samych falach. Możecie umówić się na niezobowiązujące konsultacje – opowiedz o swoim pomyśle i sprawdź czy dobrze się dogadujecie.

05

czas na pracę domową!

Brawo! Skoro masz już projektanta, czas zabrać się do pracy! Zanim przejdziecie do etapu projektowania, powinnaś na początek otrzymać zestaw pytań, np. w formie workbooka lub kwestionariusza. Na spokojnie odpowiedz na wszystkie pytania zgodnie prawdą i przekaż je projektantowi. W naszym studio w tej części pracy z marką ustalamy m.in. kim jest klient idealny, jaka jest misja marki i jak będzie wyglądał sposób komunikowania. Przygotuj się, że ten etap wstępny będzie dość czasochłonny. Ale naprawdę warto poświęcić na niego więcej czasu, żeby za chwilę zobaczyć rezultaty tej ciężkiej pracy!

06

zaplanuj czas na rebranding

Pamiętaj, by w swoim kalendarzu ultra busy girlboss uwzględnić czas na prace nad rebrandingiem. Nie zostawiaj tych zadań na koniec dnia! Pytania często będą skomplikowane i będą wymagać chwili na zastanowienie się. To nie coś, co możesz zrobić w 5 minut. Staraj się w miarę sprawnie odpowiadać na maile od Twojego projektanta, zatwierdzaj przesyłane pliki do akceptu. W naszym przypadku sprawdza się ustalenie harmonogramu na początku współpracy – wtedy obie strony wiedzą, co dzieje się w danym momencie, co trzeba potwierdzić, a co będzie potrzebne za chwilę do kolejnego etapu.

Opisany przez nas powyżej proces to oczywiście tylko wierzchołek góry lodowej. Ale mamy nadzieję, że posłuży jako drogowskaz i otworzy Ci oczy na nowe możliwości!

 

Przyciągaj swojego klienta idealnego, spraw, by Twoja marka została zauważona, i działaj! Spisz swoje nowe cele i pracuj nad nimi krok po kroku. A może zdecydujesz się na rebranding albo odświeżenie Twojej marki w 2019 roku? Jeśli tak, zapraszamy do współpracy! Tutaj możesz umówić się z nami na niezobowiązujące konsultacje online. Go girl!

XOXO

Ania

Dobre praktyki dbania o stronę www na WordPressie

 Chcesz dowiedzieć się, jak zadbać o swoją stronę www na Wordpress? Przeczytaj artykuł Sylwii, która wprowadzi Cię w świat online. Jest i ona –...

Jak przygotować się do rebrandingu lub odświeżenia marki

Zastanawiasz się nad rebrandingiem lub odświeżeniem marki? Jeśli myślisz o podjęciu tej strategicznej decyzji, w tym artykule znajdziesz wskazówki jak przygotować się do tego procesu.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do tych, którym może posłużyć!