fbpx

„Za drogo!” Co zrobić, gdy klient tak mówi? – Podcast #10

27 lis 2022 | podcast, współpraca z klientem

Słyszysz od klienta, że Twoja oferta jest za droga i lecisz obniżać cenę? Stop! Posłuchaj, co to może realnie oznaczać i jak możesz wybrnąć z tej sytuacji.
posłuchaj odcinka #10

Czy Twoja oferta faktycznie jest za droga?

O czym mówimy w tym odcinku

Prędzej czy później w ramach prowadzenia swojej działalności graficznej usłyszysz przy składaniu oferty współpracy, że Twoje usługi są za drogie. Jeśli w pierwszym odruchu będziesz chciała obniżyć cenę, by Twoja oferta została jednak przyjęta, stop! Wstrzymaj się przez chwilę i zastanów się, co taki komunikat od klienta faktycznie może znaczyć i skąd się bierze. Kiedy z automatu obniżysz cenę, by uniknąć odrzucenia, pozbawiasz się już na starcie szansy na kierowanie procesem i najprawdopodobniej za chwilkę znów będziesz w czymś ustępować.

W tym odcinku omawiamy to, co  rzeczywiście może się kryć za sformułowaniem „za drogo” i zapewniamy Cię, że najcześciej Twoja oferta ma zupełnie adekwatną wycenę (a czasem wręcz zaniżoną, jeśli nie opierasz jej o realne wyliczenia).

Kiedy klient mówi, że Twoja oferta ma zbyt wysoką cenę, najczęściej porównuje ją do czegoś, z czym miał już styczność. Być może na jego osąd rzutują przeszłe współprace albo krótkie rozeznanie w cenach prezentowanych na stronach innych wykonawców. Może nie dostarczyłaś klientowi odpowiednich informacji wstępnych, by mógł przygotować się na cenę, którą właśnie od Ciebie usłyszał. A może po prostu nie jest dziś gotowy na wydanie tych pieniędzy, co nie oznacza, że już nigdy nie będzie to dla niego możliwe.

Naucz się rozmawiać z klientem o jego motywacjach i ograniczeniach w taki sposób, by każde Twoje podejście do ofertowania było zakończone sukcesem!

Kluczowe momenty tego odcinka

01:50 – sytuacja, kiedy klient mówi „za drogo”, jest dla nas dotkliwa

03:00 – pierwszy odruch: obniżam cenę

03:50 – obniżenie ceny to zły start do całej współpracy

05:20 – obniżenie ceny często jest jednostronnym ustępstwem

06:00 – zapytaj o punkt odniesienia: do czego/kogo porównywana jest Twoja oferta

07:00 – porównanie z innymi ofertami złożonymi klientowi

08:20 – rozmawiaj z klientem w sposób doradczy

09:15 – zdobyte informacje traktuj jako wskazówkę do konstruowania kolejnych ofert

10:10 – klient nie zrobił researchu i jest zaskoczony kwotą

11:20 – dostosuj zakres oferty, by mieściła się w budżecie klienta

12:20 – odpuść, jeśli oczekiwania budżetowe znacząco się różnią

12:30 – czy Twoja komunikacja sugeruje, jakiego rzędu kwoty klient może się spodziewać

13:45 – budżety w różnych segmentach klientów

15:25 – komunikat „za drogo” jako zasłona przed koniecznością tłumaczenia swoich powodów

16:50 – wyraź swoje oczekiwanie na odpowiedź

19:40 – ucz się akceptować odmowę

O podcaście „Dochodowe Studio Graficzne”

W każdym odcinku podcastu czekają na Ciebie wskazówki, jak działać w zrównoważony sposób w biznesie kreatywnym, by czerpać ze swojej pracy maksimum satysfakcji, omijać pułapki w komunikacji z klientami i nie dać się złapać wypaleniu zawodowemu.

Bo jesteśmy przekonane, że zasługujesz na biznes, który daje Ci siłę, byś mogła robić to, co kochasz najbardziej, na markę, która przyciąga wymarzonych klientów i na współprace, które przynoszą Ci autentyczną radość i głębokie poczucie spełnienia.

Oficjalna strona podcastu dla graficzek i web designerek

Oceń nasz podcast na Spotify, Apple Podcasts

problemy grafika - podcast - Pinterest
identyfikacja wizualna co to paleta kolorów

Jesteśmy bardzo ciekawe Twoich wrażeń po wysłuchaniu tego odcinka.

Daj nam koniecznie znać, jak Ci się słuchało i w jakiej czynności Ci tym razem towarzyszyłyśmy. Zostaw także ocenę na platformie, na której nas słuchasz, ok? To dla nas bardzo ważne.

Jeśli chcesz, abyśmy poruszyły konkretny temat, zgłoś swoją propozycję na stronie podcastu. 

Cheers!
Karla i Ania

W podobnych tematach

przeczytaj lub posłuchaj

Najważniejsza rzecz, która zmieniła nasze podejście do prowadzenia studio – podcast

narzędzia biznesowe online

Jak podnieść cenę usługi w studio graficznym?

jak być asertywnym w komunikacji mailowej w studio graficznym

Jak być asertywnym w komunikacji z klientem?

zabierz się do pracy

pobierz materiały

Zapisz się na szkolenie dla graficzek

Bezpłatne SZKOLENIE

Jak wycenić pracę graficzną?

Obejrzyj szkolenie i dołącz do listy biznesowej dla graficzek i webdesignerek, gdzie uczymy, jak prowadzić dochodowe studio graficzne.

Hello, Girl!

Jesteśmy Karla i Ania, czyli kreatywne duo graficzek i strategów komunikacji.

Od ponad 8 lat wspieramy kobiece biznesy i świadczymy szyte na miarę usługi projektowe. Oferujemy branding, projektujemy grafiki i strony www dla charyzmatycznych, dziewczyńskich biznesów. Wspieranie innych graficzek, naszych sióstr po fachu, to nasze oczko w głowie. Zobacz, co jeszcze możemy Ci zaoferować.

Mailing dla graficzek to nasza perełka mailing dla graficzek

Posłuchaj podcastu dla graficzek podcast dla grafików

Kurs "Dochodowe Studio Graficzne"dochodowe studio graficzne kurs

Zobacz produkty dla graficzek produkty dla graficzek