...

Strona firmowa na FB? 6 powodów, dla których warto mieć swoją niezależną stronę internetową

mar 21, 2020biznes i strategia, strona internetowa

media społecznościowe to błogosławieństwo dla współczesnego biznesu, zarówno dla początkujących jak i starych wyjadaczy. Dzięki nim jesteśmy w stanie operować na taką skalę, jaka wcześniej była w zasięgu tylko naprawdę dużych przedsiębiorstw. Media przychodzą do nas z dobrodziejstwem tylu funkcji i udogodnień, że wiele przedsiębiorczych Dziewczyn zadaje sobie pytanie: czy naprawdę muszę mieć stronę internetową, skoro strona firmowa na FB pozwala mi na swobodne prowadzenie biznesu? Nasza odpowiedź: O, tak! I to co najmniej z 6 powodów. Poznaj je wszystkie!

strona firmowa na fb - czy to wystarczy

Jeśli jesteś w grupie przedsiębiorczyń, które z powodzeniem działają bez strony internetowej, to na wstępie gratulacje dla Ciebie! Jest wiele biznesów, które stronę mają, ale traktują ją albo jak słup ogłoszeniowy. Albo jak elegancki produkt, który stoi na półce i jedynie ładnie wygląda. Przy takim nastawieniu faktycznie strona firmowa na FB to lepsze rozwiązanie. Ale my mamy na myśli stronę intencjonalną, strategiczną, która spełnia kilka konkretnych zadań. Oto one!

01

strona internetowa podnosi wiarygodność

Firmowa strona to miejsce, w którym możesz w pełni zapanować nad wizerunkiem Twojej marki. To tutaj sprawujesz niepodzielną władzę nad środkami graficznymi, funkcjonalnościami i feelingiem. Możesz umieścić dowolny rodzaj informacji, które sprawią, że Twój potencjalny klient nie tylko zapała do Ciebie sympatią (bo na to jest dużo miejsca w mediach społecznościowych), ale także zaufa Twojej wizji. Dobierz takie materiały, które faktycznie mają dla Twojego klienta znaczenie. Mogą to być certyfikaty, dyplomy, wybrane rekomendacje, ale także artykuły wiedzowe, które budują pozycję eksperta. Takie treści przybliżają Twojego odbiorcę do podjęcia decyzji o współpracy lub zakupie Twoich produktów.

W ich tworzeniu pomoże Ci content marketing, czyli strategia podrzucania klientom wartościowych dla nich treści. Wartościowych czyli wyjaśniających w sposób wyczerpujący konkretne zagadnienia. Strona firmowa na FB, czy profil na Instagramie pozwalają na prowadzenie popularnego dziś mikrobloggingu, czyli publikowanie krótkich notek wiedzowych. Umieszczając na swojej własnej stronie szersze wersje artykułów, możesz skutecznie ściągnąć ruch na stronę, która poprowadzi Twojego potencjalnego klienta do zakupu.

pro tip

wypracuj sobie taktykę łączenia dwóch typów treści: postu mikroblogowego z pełnym tekstem na Twojej stronie. Możesz to robić za pomocą powtarzalnego wzoru grafiki. W ten sposób Twoi odbiorcy szybko zaczną kojarzyć dany typ posta z wartością, jaką masz do zaoferowania.

02

dzięki stronie możesz podnieść stawki

Zwiększenie wiarygodności sprawia, że Twoje stawki są na uprzywilejowanej pozycji. Własna strona internetowa to znak, że traktujesz serio swój biznes i swoich klientów. Tworzysz miejsce, w którym Twoi odbiorcy mogą poczuć Twoje profesjonalne podejście. To odróżnia Cię od biznesów hobbystycznych, które wciąż szukają pomysłu na siebie, i którym ciężej zaufać, skoro same wewnętrznie nie czują się stabilne. Biznesy hobbystyczne nie decydują się na inwestycję w stronę internetową, często ze strachu przed koniecznością jej zmiany przy kolejnym nowym pomyśle na wizerunek czy ofertę. Strona firmowa na FB jest łatwiejsza do zmodyfikowania, prawda? Treści umieszczone na niej kilka tygodni temu dość łagodnie przepadają, zmiana zdjęcia w tle w zasadzie załatwia zmiany wizerunkowe. Dlatego w oczach Twoich odbiorców własna strona internetowa to coś bardziej solidnego, prawdziwego, coś czemu można zaufać. A od zaufania do lepszych stawek już tylko jeden krok. I to wcale nie po stronie klienta, ale po stronie Twojej pewności siebie.

strona firmowa na fb - 6 powodów, dla których nie wystarczy w Twoim biznesie

03

strona pozwala znaleźć Ciebie i Twoje rozwiązania w sieci

Jeśli prawidłowo zajmujesz się SEO swojej strony, to dzięki niej jesteś w stanie pozyskać wartościowych odbiorców, zainteresowanych konkretnie Twoją ofertą. Pamiętaj, że postów opublikowanych na Facebooku czy Instagramie nie da się wyszukać za pomocą Google. Niby oczywiste, prawda? To się sprawdza tylko wtedy, kiedy Twoja firma i nazwa są już znane Twojemu potencjalnemu klientowi. I to właśnie one wpisywane są przez niego w Google.

Jeśli odbiorca szuka natomiast rozwiązania swojego problemu, to nie ma szans dotrzeć do Twojej firmy tylko przez stronę na FB. Warto wziąć pod uwagę, że ta strategia będzie bardziej skuteczna w przypadku marek, które oferują rozwiązania będące tzw. lekiem przeciwbólowym – rozwiązujących jakiś problem – niż usług lub produktów witaminowych. Te drugie o wiele rzadziej są wyszukiwane w Google. Ale nie ograniczajmy się tylko do Google! Świetną formą wyszukiwarki jest Pinterest. Dysponując swoją stroną i mając pełną władzę nad umieszczanymi na niej materiałami wizualnymi, możesz stworzyć sprzyjające warunki do pinowania Twoich treści. Tak jak na przykład ta grafika, którą widzisz. 

04

strona pozwala Ci działać niezależnie od zewnętrznych dostawców

Pewnie nie raz słyszałaś, że warto prowadzić własną listę mailową, niezależną od Facebooka czy Instagrama. Jeśli któregoś dnia z jakichś powodów te platformy znikną, stracisz kontakt ze swoimi odbiorcami. To samo tyczy się strony internetowej, na której zresztą możesz bez ograniczeń kolekcjonować adresy mailowe i budować swoją listę. Proste. Ale niezależność od zewnętrznych dostawców to coś więcej! Zwłaszcza jeśli Twój biznes dotyczy tematów, które z powodu poprawności czy przyzwoitości są blokowane przez Facebooka czy Instagram. Twoja strona = Twoje zasady. I jak mówiło wspaniałe hasło IKEI: to Ty tu urządzisz.

05

strona prezentuje Twoją ofertę w przejrzysty sposób

Jeśli próbowałaś w jasny, klarowny sposób zaprezentować swoją ofertę, to strona firmowa na FB raczej Ci w tym nie pomogła, prawda? Możesz dodać do niej swoje usługi czy harmonogram umawianych spotkań. Możesz utworzyć sklep i przekierowywać do innych platform, na których odbiorca może dokonać zakupu. To wszystko bardzo przydatne mechanizmy w momencie, kiedy działasz z jedną usługą lub jednym produktem, a na dodatek wystarczająco często mówisz o nich swoim odbiorcom.

Co jednak w sytuacji, kiedy Twoja oferta jest bardziej złożona? Kiedy potencjalny klient po raz pierwszy ma kontakt z Twoją marką i potrzebuje się zorientować, co tak naprawdę może u Ciebie uzyskać? W takim wypadku pomocny może być Instagram i wyróżnione Instagram stories, ale to nadal nie będzie sytuacja idealna. Dlaczego? Ponieważ na mediach społecznościowych brakuje prowadzenia klienta za rękę konkretną ścieżką. To jest możliwe w zasadzie wyłącznie na stronie internetowej, której konstrukcja sprzyja konkretnym zachowaniom klientów. Jeśli zatem Twoja oferta to więcej niż jeden czy dwa produkty, strona internetowa to marketingowy mus!

strona firmowa na fb

06

własna strona to cenne dane o Twoich odbiorcach

Strona firmowa na FB dysponuje własnymi statystykami, to fakt. Możesz tworzyć reklamy w oparciu o ruch na Twoich profilach zarówno na Facebooku jak i Instagramie. Ale ta machina będzie pracowała jeszcze lepiej, jeśli będziesz miała jak skorzystać z piksela Facebooka. To dodatkowy kod oferowany przez twórców tej platformy (ciekawe dlaczego?), dzięki któremu możesz zmierzyć ruch do Twojej witryny pochodzący z mediów społecznościowych! To daje informacje o tym, jak zaangażowanie na profilu przekłada się na realnie podejmowane działania na Twojej stronie. Przypominamy: chodzi o działania związane ściślej ze sprzedażą.

Do strony internetowej możesz (a w zasadzie powinnaś) podłączyć także kod śledzenia Google Analytics (globalny tag witryny). Dzięki statystykom dostępnym w panelu GA dowiesz się, które Twoje treści radzą sobie najlepiej w dłuższym okresie, jakie strony są najchętniej odwiedzane, ile czasu spędza na nich Twój odbiorca, jak wielu odbiorców wraca do Ciebie po nowe treści. Zobaczysz także, które kanały i działania marketingowe przynoszą Ci najwięcej korzyści… i wiele wiele innych! To tylko czubek góry lodowej.

Jak pewnie zdążyłaś się zorientować, nie odżegnujemy się od profilów firmowych na mediach społecznościowych. Wręcz przeciwnie! Zachęcamy do połączenia możliwości mediów z funkcjonalnościami Twojej strony www. Dzięki płynnemu łączeniu wszystkich opcji zyskujesz potężne narzędzie marketingowe, bogate źródło wiedzy o klientach i szansę na dotarcie do właściwej grupy klientów ze swoją przejrzystą ofertą.

strona firmowa na fb i powody, dla których to nie wystar

jeśli praca nad stroną internetową to Twój cel na najbliższy czas, serdecznie polecamy Ci kurs Eweliny Muc „WP dla zielonych”. A jeśli trochę już wiesz o WordPressie i zamierzasz wykorzystać w pełni jego potencjał, zajrzyj do naszego artykułu „Dlaczego kochamy DIVI (i Ty też powinnaś)”. Znajdziesz w nim naszą receptę na plastyczną i funkcjonalną stronę www idealną dla Twojego kobiecego biznesu.

Cheers!

Karla

przeczytaj podobne artykuły

4 wskazówki, jak napisać teksty na stronę www

Bardzo często przy tworzeniu strony www trudności sprawia przygotowanie tekstów, i to z kilku powodów. Jakie to powody i jak sobie poradzić z treściową niemocą na 4 sposoby? O tym przeczytasz w artykule.

Dlaczego kochamy DIVI (i Ty też powinnaś)!

Divi to rodzaj motywu, który my nazywamy potocznie frameworkiem (czyli ramą działania), bo jego możliwości znacznie wykraczają poza to, co zwykle kojarzymy z wordpressowymi szablonami. To rozwiązanie, dzięki któremu bez umiejętności kodowania możemy tworzyć atrakcyjne strony, wyglądające lepiej niż niejeden szablon.

co to jest hosting i co to jest domena, i dlaczego powinnaś to wiedzieć

Jeśli przymierzasz się do stworzenia własnej strony internetowej lub czeka Cię wizerunkowa i techniczna rewolucja w Twojej marce, to na pewno obiły Ci się o uszy te dwa terminy: hosting (lub serwer) i domena. Na szczęście nie taki diabeł straszny, jeżeli przestrzegasz kilku podstawowych zasad. O nich właśnie przeczytasz w tym artykule.

0 komentarzy