Jak wybrać firmowy font + fajne darmowe zestawy kobiecych fontów

13 Sie 2018 | design

skuteczny landing page

Dobór fontu jest często pomijany i traktowany jako mało znaczący dla wizerunku firmy. A to błąd! Dobór odpowiedniego fontu jest tak samo ważny, jak dobór zdjęć, kolorów firmowych, designu opakowania czy sposobu komunikacji z klientem. Twoje materiały powinny być spójne i oddawać charakter Twojego biznesu. Ale jak wybrać font odpowiadający charakterowi Twojego biznesu? Dzisiaj przekażemy Ci kilka wskazówek. A na koniec podrzucimy cztery fajne i darmowe kobiece zestawy fontów. Zapraszamy!

Czy wiesz, że za pomocą odpowiedniego fontu możesz przekazać wizję swojej firmy i nawiązać nić porozumienia z klientem idealnym? Wydaje się, że font to taki mało znaczący szczegół. Nic bardziej mylnego! Wybierając styl pisma, kierujesz się swoimi odczuciami, tym, co jest Ci bliższe sercu. Jeśli jesteś romantyczką i uwielbiasz kwiatowe wzory, to do wizerunku swojej firmy, którą jest małe studio florystyczne, nie wybierzesz przecież ciężkiego, grubego fontu, prawda?

Jednak z drugiej strony, jeśli nie do końca wiesz, jaki jest Twój styl, możesz wpaść w wizerunkową pułapkę: będziesz co jakiś czas fascynować się kolejnym pięknym nowym fontem i wprowadzać niepotrzebnie zmiany. Zmieniając co chwila styl swoich materiałów, stworzysz wizerunkowy chaos. To nie pozwoli Ci zbudować silnego i rozpoznawalnego wizerunku marki. Dlatego miej zawsze przed oczami moodboard Twojej firmy, jej kolory, zdjęcia, charakter i ogólny feeling, jaki chcesz wysyłać w świat. Potraktuj swoją tablicę inspiracji jak drogowskaz: dzięki niej masz pewność, że Twoje materiały zawsze będą spójne.

zacznij od logo

Jeżeli Twoje logo jest typograficzne, punktem wyjścia powinien być font w nim wykorzystany. To do niego na początek trzeba dopasować wygląd nagłówków i wyróżnionych elementów strony. U nas w tych miejscach pojawia się font szeryfowy. Ważne jest, by był to font z charakterem, ale jednocześnie taki, który nie przytłoczy logo. Trudny orzech do zgryzienia!

W drugiej kolejności wybierz font, który będzie pojawiał się w tekstach na blogu oraz w materiałach drukowanych, czyli tzw. body font. Tutaj przede wszystkim postaw na czytelność – jeśli prowadzisz bloga, zadbaj o font, który będzie dobrze się wyświetlał w internecie. Te dwa wspomniane fonty powinny się dopełniać – możesz je dobierać na zasadzie kontrastu. A jako element dodatkowy możesz wybrać jeszcze jakiś font ozdobny, który pojawi się tylko gdzieniegdzie, na przykład w Twoim bio („cześć!”, „hello!”) na blogu lub w dopiskach w materiałach drukowanych.

Każdy rodzaj fontu będzie kierować nieco inną wiadomość do Twojego klienta. Wybierz font kierując się charakterem Twojej działalności.

Nie wiesz co wybrać? Poniżej znajdziesz grupy fontów oraz skojarzenia, jakie wywołują:

  • Fonty szeryfowe: tradycyjne, klasyczne, idealne dla marek modowych i luksusowych
  • Fonty bezszeryfowe: nowoczesne, minimalistyczne; pasują do prostych, nowoczesnych marek
  • Fonty skryptowe (script): romantyczne, kobiece, luksusowe, nadają lekkiej nutki elegancji
  • Fonty stylizowane na pismo odręczne (handwriting): lekkie, nadają charakter osobisty, idealne dla marek lifestyle

zacznij od logo i dopasuj do niego wygląd nagłówków i wyróżnionych elementów strony. W drugiej kolejności dobierz tzw. body font. A na koniec możesz jeszcze wybrać ozdobny font jako element dodatkowy. Voila!

My przy okazji odświeżania wizerunku stworzyłyśmy nową tablicę inspiracji. Poza zaktualizowanym logo, paletą kolorystyczną i kolorowymi, przyjaznymi zdjęciami portretowymi, na naszym moodboardzie pojawiły się też dwa nowe, dodatkowe fonty. Pierwszy z nich to font szeryfowy – bo od zawsze kochamy styl magazynów, i dlatego zdecydowałyśmy się na wykorzystanie kroju z większym charakterem. Wcześniej wykorzystywane przez nas minimalistyczne, bezszeryfowe kroje sprawiały, że naszymi usługami interesowały się instytucje finansowe, biznesy technologiczne i zawody sformalizowane, czyli nie do końca nasz klient idealny! Na tablicy umieściłyśmy też font stylizowany na pismo odręczne – jego użycie świadczy o bezpośrednim zaangażowaniu w markę i relacji nawiązywanej z klientkami w trakcie pracy jeden na jeden nad nowym wizerunkiem.

polskie znaki i licencje

Pamiętaj o polskich znakach! Nie wszystkie fonty mają dostępny polski alfabet. Jeśli szukasz fontu z polskimi znakami zacznij od zestawień publikowanych w Internecie. Na przykład tutaj znajdziesz regularne cykle w magazynie GRAFMAG.

Pobierając nowy font, zawsze pamiętaj o sprawdzeniu licencji. Fonty pobierane za free z sieci często są darmowe tylko do użytku własnego. Najlepiej wybierać te, które możesz wykorzystać do projektów komercyjnych i własnych.

jaki font wybierzesz dla siebie?

Teraz już wiesz, jakie rodzaje fontów musisz dopasować do swojej marki, zastanów się jaki styl najepiej oddaje charakter Twojego biznesu. Co wybierzesz – lekki, kobiecy font? A może raczej twardo stąpasz po ziemi, nie lubisz ozdobników i skłaniasz się ku fontom bezszeryfowym? Poniżej przedstawiamy fajne i darmowe połączenia kobiecych fontów. Wszystkie poniższe fonty pochodzą z zestawu Google Fonts i są całkowicie darmowe do użytku własnego i komercyjnego nie tylko w projektach drukowanych, ale przede wszystkim do wykorzystania w Internecie, co pozwala zbudować rozpoznawalność marki!

01

Quicksand

Jacques Francois. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras sodales enim sit amet turpis venenatis, eu ullamcorper enim rutrum. Duis luctus leo at cursus mollis. Ut aliquam arcu nec eros elementum hendrerit. Aliquam rhoncus elementum dapibus. Etiam vitae nunc dui. Suspendisse ex metus, rutrum eu nibh non, molestie facilisis elit. Proin in velit metus.

QUICKSAND + Jacques Francois
Quicksand to prosty, bezszeryfowy font, który idealnie nadaje się do nagłówków. Razem z szeryfowym, kobiecym fontem Jacques Francois tworzy niebanalny duet, idealny dla nowoczesnych marek modowych i blogów lifestyle’owych. To właśnie Jacques Francois często spotykany jest na Insta Stories.

 

02

Abril Fatface

Lato. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras sodales enim sit amet turpis venenatis, eu ullamcorper enim rutrum. Duis luctus leo at cursus mollis. Ut aliquam arcu nec eros elementum hendrerit. Aliquam rhoncus elementum dapibus. Etiam vitae nunc dui. Suspendisse ex metus, rutrum eu nibh non, molestie facilisis elit. Proin in velit metus.

Abril Fatface + Lato
Krój Abril Fatface to klasa sama w sobie. To on gra tu pierwsze skrzypce. Jego ciężka linia i szeryfowe wykończenia będą pasowały do magazynowego stylu. Prosty, wyokrąglony font Lato to dodatek, na tle którego Abril Fatface błyszczy jeszcze jaśniej. 

03

Homemade Apple

Quattrocento. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras sodales enim sit amet turpis venenatis, eu ullamcorper enim rutrum. Duis luctus leo at cursus mollis. Ut aliquam arcu nec eros elementum hendrerit. Aliquam rhoncus elementum dapibus. Etiam vitae nunc dui. Suspendisse ex metus, rutrum eu nibh non, molestie facilisis elit. Proin in velit metus.

Homemade Apple + Quattrocento
Homemade Apple to miękki, romantyczny font odręczny. Gdy połączy się go z lekkim, szeryfowym Quattrocento Sans, otrzymujemy ciekawe połączenie z nutką retro. Przeciwieństwa się przyciągają! To zestawienie wpasuje się idealnie na stronie kulinarnej lub w materiałach konsultanta ślubnego.

04

Roboto Slab

Raleway. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras sodales enim sit amet turpis venenatis, eu ullamcorper enim rutrum. Duis luctus leo at cursus mollis. Ut aliquam arcu nec eros elementum hendrerit. Aliquam rhoncus elementum dapibus. Etiam vitae nunc dui. Suspendisse ex metus, rutrum eu nibh non, molestie facilisis elit. Proin in velit metus.

Roboto Slab + Raleway
Szukasz klasycznego, nieprzeładowanego zestawu, który sprawdzi się na Twojej stronie www? Bingo! Raleway to elegancki font bezszeryfowy, który idealnie dopełnia elegancki font Roboto Slab. Nowoczesny, świeży zestaw, który świetnie sprawdzi się na przykład na stronie architekta wnętrz.

Jak widzisz, rodzaj fontu ma ogromną wagę w kreowaniu wizerunku. Jeśli nie czujesz się do końca na siłach i potrzebujesz pomocy w wyborze, chętnie Ci pomożemy i wspólnie wybierzemy fonty idealne dla Twojego biznesu. Kliknij tutaj i zapisz się na naszą darmową konsultację wizerunku. Do zobaczenia!

 

XOXO

Ania

Skuteczny landing page w 6 krokach

  Jeśli prowadzisz biznes online, prędzej czy później zainteresuje Cię temat stron lądowania. Niezależne od tego, czy dopiero startujesz z nowym...

Czy stać Cię na wizerunek DIY? Przewodnik do pobrania

Na pewno zauważyłaś, jak popularne także w Polsce stały się filmiki DIY, kursy z doskonalenia umiejętności organizacyjnych, fotograficznych czy graficznych. Dzięki nim możesz na spokojnie nauczyć się, jak zaprojektować logo dla swojej marki i jak stworzyć wizerunek Twojej firmy od podstaw. Pytanie tylko, czy rzeczywiście jest to dla Ciebie dobre rozwiązanie i… czy na pewno Cię na to stać?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

nieszablonowe wieści

Podoba Ci się to, co czytasz? Chcesz regularnie poszerzać swoją wiedzę z zakresu strategicznego wizerunku? Zapisz się na naszą listę, a co tydzień otrzymasz świeżą porcję graficznych i biznesowych dobroci!






Za chwilkę otrzymasz link do potwierdzenia zapisu. Jesteśmy w kontakcie, Dziewczyno!

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do tych, którym może posłużyć!