editorial
editorial

Nowy Rok to dzień-instytucja. Na pewno w ostatnich dniach zastanawiasz się nad tym, co wydarzy się w nadchodzącym roku, jakie plany zrealizujesz i jakie wyzwania podejmiesz. Rozmyślając o tym, czujesz nutkę ekscytacji i radości, więc łapiesz piękny, nowy kalendarz, planner czy notes i spisujesz swoje marzenia i postanowienia. Wtedy dostajesz dodatkowego kopniaka motywacyjnego i już nie możesz się doczekać 1 stycznia, prawda? Uwierz mi, mam to samo! Nowy Roku, chodź już, mój słodki!

Optymizm wylewa mi się uszami i wszystko układa mi się w pełen obraz. Jak pomyślę, że to tak naprawdę czysta chemia i nagły przypływ dopaminy w organizmie, to śmieję się sama z siebie. Ale tak, to fakt, naukowy do bólu. Biologia, a w zasadzie chemia, robi nam w Nowy Rok psikusa i nastawia na wielkie zmiany, metamorfozy, działanie i aktywność. Skąd się to bierze? Ostatnio trafiłam na świetne przemówienie Simona Sineka (nie wiesz kto to? Nadrabiaj o tutaj), w którym w prosty sposób Simon wyjaśnia działanie 5 podstawowych substancji krążących w naszym ciele: endorfin, dopaminy, serotoniny, oksytocyny i kortyzolu. Dopamina to naprawdę ciekawy egzemplarz: trochę egoistycznie nakłania nas do podążania tą ścieżką, która przyniesie nam korzyści i zaspokoi nasze potrzeby. Sprawia także, że czujemy się naprawdę dobrze, kiedy zrealizujemy wyznaczony cel. Na pewno znasz to uczucie, kiedy odkreślisz wykonane zadanie z listy. Ja notorycznie dopisuję, żeby odkreślać, nawet kiedy zadanie już dawno wykonane, a nie było go na liście – jestem klasycznym przykładem uzależnienia od dopaminy ;). Tak czy inaczej, dopamina pilnuje tego, żebyśmy wykonywali swoje zadania. Z racji tego, że jesteśmy gatunkiem zdecydowanie wzrokowym, potrzebujemy nasze postanowienia i cele spisać, realnie je zobaczyć, żeby dostać pierwszy zastrzyk dopaminy i przekuć plan w pierwszy etap działań. Po każdym zrealizowanym etapie, jak mówi Simon, pojawia się “kolejny szocik dopaminy”, aż do wykonania całego, dużego zadania.

dlaczego o tym mówię?

Przed nami styczeń i pełna lista pomysłów do zrealizowania. Noworoczna gorączka w pełni. Już pod koniec grudnia pojawiły się zwiastuny wyzwań, usług i produktów, które pozwolą Ci przejść metamorfozę w Nowym Roku i wreszcie osiągnąć to, o czym marzysz. Be careful! Żeby sprawa naprawdę się powiodła, potrzebne Ci działanie długofalowe i konsekwentne realizowanie dość szczegółowo opracowanej (i zapisanej!) strategii. Swojego słonia zjadaj po kawałku: za każdy kęs możesz liczyć na pozytywne wzmocnienie od Twojego własnego organizmu. Warto równo rozłożyć siły, żeby nie zipieć pod koniec marca na ostatnim tchnieniu energetycznym. Nam taka sytuacja przydarzyła się w październiku, kiedy już żadną miarą nie dawałyśmy rady sprostać wszystkim wytyczonym planom. Nawet szoty kawy, ani dopaminy nie były w stanie nas zreanimować. W tym roku odważnie stawiamy na większy rozsądek i jedno, mało sexy i przydługie słowo…

optymalizacja

W myśl krążącej w mediach społecznościowych idei, wybrałyśmy sobie to jedno słowo jako przewodnika na Nowy Rok. Optymalizacja zasobów i procesów brzmi słabo, prawda? Ale tak naprawdę chodzi o to, żeby żeby ze swoich 24 godzin i 2 rąk wycisnąć jak najwięcej dobrego dla swojej marki, bez zbędnych ofiar w ludziach i humorach. Nie obędzie się bez mierzenia, analizowania i testowania! 

Jednym z obszarów do optymalizacji jest wizerunek Twojej firmy. Jeżeli wielka metamorfoza dopiero przed Tobą, już teraz pomyśl o tym, żeby po spektakularnej zmianie przeanalizować osiągane rezultaty. Zwłaszcza że wizerunek to element, który pojawia się w wielu działaniach Twojej firmy: przy pozyskiwaniu klientów przez stronę www, stronę sprzedażową, przy budowaniu społeczności w social mediach, budowaniu pozycji eksperta przez newsletter… Ale także przy budowaniu zespołu współpracowników czy wprowadzaniu nowopozyskanego klienta w Twój proces.

W naszym wykonaniu optymalizacja będzie dotyczyć dróg, na których spotykamy nasze klientki i procesów, które rządzą realizacją poszczególnych projektów. Pod lupę weźmiemy też delegowanie obowiązków i charakter podejmowanych współprac. To wszystko słonie, które mamy już rozpisane na mniejsze etapy.

2019 rok w planach

Kulisy misji “optymalizacja” zostawiamy już na boku, tym bardziej że znacznie ciekawsze będzie to, co przygotowałyśmy bezpośrednio dla Ciebie! Do tej pory pomagałyśmy głównie tym z Was, które potrzebowały naprawdę dużej wizerunkowej zmiany i pracy 1:1. Będziemy nadal realizować tego typu projekty – dają nam ogrom satysfakcji – ale chcemy wprowadzić też kilka nowości! Poniżej znajdziesz kilka naszych pomysłów:

01

wsparcie w budowaniu wizerunku DIY

Często spotykamy się z Wami na konsultacjach i analizujemy Wasz obecny wizerunek. W wielu przypadkach okazuje się, że głównym problemem jest brak ściśle określonej grupy docelowej oraz spójności w materiałach, z którymi stykają się Wasi odbiorcy. Bałagan w fontach, brak ciekawej i odpowiadającej założonym celom linii kolorystycznej, przypadkowy materiał zdjęciowy… to wszystko problemy, z którymi możesz sobie poradzić samodzielnie przy niewielkim wsparciu. Dlatego na początku roku możesz spodziewać się:

3-dniowego mini-kursu, którego celem jest uporządkowanie Twojego obecnego wizerunku. Tak jak pisałyśmy tutaj, wizerunek DIY to nie zło wcielone, ale jeden z etapów rozwoju marki. Możesz nad nim zapanować i wycisnąć z niego maksymalne korzyści przy zachowaniu pewnych podstawowych zasad. Mini-kurs będzie dotyczył zagadnień takich jak kolory, fonty i charakter materiału zdjęciowego. Jesteś gotowa na 3 dni noworocznych porządków? Kliknij tutaj i dowiedz się więcej,

absolutnie bezprecedensowej sytuacji, w której podzielimy się z Tobą naszym specjalnym workbookiem, na którym pracujemy w trakcie metamorfoz marek naszych klientek. W wersji rozszerzonej, opatrzonej teorią, quizami i praktycznymi zaleceniami pojawi się w sprzedaży w pierwszym kwartale 2019,

konsultacji o większym zakresie, opartych nie tylko na wstępnej analizie i diagnozie problemu, ale także na wspólnej pracy z naszym workbookiem. Efektem konsultacji będzie wytyczenie nowych założeń wizerunkowych i przygotowanie tablicy inspiracji do samodzielnego zastosowania w oparciu o darmowe programy do edycji grafiki. Terminy takich konsultacji będą dostępne już od stycznia.

02

designerski know-how

Pod koniec roku na naszych profilach społecznościowych pojawiło się wielu utalentowanych designerów, a wraz z nimi pytania o to, jak to się stało, że w ciągu roku zbudowałyśmy rozpoznawalność, pozycję ekspertek, a do tego działamy na dobrych budżetach. Dlatego coraz więcej miejsca w naszych serduchach zyskuje projekt, angażujący projektantki. Myślimy o podzieleniu się z Wami kulisami naszej pracy strategicznej: jak to się dzieje, że pracujemy na własnych zasadach, znajdujemy rozwiązania w kryzysach i nawiązujemy głębokie relacje z klientami. Jesteś projektantką i chciałabyś dowiedzieć się więcej na ten temat? Zostaw nam komentarz po artykułem, OK?

03

edukacja tu i tam

Z pewnością powrócimy do naszej praktyki pisania artykułów, która pod koniec roku zadyndała smętnie na kołeczku zapomnienia. Pojawią się artykuły interdyscyplinarne, z pogranicza grafiki, marketingu i biznesu. Dzięki Sylwii, naszej programistce, liczymy także na kilka artykułów bardziej technicznych, które pomogą Wam ogarnąć wordpressową rzeczywistość. Na pewno powstanie także specjalna seria newsletterów technicznych dla naszych klientek: tipy i wskazówki odnośnie dbania o nową stronę www dodadzą pewności każdej świeżoupieczonej królowej biznesu online.

Edukacja tu i tam, to także przyłożenie się do poszerzania własnych horyzontów w ramach kursów Skillshare. Znasz? Brałaś udział? Jakie masz doświadczenia w tym zakresie? Jeżeli mogłabyś wybrać jeden kurs, który pociągnąłby Twoją markę do góry, jakiego obszaru by dotyczył?

W głowie i kalendarzach kłębi się jeszcze kilka pomysłów, które czekają na inne okoliczności. Zostawiamy sobie także margines wolności na niespodziewane projekty i wystąpienia. Jeżeli chciałabyś, żebyśmy pojawiły się na Twoim wydarzeniu o charakterze biznesowym w roli prelegenta lub na Twoim blogu w charakterze współautorów, daj nam znać tutaj. Niech nasza wolność dobrze posłuży innym!

Będzie nam bardzo miło, jeżeli podzielisz się z nami swoimi planami na 2019 rok. Miejsce na komentarze is all yours!

nieszablonowego Nowego Roku, Dziewczyno!

optymalizacja

Jak przygotować się do rebrandingu lub odświeżenia marki

Zastanawiasz się nad rebrandingiem lub odświeżeniem marki? Jeśli myślisz o podjęciu tej strategicznej decyzji, w tym artykule znajdziesz wskazówki jak przygotować się do tego procesu.

Nieszablonowe podsumowanie połowy roku 2018

Czy zdajesz sobie sprawę, że połowa roku 2018 roku już za nami? Wow! To niesamowite, jak szybko leci czas! Połowa roku to idealny moment na dokonanie analizy, przyjrzenie się temu, jak stoimy z realizacją celów oraz docenienie tego, ile już udało się zrealizować. Pobierz nasz darmowy arkusz do podsumowania półrocza.

Jak język komunikacji tworzy wizerunek Twojej marki?

Strategiczny, zorientowany na konkretne efekty wizerunek, a o taki właśnie chodzi w biznesie, nierozerwalnie związany jest z językiem, którym posługuje się Twoja marka. Ważne jest nie tylko co, ale też jak mówisz do swojego klienta. Aspekty graficzne i język marki jadą na tym samym wózku: jeżeli są zbyt uniwersalne, trafiają do wszystkich i do nikogo.

5 komentarzy

  1. Anna

    Znam Skillshare i uwielbiam. Korzystam z tego serwisu od chyba już 3 lat i polecam go każdemu. Nagrałam na niego już 2 mini kursy i jestem w trakcie nagrywania kolejnego (a w planach na ten rok mam kolejne 3, po jednym na kwartał). Jeśli potrzebujecie mogę udostępnić Wam linka, dzięki któremu otrzymacie 2 miesiące korzystania z serwisu bez opłat.

    Poza tym chętnie dowiem się więcej o kulisach waszej pracy strategicznej, szczególnie, że Masterclass w Latającej Szkole zrobił mi niezłego smaka 😛 Jesteście dla mnie dużą inspiracją. Ja po dwóch latach poszukiwania swojej drogi mam nadzieję, że wystartuję w tym roku ze swoim biznesem.

    Odpowiedz
    • Karla i Ania

      Bardzo nam miło, że zrobiłyśmy takie dobre wrażenie 🙂 Bycie inspiracją nie jest celem samym w sobie, ale to naprawdę przyjemny “efekt uboczny” działania zgodnie naszymi własnymi planami i ideami. Dwa lata poszukiwania to bardzo dobry wynik! Jak wiesz z Masterclassu, u nas trwało to dłużej, ale na pewno pozwoliło zebrać doświadczenie, które teraz okazuje się bardzo przydatne na każdym kroku.
      Link do Skillshare podrzucaj! Może dzięki temu któraś z Dziewczyn wkroczy na dobrą dla siebie drogę, wyjdzie z fazy przemyśliwania i zacznie fazę działania :). Podrzuć też koniecznie linki do swoich kursów – bardzo nas zaciekawiłaś. My jak jesteśmy 3, to każda ma inne ulubione działy na Skillshare. Sylwia – wiadomo, programistyczne, Ania – fotograficzne i mediowe, a ja – ideologiczne, psychologiczne i marketingowe. A Ty, Aniu?

      Odpowiedz
      • Anna

        To tak, wrzucam Wam linka do Skillshare, dzięki któremu każda nowa osoba, będzie miała 2 miesiące (kiedyś były 3) na testowanie serwisu za darmo:

        https://www.skillshare.com/r/profile/Anna-Krupa/8917459

        Kiedyś były to 3 miesiące, ale 2 też w zupełności wystarczą, by załapać bakcyla na naukę.

        Moje mini szkolenia możecie obejrzeć tutaj:
        https://skl.sh/2BTXDJw
        https://skl.sh/2HKoxqE
        https://skl.sh/2MMygzn

        Były to moje w ogóle pierwsze nagrane szkolenia EVER, więc w trakcie nagrań byłam trochę spięta, ale dużo się dzięki nim nauczyłam. Poza tym, Skillshare to całkiem fajny pasywny biznes. Po nagraniu pierwszego szkolenia dostałam roczny dostęp do serwisu za darmo, więc to samo w sobie jest oszczędnością ok. 50zł miesięcznie. Ale… jeśli chodzi o same kursy to nic z nimi kompletnie nie muszę robić, a i tak ludzie je co miesiąc oglądają i co miesiąc, póki co nieduża kwota, ale też tak w okolicy 50zł wpada mi do budżetu. Stąd ten mój pomysł, by w ciągu roku nagrać kolejne 4 mini kursy na Skillshare niejako przy okazji (nagrywając kursy na sprzedaż przez swoją stronę).

        Przez Skillshare poznałam też kilkoro ludzi. Uwielbiam kursy Iriny Trzaskos (poznałyśmy się później przez Instagram) o malowaniu akwarelami. Z nią jest to naprawdę proste.
        https://www.skillshare.com/user/irinatrzaskos?username=8825468

        Lubię Peggy Dean albo Every Tuesday kursy o kaligrafii. I jeszcze Tabitha Park o fotografii.

        Z innych dziedzin jak mam czas i coś mnie zainteresuje też oglądam. Swego czasu sporo o Instagramie.

  2. Danka

    O jaa, będzie się działo!

    Odpowiedz
    • Karla i Ania

      Oj tak! Plany już są rozpisane na mniejsze kroki i mamy nadzieję, że żadne choróbska ani złośliwości losu nam nie zepsują szyków 🙂 A Ty, Danka, jakie masz plany na 2019?

      Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

copyright 2019 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

copyright 2019 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do nieszablonowych Dziewczyn, którym może dodać skrzydeł!