Jak zdobyć wymarzone rekomendacje w 3 prostych krokach?

9 Sty 2018 | biznes

nie trzeba nikogo przekonywać, jak wielka jest siła rekomendacji. Zadowolony klient poleca Twoje usługi znajomym i zaprzyjaźnionym współpracownikom, którzy z kolei polecają Cię swoim znajomym, a oni swoim. I w ten sposób sieć Twoich klientów rozszerza się o kolejne osoby.

właśnie dlatego pozyskiwanie pozytywnego feedbacku odnośnie sposobu pracy jest bardzo ważne. A na dodatek – to nic nie kosztuje!

czy wiesz jak pozyskać rekomendacje, które działają na Twoją korzyść?

Przeczytaj nasz krótki przewodnik i dowiedz się jak zdobyć wymarzone rekomendacje w 3 krokach.
01

pytaj o referencje po każdym skończonym projekcie

Wyrób sobie nawyk pytania o rekomendacje tuż po każdej zakończonej współpracy. Jeśli będziesz zbyt długo zwlekać, klient zapomni o szczegółach Waszej współpracy. A to na nich właśnie Ci zależy! Dlatego pytaj od razu, póki Wasza relacja jest świeża – wtedy możesz spodziewać się większej ilości pozytywnych komentarzy. Pozyskanie feedbacku jest bardzo ważne dla przyszłości Twojej firmy! Dlatego nie bój się o niego prosić.
02

przygotuj zestaw pytań i prześlij je klientowi

Bardzo często zdarza się, że klienci nie chcą pisać rekomendacji. Nie mają na to czasu, albo zwyczajnie nie wiedzą jak się za to zabrać i co napisać. Często po kilku prośbach otrzymujesz w końcu sztuczny tekst, pełen wyświechtanych frazesów, który zupełnie nie nadaje się do wykorzystania na stronie www. Co więc zatem zrobić, żeby było lepiej? Wyjdź klientowi naprzeciw! Przygotuj własny wzór arkusza, na którym umieścisz kilka pytań dopasowanych do Twojego obszaru działania i poproś klienta o odpowiedzi. Upieczesz w ten sposób dwie pieczenie na jednym ogniu – ułatwisz zadanie klientowi i otrzymasz takie referencje, jakich potrzebujesz np. do umieszczenia na Twojej stronie www.
03

sama zaproponuj polecenia

Po zakończonym projekcie zapytaj klienta, czy zna kogoś kto może być zainteresowany współpracą z Tobą. Dzięki temu jeśli nadarzy się ku temu okazja, klient będzie o Tobie pamiętał i wspomni o Twoich usługach.

jakie mogą być przykładowe pytania?

Nie wiesz o co zapytać, by otrzymać wymarzone referencje? Formułuj krótkie i konkretne pytania, na przykład:
  • Dlaczego wybrałaś akurat moją usługę?
  • Co zmieniło się w Twojej firmie dzięki mojej usłudze?
  • Co  najbardziej podobało Ci się w naszej współpracy?
Pamiętaj, żeby zapytać o zajmowane stanowisko i inne informacje, które chciałabyś zawrzeć w referencjach.

teraz już wiesz, jak zdobywać wymarzone rekomendacje: pytaj o feedback po każdym zakończonym projekcie, pomóż klientom, przesyłając zestaw gotowych pytań i pytaj o możliwość polecenia. A przede wszystkim wykonuj swoją pracę z zaangażowaniem i podchodź aktywnie do gromadzenia opinii, bo rekomendacje to reklama, która naprawdę działa!

to co, jesteś gotowa na zbieranie Twoich wymarzonych referencji? Do dzieła!

XOXO

Ania

5 boskich #colorpop kont na Instagram

Prowadząc swoją firmę, w szczególności biznes online, po całym tygodniu masz pewnie przesyt informacyjny. Masz listę tego, co powinnaś zrobić w kolejnym tygodniu, do tego sprawy domowe, śnieg lub deszcz za oknem i totalne rozenergetyzowanie gotowe. A gdyby tak dodać szczyptę koloru, który pozwoli podładować Ci akumulatory? Wpadnij na Instagram!

Mały biznes a inwestycje w wizerunek – od czego zacząć?

Prowadzisz mały biznes i myślisz o zainwestowaniu w wizerunek? Logo, strona www, zdjęcia biznesowe – nie wiesz, od czego zacząć? Dowiedz się jak podejmować decyzje wizerunkowe z głową!

Jak pracować wydajnie latem

Ciągłe sięganie po telefon sprawia, że pracujesz mniej wydajnie? Bombardujące Cię powiadomienia sprawiają, że nie możesz się skupić? Dowiedz się jak pracować wydajnie i jak się zorganizować, by lepiej wykorzystywać czas pracy.

2 komentarze

  1. Kasia

    Cześć! świetny artykuł, bardzo pomocny! Zmobilizował mnie w końcu do przygotowania ankiety zadowolenia klienta 🙂 Mam jednak pytanie – nawet jeśli uda mi się namówić klienta na wypełnienie ankiety czy napisanie kilku zdań recenzji – mogę ją wykorzystać jedynie do celu poprawienia swoich usług, ewentualnie do umieszczenia na stronie. A co z recenzjami na facebooku? Dziś wiele osób kieruje się tymi opiniami, a bardzo ciężko jest mi przekonać klientów do wystawienia tam opinii. Nawet jeśli się zgadzają – najczęściej o tym zapominają. Macie jakieś sprawdzone sposoby? Pozdrawiam!

    Odpowiedz
    • Karla i Ania

      Hej Kasiu, naszym sposobem jest delikatna zachęta do takiej formy feedbacku po bezpłatnych konsultacjach. Wtedy często klientki, które jeszcze nawet nie rozpoczęły współpracy, piszą dobre słowo o naszym podejściu do grafiki i wizerunku. Natomiast po współpracy i wykonanym projekcie otwarcie o to prosimy, podając konkretny powód. Najczęściej ten racjonalny powód załatwia sprawę, ponieważ klient widzi cel swojego działania (np. „Tworzymy właśnie nową usługę i bardzo by nam Twoja opinia pomogła w dotarciu do osób, które tak jak Ty potrzebują pomocy graficznej”). Jeżeli tylko poprosimy o wpisanie komentarza, to nasza prośba wyląduje na końcu długiej listy to-do, bez konkretnego celu, ani deadline’u. Podanie terminu dodania takiej recenzji też może być motywujące (np. „Czy mogłabyś dodać swoją opinię na Facebooku do najbliższego piątku? [+powód] Przez weekend dużo osób pyta o moje usługi i Twoja opinia będzie na wagę złota”).

      Koniec końców pewnie nie ma jednej dobrej zasady i uniwersalnego sposobu. Już sam fakt, że zaczynasz prosić o rekomendacje stawia Cię w lepszej pozycji. Zastanów się, czy możesz zaoferować coś po udzielonej opinii? Jakiś prezent lub chociaż fajny mail z podziękowaniem / mailowy dyplom przyjaciela All for camp… Uh! Zaraz się za bardzo rozpędzę z tymi pomysłami 😉

      Życzę powodzenia w pozyskiwaniu dobrego feedbacku!
      XOXO
      Karla

      Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

copyright 2019 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

copyright 2019 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do tych, którym może posłużyć!