5 głównych błędów, jakie popełniasz na swojej stronie www

24 maja 2019biznes i strategia, design

Na co dzień przeglądamy i konsultujemy całkiem sporo stron www, zarówno tych tworzonych samodzielnie, jak i profesjonalnie. Jeden z najczęściej pojawiających się błędów na stronach to bałagan spowodowany zbyt dużą ilością różnych treści. Gdy jesteś bezpośrednio zaangażowana w prowadzenie swojego biznesu, ciężko Ci złapać dystans. Wydaje Ci się, że wszystko jest ważne, dlatego wstawiasz dużo różnych informacji. Efekt? Twój odbiorca jest przytłoczony długimi tekstami i ma ochotę natychmiast wyjść z Twojej strony www. A to tylko jeden z 5 błędów głównych! Czytaj dalej i sprawdź, czy nie popełniasz któregoś z nich!

strona główna
01

za długie treści

Pierwszy podstawowy błąd to wspomniana juz na wstępie zbyt duża ilość tekstu na stronie www. Czy wiesz, że masz tylko 3 do 5 sekund, by zainteresować odbiorcę Twoją stroną www? Decyzja zapada bardzo szybko, a nikomu nie chce czytać się długich treści. Jeśli Twoja strona jest zagracona zbyt dużą ilością tekstu i przypadkowych elementów, Twój odbiorca poczuje się przytłoczony i szybko z niej wyjdzie. A jeśli nawet zostanie chwilę dłużej niż 5 sekund, to będzie pobieżnie skanować tekst, więc prawdopodobnie i tak przeoczy najważniejsze informacje.

Na stronie Twoje treści powinny być zwięzłe, krótkie, oczyszczone ze zbędnych słów i powtórzeń. Twój odbiorca nie potrzebuje całej szpalty informacji, które na tym etapie są po prostu zbędne i niezrozumiałe. Wiemy, że pisanie tekstów na stronę www sprawia dużo problemów, dlatego temu tematowi poświęciłyśmy cały poprzedni artykuł tutaj. Przeczytaj i dowiedz się jak sobie poradzić z treściową niemocą!

strona główna
02

brak formuły określającej misję Twojego biznesu

Przydługie teksty, w których opisujesz, czym dokładnie się zajmujesz i z kim chcesz współpracować przeszły już do lamusa. Twoi odbiorcy, wchodząc na stronę www, oczekują krótkiego i zwięzłego komunikatu, który często nazywany jest z angielskiego „brand bio”. Nie masz takiego komunikatu u siebie? Czas to naprawić! Dla przykładu, oto jak brzmi nasza formuła:

jesteśmy Karla i Ania, czyli kreatywne duo grafików i strategów komunikacji, pomagamy tworzyć wpadający w oko wizerunek i spójną komunikację graficzną, przyciągającą wymarzonych klientów.

W ten krótki i zwięzły sposób przekazujemy najważniejsze informacje – co robimy i jaki jest efekt wymierny dla klienta. Twoje sformułowanie powinno zawierać informacje o tym, czym się zajmujesz, czym Twoja firma wyróżnia się na rynku i w jaki sposób możesz pomóc swojemu klientowi. Potrzebujesz więcej wskazówek? Zajrzyj do artykułu Axeli Rinoa o elevator pitch tutaj – może to będzie Twój punkt wyjścia do stworzenia własnego jednozdaniowego bio i naprawienia błędu!

03

zbyt obszerne menu na górze strony

Często spotykamy się z podejściem “Wstawię dużo różnych zakładek do menu na górze strony, a odbiorca sam zadecyduje, którą zakładkę wybrać, gdzie kliknąć i jak przemieszczać się po mojej stronie”. A to duuuży błąd! Zakładki w menu powinny koncentrować się na najważniejszych elementach Twojej oferty i sposobach kontaktu. Dzięki temu Twoja strona zyska przejrzystość, a odbiorca łatwo podejmie konkretne działania. Pozostałe, mniej ważne zakładki, takie jak np. FAQ, traktuj jako drugorzędne. Możesz je np. umieścić w stopce na dole strony, albo podlinkować w mniej widocznym miejscu strony niż górne menu.

pro tip

Zdarza się, że pytacie nas o idealną liczbę zakładek w menu na górze strony. Otóż ta liczba to 6 albo… nawet mniej! Bez sentymentów ogranicz zawartość górnego menu i pokieruj odbiorcę tam, gdzie TY chcesz. To jeden z niezawodnych sposobów na dobrze konwertującą stronę www!

04

niejasne CTAs

CTA, czyli z angielskiego Call To Action, to przycisk albo link, który podpowiada Twojemu odbiorcy, co ma zrobić i czego od niego oczekujesz. Dla przykładu, pod sekcją, w której opisujesz konsultacje indywidualne, możesz wstawić przycisk z napisem „Zarezerwuj” albo „Umów spotkanie”. Przyciski akcji to jedne z najważniejszych elementów na Twojej stronie, dlatego postaraj się, by komunikaty CTA nie były zbyt skomplikowane! Klient musi być pewien, z jaką akcją wiąże się kliknięcie danego przycisku lub podlinkowanego tekstu. Dlatego wybieraj krótkie formuły, takie jak „Kup teraz” albo „Czytaj więcej”. Staraj się, by teksty były krótkie i konkretne. Niezależnie od tego, co wybierzesz, pamiętaj, że przycisk musi być dobrze widoczny na Twojej stronie.

Nie wiesz, jaki komunikat CTA umieścić? Zastanów się w takim razie jaki jest główny cel Twojej strony. Czy chcesz, żeby ktoś umówił się z Tobą na spotkanie? Jeśli tak, stwórz komunikat, który pokieruje odbiorców bezpośrednio do Twojego kalendarza online z dostępnymi terminami spotkań.

ogranicz liczbę zakładek i określ dobrze komunikaty CTAs – dzięki temu Twoja strona stanie się przejrzysta, a Ty pokierujesz odbiorcę dokładnie tam, gdzie to TY chcesz, by trafił! Simple as that!

strona główna
05

design strony odpowiada tylko Twojej estetyce

Tworząc design nowej strony www często popełniamy kardynalny błąd, polegający na wybieraniu tego, co odpowiada naszej estetyce. A przecież powinniśmy skupiać się przede wszystkim na naszym kliencie idealnym i pod jego kątem podejmować decyzje. Jeśli prowadzisz własny biznes, zastanów się jak połączyć design, który przyciągnie Twojego klienta idealnego z tym, co podoba się Tobie. Bardzo możliwe, że te dwie rzeczy da się jakoś połączyć i wypracować estetykę nie tylko trafiającą w Twój gust, ale przede wszystkim – przynoszącą realne zyski!

Mam nadzieję, że powyższe kroki pomogą Ci uporać się z błędami na Twojej stronie www! Nie ukrywamy, że strony internetowe to jeden z naszych ulubionych typów projektów! Interakcja z klientem, interaktywność, dążenie do celu, szczególny charakter strony, niuanse i smaczki – to wszystko sprawia, że bardzo łatwo położyć projekt i stworzyć witrynę, która nie spełnia swojego zadania.

Jeśli chcesz by Twoja strona zachwycała i inspirowała, sprawdź nasz najnowszy ebook Strategiczna strona www – urządź swój wirtualny salon z charakterem według najlepszych praktyk i zacznij przyjmować wymarzonych gości. Dzięki niemu szybko zdiagnozujesz, gdzie popełniasz błędy i wprowadzisz w życie wskazówki, dzięki którym Twoja strona będzie Twoim najlepszym sprzedawcą! Kliknij tutaj.

XOXO

Ania

wizerunek firmy

Kreowanie wizerunku, czyli zima jako wizualny styl Twojej marki

Zima to jeden z czterech stylów wizualnych wywodzących się od pór roku. To część filozofii, która pozwala na świadome i skuteczne kreowanie wizerunku firmy za pomocą palety kolorów, fontów, wzorów i zdjęć. Dowiedz się, czym charakteryzuje się oprawa graficzna osobowości zimowej!

Osobowość marki jako tajna broń skutecznego wizerunku

Zdarzyło Ci się kiedyś odkryć markę, która od razu wydała Ci się magnetyczna, inspirująca, jedyna w swoim rodzaju? Jeżeli wiesz, o czym mówię, to zostałaś oczarowana osobowością marki. Czy Twój wizerunek potrafi zdziałać takie cuda?

Nieszablonowe podsumowanie połowy roku 2018

Czy zdajesz sobie sprawę, że połowa roku 2018 roku już za nami? Wow! To niesamowite, jak szybko leci czas! Połowa roku to idealny moment na dokonanie analizy, przyjrzenie się temu, jak stoimy z realizacją celów oraz docenienie tego, ile już udało się zrealizować. Pobierz nasz darmowy arkusz do podsumowania półrocza.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

NIESZABLONOWY
magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

copyright 2019 SHABLON

NIESZABLONOWY
magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do nieszablonowych Dziewczyn, którym może dodać skrzydeł!