3 sposoby na odświeżenie wizerunku bez dużego rebrandingu
Jesień to idealny sezon na rebranding! Spokój i wyciszenie typowe dla tego okresu sprzyjają tworzeniu nowych, wizualnych dopieszczonych konceptów. Zanim jednak podejmiesz decyzję o rebrandingu totalnym, zastanów się, czy te zmiany są Ci faktycznie potrzebne? A może Twoja marka potrzebuje tylko lekkiego liftingu? Przekonaj się sama!
Jeśli prowadzisz biznes online, doskonale zdajesz sobie sprawę z niemalże codziennej potrzeby aktualizowania strony www i social media. Dodajesz nowe treści, posty do mediów społecznościowych, rekomendacje od klientów, itp., itd. A jeśli chodzi o odświeżanie wizerunku Twojej marki, czyli kwestie takie jak kolory, logo, zdjęcia – jak często trzeba wprowadzać zmiany w tym zakresie?

W zależności od rodzaju biznesu, zachęcamy do wprowadzania wizerunkowych zmian co 2-3 lata. Nie oznacza to oczywiście, że co 2-3 lata trzeba totalnie wszystko zmieniać, o nie! Chodzi bardziej o udoskonalanie wizerunku, o nadawanie mu szlifów. Zresztą totalny rebranding od A do Z co 2-3 lata, to byłby niezły wysiłek!
Rebranding może jednak wiązać się z nadaniem nowego kierunku poprzez zmiany w logo, palecie kolorów, dopasowanie oferty czy zmianę profilu klienta docelowego, którego potocznie nazywamy sobie klientem idealnym. Rebranding wysyła w świat informację, że Twój biznes się zmienił, a nowy wizerunek odzwierciedla te zmiany.
sygnały, że Twoja marka potrzebuje rebrandingu:
01
zmienił się zakres Twoich usług/ produktów
Jeśli działasz w branży fotograficznej, być może na początku zajmowałaś się różnymi projektami, ale teraz wiesz, że pasjonuje Cię fotografia rodzinna. W takim razie Twój wizerunek powinien odzwierciedlać Twoją specjalizację w danej dziedzinie. Akurat tutaj możesz zajrzeć na stronę fotografki rodzinnej Mariki Wrońskiej, której biznes niedawno przeszedł nieszablonowy lifting. Zobacz jak strona Mariki prezentuje się teraz na żywo.
02
zmienił się Twój klient docelowy
Chcesz zacząć kierować swoje produkty lub usługi do innych odbiorców niż do tej pory? A zatem nadszedł czas zmiany wizerunku! Pamiętaj o konieczności dopasowania komunikatów wizualnych i językowych do nowej grupy docelowej. Jeśli masz w planach podnieść ceny Twoich produktów i chcesz celować w osoby o większej zasobności portfela, tym bardziej postaraj się, by Twój wizerunek był dopracowany w 100% i miał bardziej VIPowski charakter!
03
nie możesz patrzeć na swoją stronę www lub logo
Twój wizerunek Cię męczy? Nie możesz patrzeć na swoją stronę www, bo się jej wstydzisz? Jeśli czujesz, że powinnaś coś zmienić – to najwyższy czas na odświeżenie wizerunku. Twój wizerunek powinien być Twój, powinnaś czuć się w nim komfortowo. Jeżeli nie masz tego odczucia – to zdecydowanie sygnał, że przyszła pora na zmiany!
Do tej pory samodzielnie tworzyłaś wizerunek Twojej firmy, ale etap stawiania pierwszych kroków w biznesie masz już za sobą? Jeśli mimo to ciągle czujesz, że Twój wizerunek powstrzymuje Cię przed wejściem na wyższy poziom, to koniecznie sprawdź nasz workbook „Czy stać Cię na wizerunek DIY”. Dzięki niemu przeprowadzisz samodzielnie mini-audyt, dowiesz się, na jakim etapie jest Twoja firma, czym dla Ciebie jest wizerunek i jaką pełni funkcję w Twoim biznesie. Uświadomisz sobie, czy to właśnie ten moment, żeby rozwinąć skrzydła z estetycznym i jednocześnie zyskownym wizerunkiem.
04
chcesz wejść na wyższy poziom biznesu
Jeśli Twoja sprzedaż stoi w miejscu, być może Twoim odbiorcom już się trochę opatrzył Twój wizerunek. Czas na graficzne dopracowanie Twojej marki i zaskoczenie ich nowościami! Odświeżenie wizualne sprawi, że Twoja oferta będzie się prezentować bardziej profesjonalnie i zyska zaufanie klientów.

3 sposoby na odświeżenie marki bez totalnego rebrandingu
Jeśli już od dłuższego czasu posługujesz się tym samym wizerunkiem i czujesz, że potrzebujesz zmiany, możesz wprowadzić kilka małych ulepszeń i odświeżyć swoją markę bez rewolucji. Kiedy rebranding totalny jest dla Ciebie zbyt obciążający finansowo i czasowo, wybierz jedną (lub wszystkie, a co!) z naszych propozycji:
01
odśwież look i uprość swoje logo
Naszym zdaniem odświeżenie logo wcale nie musi łączyć się z ogromnymi zmianami. Najprostszym sposobem na odświeżenie znaku jest uproszczenie jego wyglądu. Wiele marek, które decydują się obecnie na odświeżenie logo, stawia na wyjściowy koncept, ale w uproszczonym, minimalistycznym wydaniu. Poniżej znajdziesz kilka przykładów marek, które uprościły wygląd swojego logo i postawiły na prosty, nowoczesny look. Jednym ze sposobów na uproszczenie znaku jest usunięcie cieni, gradientów, nadmiaru kolorów, czy innych efektów komplikujących wygląd logo.




02
zaktualizuj swoją paletę kolorów
Zamiast tworzyć zupełnie nową paletę, która może zmylić Twoich odbiorców, skup się na odświeżeniu aktualnej kolorystyki. Jeśli chcesz, by Twoja marka była kojarzona ze śmiałością, postaw na intensywniejsze odcienie aktualnych barw z Twojej palety. Jeśli zależy Ci jednak na delikatniejszym, subtelnym wizerunku, wykorzystaj rozbielone kolory. Jeżeli do tej pory posługiwałaś się jedynie 2 kolorami głównymi, dobierz do nich kolory uzupełniające, a następnie wybierz się na mały shopping: poszukaj ubrań i akcesoriów w nowych odcieniach, które będą dobrze komponowały się z Twoimi kolorami głównymi. Następnie chwyć za aparat i wykonaj kilka fotografii, których użyjesz w materiałach promocyjnych najnowszego postu lub inicjatywy. W ten sposób stopniowo, bez wielkiego BUM! wprowadzisz nową paletę kolorystyczną do swojej marki.
03
zaplanuj sesję wizerunkową
A skoro o zdjęciach mowa, być może wcale nie potrzebujesz odświeżenia logo, ani Twojej palety kolorów, ale jesteś gotowa na zdjęcia, które będą lepiej pasowały do Twojej marki. Może kiedy stratowałaś ze swoim biznesem, korzystałaś ze zdjęć stockowych? Albo fotek robionych telefonem na szybko, żeby tylko zapełnić i czym prędzej uruchomić stronę www? Jeśli jesteś już o krok wyżej i dysponujesz odpowiednim budżetem, gorąco zachęcamy Cię do przygotowania autorskich zdjęć specjalnie dla Twojej marki! Tutaj znajdziesz nasz mini-przewodnik i kilka podpowiedzi, jak przygotować się do sesji fotograficznej.

0 komentarzy