editorial
editorial

czy prowadząc biznes online, zastanawiasz się czasem, ile jest w nim biznesu, a ile obecności online? U progu wiosny zadałyśmy sobie to pytanie w naszej firmie i z udzielonej odpowiedzi zdecydowanie nie jesteśmy zadowolone. Presja bycia online potrafi całkiem przejąć stery w świecie, w którym nawiązywanie relacji odbywa się w świecie wirtualnym. Mając świadomość, że biznes opiera się na relacjach, coraz mocniej wsiąkamy w smartfony i komputery, ale też coraz częściej granica między obecnością dla budowania relacji, a obecnością dla bycia in the loop, zaciera się, co prowadzi do absolutnego wyczerpania.

offline jest ok

Dlatego początek wiosny spędzamy offline. Nie znaczy to, że nie używamy telefonów, czy internetu. Przede wszystkim nie doglądamy wszystkich kanałów społecznościowych, nie staramy się być na bieżąco, sprawdzając co godzinę skrzynkę mailową, nie szukamy w naszej codzienności historii do opowiedzenia naszym odbiorcom. Za to sporo słuchamy. Bliskich i ich historii, ale także zagranicznych twórców, którzy w temacie marketingu online są o krok przed nami i już mieli okazję zetknąć się ze skutkami ciągłego bycia na łączach, którego my doświadczamy dopiero teraz.

Obserwujemy wciąż i na okrągło, nie zdając sobie sprawy z tego, że w wielu przypadkach to, na co patrzymy, to tylko piękniejsza strona medalu. Chociaż… teoretycznie wiemy, że patrzymy na wykreowany wizerunek, prawda? Ale mimo to zaczynamy się porównywać. Podpatrujemy ludzi sukcesu, przybierając jedną z dwóch postaw: zastanawiamy się, co robimy źle i czemu nie jesteśmy jeszcze tam, gdzie oni albo przyjmujemy postawę czołobitną, tworząc sobie w głowie obraz absolutnego guru, który niebawem zbawi ludzkość. Obie te postawy sprawiają, że w centrum naszego biznesu jest ktoś zupełnie inny, podczas gdy główne role powinni odgrywać nasi klienci i my same, zgodnie z naszym wewnętrznym flow i potrzebami. Jeżeli czujesz, że u Ciebie miarka się przebrała, a jednocześnie wciąż słyszysz o tym, że Twój biznes ucierpi, kiedy przestaniesz postować, posłuchaj Jenny Kutcher. Tak zdrowego podejścia do mediów społecznościowych u osoby z ponad 800K obserwatorów nie słyszałyśmy bardzo dawno. Jeżeli tylko pozwala Ci na to znajomość języka angielskiego, head on! Jenna mówi między innymi o jednej ze swoich podstawowych zasad: nigdy nie postuje w czasie rzeczywistym. Co to konkretnie znaczy? To, że każdy jej post jest przygotowany z wyprzedzeniem, nawet jeżeli jest to zdjęcie z wydarzenia, w którym bierze udział. W czasach stories to szokujące, prawda? W trakcie wydarzenia Jenna poświęca kilka minut na intencjonalne fotografowanie, a następnie chowa sprzęt i BIERZE UDZIAŁ w wydarzeniu. Słuchając o jej podejściu, pomyślałyśmy o sesji do nowej książki Kamili Rowińskiej “Kobieta Asertywna”. Presja bycia online sprawiła, że nie wyglądało to do końca tak, jak w opowiadaniu Jenny, if you know what we mean ;).

Być może dziwisz się, że przy różnych okazjach polecamy Ci twórców zagranicznych. Pewnie myślisz, że mamy jakiegoś fioła na punkcie języka angielskiego i poczucie, że obce jest lepsze. Ale znacznie bardziej kręci nas fakt, że w zagranicznych internetach twórcy mają odwagę wlewać do swojego wizerunku prawdę o sobie i otaczającym ich świecie, jak Jenna. Nie oznacza to dzielenia się tym, co uważamy za prywatne, ani tym, co mogłoby zranić innych. Oznacza jednak odwagę do bycia sobą, o czym między innymi mówi Celestyna na webinarze “Uwolnij magnetyczną moc swojego brandu”, który pozwala przejść z roli pasywnego obserwatora sław do aktywnego działacza na rzecz swojej marki.

Naszym ulubionym przykładem postawy odważnej i odsłaniającej jest Hilary Rushford (tak, przyznajemy się do winy czołobitnego podchodzenia do tej Dziewczyny). Korzystając ze swojego talentu performerki i wykształcenia artystycznego, osiągnęła imponujące efekty biznesowe, zachowując jednak zasadę elegant excellence, czyli budowania firmy w tempie, które nie przyprawia właścicielki o zawrót głowy. Dla każdego to tempo będzie inne. Jednak opierając się na swoich unikatowych talentach i swojej wyjątkowości (strasznie marne tłumaczenie słowa uniqueness, wybacz), których być może nawet nie dostrzegasz, możesz zbudować firmę bez wypruwania sobie żył, serio! Jeżeli w wielomilionowych Stanach to możliwe, to tym bardziej jest to osiągalne na polskim gruncie. Przyjrzyj się swoim talentom pobocznym. Który z nich możesz pokazać światu i wpleść do swojego biznesu? U nas trwa odwieczne starcie: Karla śpiewa i tańczy, od lat, nie tylko pod prysznicem, i to właśnie dzieje się na naszych live’ach na Facebooku i na webinarach. Ania niekoniecznie jest fanką tego typu ekspresji, ale dzięki temu mamy wyjątkowy zestaw osobowości do zaoferowania naszym klientkom i tym firmujemy naszą nieszablonową obecność online. Jeżeli czujesz się częścią naszego dualistycznego plemienia, to prawdopodobnie spokojnie poczekałaś na koniec naszych offline’owych wakacji i z ciekawością przeczytałaś to, co dzisiaj dla Ciebie przygotowałyśmy. Innymi słowy nasza chwilowa nieobecność nie wpłynęła na Twoje zaangażowanie i odbiór naszych treści. Co było do udowodnienia.

W najbliższym czasie szykuje nam się całkiem sporo momentów offline ze względu na zbliżający się wielkimi krokami remont naszego biura! Pamiętasz, że bez inwestycji nie ma zysków? To właśnie dlatego zdecydowałyśmy się na zaaranżowanie naszej przestrzeni w zupełnie nowym, nieszablonowym stylu. Pierwsze wizualizacje możesz zobaczyć na naszym Instagramie. Już nie możemy się doczekać!

kiedy zamiast offline byłyśmy online

Ale… zanim wprowadzimy się do nowego biura, czeka nas jeszcze przygotowanie i sprzedaż nowego workbooka “Zbuduj wizerunek swojej marki na strategicznych fundamentach”, który będzie najbardziej kompleksowym spojrzeniem na wizerunek marki, z jakim do tej pory miałaś do czynienia. Jesteś zainteresowana ebookiem, nad którym pracujemy? No to klik!

A wszystko dzięki współpracy z nową, nieszablonową Dziewczyną, Moniką Filarowską, która dołączyła do nas w kwietniu. Monika jest strategiem kobiecych biznesów i potrafi odkryć Twoje supermoce, zanim Ty sama do nich dotrzesz. Odwiedź stronę Moniki i przekonaj się, jakiego eksperta mamy na nieszablonowym pokładzie.

Do końca maja nasza obecność w mediach będzie skoncentrowana na kolejnych live’ach z wiosennego cyklu poświęconego strategicznemu wizerunkowi. 14 i 28 maja zapraszamy na dawkę wiedzy, humoru i praktycznych przykładów. Jeżeli jesteś zainteresowana, again klik! Będzie nam miło spotkać się z Tobą na żywo, ale jeżeli godzina 10:00 rano nie jest Twoim najlepszym momentem w ciągu dnia, będziesz mogła bez problemu odtworzyć zapisany live w późniejszym czasie.

Na koniec zajrzyj do naszego najnowszego workbooka, którego postanowiłyśmy stworzyć po pierwszych dwóch wiosennych live’ach na temat określania klienta idealnego. W trakcie naszych spotkań okazało się, że wiele z Was chce stworzyć spójny wizerunek nakierowany na wymarzonego odbiorcę, ale nie wie, od czego zacząć i jak przełożyć wiedzę teoretyczną na praktykę. Well, od tego jesteśmy! My i nasz workbook, z którym w pierwszej kolejności zdiagnozujesz problem, następnie określisz profil swojego klienta idealnego, a na koniec dobierzesz narzędzia i stworzysz komunikaty, które poruszą serce wymarzonego odbiorcy.

Trzymamy kciuki za harmonijny, dający satysfakcję w duchu “elegant excellence” rozwój Twojego biznesu! A jeżeli masz ochotę podzielić się z nami tym, co najbardziej podcina Ci skrzydła w biznesie (zawsze) online, zostaw nam komentarz pod editorialem. Z wielkim zainteresowaniem przeczytamy każdą historię!

nieszablonowej wiosny, Dziewczyno!

optymalizacja
projektowanie stron internetowych

Co przygotować do wyceny dla projektanta Twojej strony www?

Czasy, kiedy Twoje miejsce w sieci było po prostu wizytówką, już dawno minęły! Czas wysłać zapytania i wybrać projektanta, który dźwignie ciężar Twojej zmiany. Ale co tak naprawdę przygotować, żeby wycena strony internetowej była rzetelna i szyta na miarę?

5 powodów, dla których nie przyciągasz klientów idealnych

Czujesz, że wkładasz całą swoją energię w rozwój firmy, ale nadal nie przyciągasz właściwych osób? Być może popełniasz gdzieś błąd! Z tego artykułu dowiesz się jak dotrzeć do klienta idealnego.

Planowanie projektu, czyli Ekspercki czerwiec z Agą Zaporą

Początek lata sprzyja myśleniu o niebieskich migdałach i snuciu marzeń o wielkich projektach. Ale nie kończ na samych marzeniach! Nawet najbardziej odważny sen możesz zrealizować, jeżeli tylko zaplanujesz działania. O planowaniu projektu opowie Ci Aga Zapora, znana jako Plannerka.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

copyright 2019 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

copyright 2019 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do nieszablonowych Dziewczyn, którym może dodać skrzydeł!