5 kroków, dzięki którym wniesiesz własny biznes na wyższy poziom

8 Sty 2018 | biznes

naprawdę, 5 kroków. Jeżeli tylko kochasz własny biznes, to wszystko, czego potrzeba, żebyś przeszła z poziomu „jakoś to będzie, na czynsz wystarczy” do poziomu „Yeah! Robię to, co lubię i jeszcze mi za to sowicie płacą”.

brzmi jak nieosiągalne i niespełnialne marzenie, ale możesz nam wierzyć: same przeszłyśmy tę drogę i wiemy już, że warto.

Jeżeli jesteś tu z nami i czytasz ten artykuł, to pewnie tak jak my kilka miesięcy temu, znajdujesz się właśnie w miejscu, w którym obecny kształt i wizerunek Twojej marki Cię nie zadowala, pieniądze spływające do Twojej kieszeni są marne i zastanawiasz się, czy przypadkiem nie zamknąć tego wacikowego (jak mawia Agata Dutkowska z Latającej Szkoły dla Kobiet) biznesu w cholerę i nie iść sobie spokojnie na etat. I teraz UWAGA! Jesteś jak 80% kobiet przedsiębiorców, które są wyczerpane po osiągnięciu pierwszego stadium swojego pasjo-biznesu: przetrwania na rynku. Kluczowe jest jednak to, żeby właśnie w tym momencie się nie poddać i wejść o poziom wyżej. Powie Ci to niejeden strateg i coach biznesu. Nam powiedziała to Axela Rinoa (ENG, PL, Facebook) i Ania Kupisz-Cichosz (www, Facebook), za co jesteśmy im bardzo wdzięczne i możemy teraz podzielić się z Tobą swoimi 5 krokami do poczucia dobrze prowadzonego biznesu
01

myśl i zachowuj się tak, jakbyś już była o poziom wyżej

Zasada złota i naczelna. Jeżeli na co dzień, patrząc na swoją pracę, myślisz, że nikt nie zapłaci za nią fajnych pieniędzy, to tak właśnie będzie. Jeżeli każdy grosz wydany na promowanie Twojego wspaniałego biznesu uznasz za zmarnowany, ponieważ nie zobaczysz efektów tu i teraz, to faktycznie te pieniądze możesz spisać na straty. Nie bez przyczyny mówi się o mindsecie, czyli pozytywnym nastawieniu i przedsiębiorczej mentalności. Ufając swoim umiejętnościom, przyciągamy ludzi (i klientów!), którzy myślą tak, jak my, a co za tym idzie są skłonni zapłacić nasze stawki, polecić nas dalej, a także zostać z nami na dłużej. Jeżeli już teraz zaczniesz zachowywać się tak, jakby Twój miesięczny dochód był 5-cyfrowy, to zaczniesz cenić swój czas, własny biznes, swoje produkty i usługi, angażując się w to, co faktycznie może popchnąć Cię do przodu, a nie ściągnąć w dół. Będziesz instynktownie wybierać to, co służy Twojemu celowi, czyli lepszemu, bardziej satysfakcjonującemu i dochodowemu biznesowi. Jeżeli Ty nie dasz sobie przyzwolenia na dobre pieniądze, nikt nie da Ci tego za Ciebie.
02

nie ufaj hejterom i emocjonalnym pijawkom

Jeżeli prowadzisz własny biznes już jakiś czas, to na pewno spotkałaś się z negatywną opinią na temat Twoich usług i produktów lub wręcz z pomyjami wylanymi publicznie na Ciebie przez niezadowolonego klienta. Być może pozbawiło Cię to skrzydeł i starasz się odnaleźć wiarę we własne siły (czyli: patrz punkt 01). Zawsze medal ma dwie strony, ale warto sobie uświadomić, że na biznesowej drodze nie raz spotkasz się z ludźmi, którzy myślą i zachowują się inaczej niż Ty. Jeżeli do tej pory na swojej ścieżce spotykałaś głównie takich klientów, to znak, że musisz rozprawić się z charakterystyką Twojego klienta idealnego, z którym faktycznie chcesz pracować. Na początku Twojej ścieżki łapiesz każdego, kto chce zostawić u Ciebie pieniądze. Zależy Ci, żeby Twój własny biznes zaistniał i przetrwał. Ale jeżeli chcesz wejść na wyższy poziom – trzeba się tym zająć na poważnie. Kiedy z naszymi klientami analizujemy ich biznesy, to najczęściej te osoby, które zostawiają negatywny ślad na ich działalności, trafiają do worka „z kim nie chcę pracować”. Mają w sobie zestaw cech, z którymi nasi klienci czują się niekomfortowo. Jeżeli rozpoczniesz współpracę z osobą, która nie nadaje na tych samych falach, lepiej w porę odpuścić, niż szargać sobie nerwy i z negatywnym nastawieniem obsługiwać kolejnego klienta.

na początku Twojej ścieżki łapiesz każdego, kto chce zostawić u Ciebie pieniądze. Zależy Ci, żeby Twój własny biznes zaistniał i przetrwał. Ale jeżeli chcesz wejść na wyższy poziom – trzeba się tym zająć na poważnie.

jeżeli rozpoczniesz współpracę z osobą, która nie nadaje na tych samych falach, lepiej w porę odpuścić, niż szargać sobie nerwy i z negatywnym nastawieniem obsługiwać kolejnego klienta.

03

budżetuj i inwestuj

Jeżeli marzysz o lepszym biznesie, to od dzisiaj koniec z brakiem świadomości tego, jak wyglądają Twoje firmowe finanse. Wielką kulą u nogi pasjo-biznesów, z którymi się spotykamy, jest kompletny brak budżetowania i szczypanie się z inwestycją np. w sprzedażowy landingpage. To był także nasz problem parę miesięcy wstecz. Przez takie podejście często lądowałyśmy na koniec miesiąca z budżetem godnym pożałowania. Na szczęście jakiś czas temu u rewelacyjnej Lisy Jacobs przeczytałyśmy o metodzie 50-30-20, która pozwala korzystnie rozdysponować fundusze. Lisa w swoim biznesie online przeznaczyła 50% przychodu na bieżące koszty firmy, 30% na marketing i promocje, a 20% na wypłatę dla siebie. Te 20% jest ultra ważne, ponieważ daje kopa do działania. Jeżeli nie wypłacisz sobie ani złotówki, nie poczujesz na własnej skórze celu, jakim jest 5-cyfrowy zysk. Im dalej jesteś ze swoim biznesem, tym korzystniej możesz rozlokować magiczne procenty, zostawiając 20% przychodu na koszty firmy, a 50% na wypłatę dla siebie. Wypróbuj tę metodę chociaż przez 2 miesiące i daj nam znać w komentarzu, jak to rozwiązanie sprawdza się u Ciebie.

 

Z kwestią budżetu łączą się wszystkie usprawnienia w Twojej firmie, takie jak:
  • zatrudnienie asystentki, która zdejmie z Ciebie część obowiązków, tak żebyś sprawniej wkroczyła na wyższy poziom,
  • postawienie strony, która nie tylko sobie będzie, ale przede wszystkim przyciągnie wymarzonych klientów,
  • zmiana wizerunku, dzięki któremu będziesz skutecznie przemawiać do tych osób, z którymi Ty chcesz pracować,
  • zdobycie czasu na działania strategiczne, które przybliżą Cię do Twoich biznesowych celów w przeciwieństwie do rzekomo skrupulatnie zaplanowanego chaosu, przez który stoisz w miejscu.
  • zainwestowanie w profesjonalne fotografie, które pokażą Twoim klientom prawdziwą Ciebie, emanującą unikatową energią, przyciągającą podobnych do Ciebie ludzi.
  • Jeżeli myślisz, że budżetowanie to nudna tabelka, to od dzisiaj zacznij o nim myśleć jak o autostradzie prowadzącej do wymarzonego celu.
04

bądź wierna sobie i naturalna

Niby proste, niby oczywiste, a jednak z realizacją tego punktu w pasjo-biznesach baaardzo ciężko. Jako kobiety mamy tendencję do chowania się za maską poprawności, porządności i nieśmiałości albo robienia z siebie supermenek, którym nigdy nie powija się noga, w domu wszyscy zdrowi i za chwilę już nam wręczą Nobla z ekonomii. Instynktownie czuć, że każda z postaw jest jednakowo niekorzystna. Jeżeli nie doceniasz siebie i nie potrafisz jasno mówić o tym, w czym jesteś dobra, a Twoje zdjęcie profilowe mówi: „mam profesjonalnie założone ręce, ale ratuuunkuuu! nie wiem, co dalej”, zostaniesz zadeptana przez supermenki, wzdychając cicho na widok ich przebojowej osobowości. Jeżeli popadasz w narcyzm i samouwielbienie, tracisz autentyczność i ludzką twarz, stawiając się ponad Twoimi wymarzonymi klientami. Kiedy będziesz budować swoją stronę www, poświęć szczególną uwagę podstronie „o mnie”. To jedna z najczęściej odwiedzanych zakładek, zaraz po stronie głównej i ofercie. To tutaj Twój wymarzony klient ma poczuć, że jesteście ulepieni z tej samej gliny. Na dziewięć „NIE” przypadnie jedno, prawdziwe „TAK”, które pomoże zbudować Ci własny biznes marzeń. To nie jest miejsce na Twoje dyplomy, zdjęcia pozbawione duszy i grafiki zaciągnięte z kupionego szablonu. To miejsce na feeling, autentyczność i podzielenie się dobrem, które masz do zaoferowania klientowi.

strona o Tobie to nie jest miejsce na Twoje dyplomy, zdjęcia pozbawione duszy i grafiki zaciągnięte z kupionego szablonu. To miejsce na feeling, autentyczność i podzielenie się dobrem, które masz do zaoferowania klientowi.

05

analizuj i wyciągaj wnioski

Jest taki fajny schemat, z niemniej fajnej metody zarządzania projektami Lean Management, w którym zawsze wychodzimy od potrzeb klienta, czyli innymi słowy definiujemy, kto jest naszym idealnym klientem i jak możemy mu pomóc. Bez tego, ani rusz. Staramy się dostarczyć usługę lub produkt najlepszej wartości, przy jednocześnie niskich kosztach. Kiedy już scharakteryzujemy klienta, jego potrzeby i dostarczymy mu usługę, analizujemy! Przyglądamy się poniesionym kosztom i sprawdzamy, na ile klient jest zadowolony. W kolejnym kroku doskonalimy, przyglądając się ponownie klientowi i koło nam się zamyka. W dużym uproszczeniu tak wygląda strategiczne działanie, nie tylko w odniesieniu do klienta. Jeżeli rozpoczęłaś kilka akcji lub inwestycji (finansowych lub po prostu poświęciłaś czemuś masę czasu), przyjrzyj się dokładnie, które z działań faktycznie przyniosło Ci zwrot. To samo tyczy się wszystkich wykorzystywanych przez Ciebie narzędzi (a jeżeli nie korzystasz z żadnych narzędzi, lepiej zacznij). Ile czasu i pieniędzy poświęcasz na różne systemy i które z nich faktycznie Ci służą. Najprostszym przykładem jest Twoja strona www. Jeżeli jest trudna w obsłudze i ciężko uzyskać z niej jakiekolwiek dane, to niełatwo będzie Ci przeanalizować, jak idzie Twojemu biznesowi i co należy zmienić. A nawet jeżeli odkryjesz, co należy poprawić, to na ile szybko i jak niskim kosztem możesz to zrobić? Analiza i dopracowywanie jest kluczem do wejścia na wyższy poziom, dlatego wybierając swoje narzędzia czy budując stronę www musisz:
  • mieć świadomość potrzeb Twojego klienta,
  • znać dobrze swoją niszę,
  • analizować podejmowana działania i inwestycje,
  • rozliczać się sama przed sobą z tych inwestycji,
  • usprawniać i reagować na zachowania klientów.

nasza droga 5 kroków zaczęła się kilka miesięcy temu i choć jeszcze nie w 100% panujemy nad każdym z nich, widzimy rewelacyjną zmianę, dzięki której uwierzyłyśmy, że pasjo-biznes może być dochodowy, dawać satysfakcję i motywować do dalszego działania.

jeżeli nie wiesz od czego zacząć, żeby pchnąć własny biznes na wyższy poziom, zacznij od mindsetu. To zmienia WSZYSTKO.

Skuteczny landing page w 6 krokach

Jeśli prowadzisz biznes online, prędzej czy później zainteresuje Cię temat stron lądowania. Niezależne od tego, czy dopiero startujesz z nowym...
narzędzia biznesowe

5 ulubionych narzędzi do prowadzenia biznesu online

  Prowadzenie biznesu online to nie lada wyzwanie! Jeśli jesteś jednocześnie dyrektorem zarządzającym, specem od marketingu i reklamy, dyrektorem...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

nieszablonowe wieści

Podoba Ci się to, co czytasz? Chcesz regularnie poszerzać swoją wiedzę z zakresu strategicznego wizerunku? Zapisz się na naszą listę, a co tydzień otrzymasz świeżą porcję graficznych i biznesowych dobroci!






Za chwilkę otrzymasz link do potwierdzenia zapisu. Jesteśmy w kontakcie, Dziewczyno!

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do tych, którym może posłużyć!