Wizytówka królową brandingu? Wyrzuć ją do kosza!

Maj 7, 2018 | biznes, design

W czasach wszechobecnej komunikacji online wizytówka w klasycznej, papierowej formie to przeżytek. I mówię to z pełną odpowiedzialnością. Nikt już nie zbiera kontaktów w wizytownikach, a dane naszego klienta lub biznesowego partnera znajdziesz bez problemu w jego stopce mailowej. Wizytówka to relikt przeszłości, który utracił swoje pierwotne znaczenie. Jeżeli zatem przymierzasz się do zmiany wizerunku i planujesz stworzyć projekt wizytówki, don’t waste your time!

skuteczny landing page
Kiedy 5 lat temu stawiałyśmy pierwsze kroki w świecie bizesu, projekt wizytówki był dla nas czymś oczywistym. Musiało być logo, strona www, która, nawiasem mówiąc, nie przynosiła nam zbyt wiele pożytku, i wizytówka – królowa brandingu. Przez te wszystkie lata nie wykorzystałyśmy nawet połowy minimalnego nakładu naszych wizytówek. Używamy ich prawie wyłącznie w knajpkach i sklepach, w których prosimy o fakturę na podstawie zawartych na niej danych. Poznajesz to? Nie chodzimy też zbyt często na spotkania networkingowe, na których mogłybyśmy szastać naszymi kolorowymi kartonikami, ponieważ relacje biznesowe nawiązujemy głównie w świecie online. Może ta sytuacja wydaje Ci się znajoma?
Obowiązkowy projekt wizytówki okazał się dla nas zupełnie zbędny, a wszystko dlatego, że na samym początku tworzenia wizerunku nie zadałyśmy sobie podstawowego pytania: kim jest nasz klient docelowy i gdzie go spotkamy? Poszłyśmy utartym szlakiem, który nie krzyżował się z naszą drogą dotarcia do klienta. Dziś wizytówkę zastąpiłyśmy zupełnie innymi materiałami, które wynikają z dobranej strategii komunikacji.

Co zatem sprawdzi się lepiej w Twoim biznesie niż oldschoolowy klasyk?

01

oferta

jeżeli Twoją działalność opierasz na świadczeniu usług np. coachingowych, fotograficznych, trenerskich czy graficznych, na pewno po etapie zapoznania się z klientem i jego potrzebami proponujesz przedstawienie oferty, w której umieszczasz ceny wybranych usług i dane kontaktowe. Ale to zdecydowanie za mało! Twój klient nie jest głupi i na pewno roześle zapytania do Twojej konkurencji. Jak nie zginąć w morzu podobnych „skontaktuj się ze mną”?
Dobrze zaprojektowana oferta to sposób na to, by zamknąć sprzedaż w sposób lekki i przyjemny z największą możliwą korzyścią dla Twojego biznesu. Dlatego nie możesz ograniczać się do suchych cen i wizytówkowej formy zostawienia do siebie kontaktu. Pomyśl o ofercie jak o ladzie sklepu, na którą wykładasz coraz to znakomitsze kąski dla klienta, który ma właśnie podjąć decyzję. Cena to tylko jeden z aspektów, który klient weźmie pod uwagę. Zostaje jeszcze świeżość produktu, feeria kolorów i zapachów, wygląd, któremu nie można się oprzeć… masa czynników, które oddziaływują na różne zmysły i wzbudzają silne emocje. Taka właśnie powinna być Twoja oferta: soczysta, świeża, roztaczająca wizję, której nie można się oprzeć. Korzyści klienta polane kuszącym sosem graficznym przykują jego uwagę, a krótki rys o Tobie wzbudzi jego zaufanie. W takiej atmosferze przedstawienie cen jest niczym lekkostrawny deser do głównego dania, jakim jest Twoja usługa. Projekt oferty to większe zagadnienie niż wizytówka, ale jego istotą są realne rezultaty, których nie możesz spodziewać się po wizytówce. Czy kiedykolwiek myślałaś w ten sposób o swojej ofercie?

pomyśl o ofercie jak o ladzie sklepu, na którą wykładasz coraz to znakomitsze kąski dla klienta, który ma właśnie podjąć decyzję. Cena to tylko jeden z aspektów, który klient weźmie pod uwagę. Zostaje jeszcze świeżość produktu, feeria kolorów i zapachów, wygląd, któremu nie można się oprzeć… masa czynników, które oddziaływują na różne zmysły i wzbudzają silne emocje.

skuteczny landing page
02

karta lojalnościowa

Jeżeli Twój biznes to np. usługi fryzjerskie, kosmetyczne lub działania gastronomiczne, postaw na wizytówkę połączoną z kartą lojalnościową. Zwykła wizytówka z kontaktem zawsze wyląduje na samym dnie portfela, a przy pierwszym czyszczeniu portmonetki z paragonów wyfrunie razem z nimi do kosza. Wkrótce klient trafi na innego fryzjera, inną restaurację, do której dane kontaktowe znajdzie w internecie. Sama pewnie często tak robisz, więc dlaczego Twój klient miałby zachowywać się inaczej? Zamiast wykładać wizytówki na kontuarze, pomyśl o karcie lojalnościowej. Choć nikt się do tego nie przyzna, większość z nas jest zbieraczami: uwielbiamy kolekcjonować i gromadzić różne rzeczy. Dlatego właśnie wszelkie systemy zbierania punktów, znaczków lub pieczątek cieszą się dużym powodzeniem. Karta lojalnościowa zawsze znajdzie przytulne miejsce w portfelu, dzięki czemu Twój klient będzie pozostawał z Tobą w stałym kontakcie. Na karcie umieść rabaty, bonusy, hasło reklamowe, dane kontaktowe… Potraktuj ją jak materiał marketingowy, który zwiększy rozpoznawalność Twojej marki. Pamiętaj jednak, żeby na swojej stronie internetowej umieścić regulamin tego typu akcji, a odpowiedni odnośnik uwzględnić w projekcie karty, tak żeby klient zawsze mógł się zapoznać z Twoimi warunkami.
03

mediakit

Jeżeli Twoim sposobem na życie jest blogowanie, a Twoim klientem idealnym są reklamodawcy lub producenci ciekawych rozwiązań powiązanych z tematyką Twojego bloga, to wyposaż się koniecznie w tzw. mediakit. Jest to forma przedstawienia się potencjalnemu klientowi i podania mu w przejrzysty sposób informacji, które go interesują. Taki materiał warto zamieścić do pobrania na podstronie Twojego bloga poświęconej współpracy. Mediakit, podobnie jak oferta, może być suchym dokumentem, w którym przekażesz liczby i statystyki swoich zasięgów okraszone krótką charakterystyką Twojego czytelnika, ale może być także wciągającym materiałem, którego lektura pokaże odbiorcy Twój feeling, zaangażowanie i korzyści, jakie jesteś w stanie mu zaoferować. Spójny z Twoim blogiem, dopracowany graficznie materiał buduje Twoją wiarygodność w oczach reklamodawcy, a dołączone przykłady zrealizowanych z innymi markami projektów pomogą Ci zdobyć jego zaufanie. Opis Twojego czytelnika może przybrać postać opowieści, w którą wciągniesz swojego klienta idealnego, malując wnikliwy obraz słowem i grafiką. W świecie blogów/vlogów często podkreśla się umiejętność wyjścia z inicjatywą do producentów i marek, z którymi chcesz współpracować. Dobrze zaprojektowany mediakit pomoże Ci przekroczyć strefę komfortu i pokazać się odbiorcom w pewny siebie, charyzmatyczny sposób.

spójny z Twoim blogiem, dopracowany graficznie materiał buduje Twoją wiarygodność w oczach reklamodawcy, a dołączone przykłady zrealizowanych z innymi markami projektów pomogą Ci zdobyć jego zaufanie.

Projekt wizytówki świadczy o charakterze Twojego biznesu i powinien oferować coś więcej niż nieśmiało zarzuconą wędkę bez dobrego spławika. Jeżeli chcesz zacząć łowić grube ryby na poważnie, zastanów się wspólnie z nami nad nową formą dotarcia do klienta.

Karla

Który z tych materiałów najlepiej sprawdziłby się w Twoim biznesie? A może używasz klasycznej wizytówki i wskażesz nam branże, w których ten rodzaj materiału ma się naprawdę dobrze i przynosi oczekiwane rezultaty?

Wizytówka może być materiałem reklamowym i przedłużeniem pierwszego wrażenia, jakie wywieramy na naszym nowopoznanym rozmówcy, ale jeżeli w ślad za nią nie idzie realne nawiązywanie relacji z klientem, możesz wyrzucić ją do kosza.

Karla

Czy stać Cię na wizerunek DIY? Przewodnik do pobrania

Na pewno zauważyłaś, jak popularne także w Polsce stały się filmiki DIY, kursy z doskonalenia umiejętności organizacyjnych, fotograficznych czy graficznych. Dzięki nim możesz na spokojnie nauczyć się, jak zaprojektować logo dla swojej marki i jak stworzyć wizerunek Twojej firmy od podstaw. Pytanie tylko, czy rzeczywiście jest to dla Ciebie dobre rozwiązanie i… czy na pewno Cię na to stać?

Darmowe zdjęcia

Gdzie znaleźć i jak wybrać kobiece darmowe zdjęcia dla Twojego biznesu?

Twój biznes potrzebuje dobrej jakości fotografii. Darmowe zdjęcia stockowe okazują się zbawieniem. Sztuką jednak jest nie tylko znaleźć dobre fotografie, ale także wybrać spośród nich takie, które faktycznie reprezentują Twoją markę i przekazują jej ducha. Dziś powiem Ci, jak to zrobić z głową!

5 boskich #colorpop kont na Instagram

Prowadząc swoją firmę, w szczególności biznes online, po całym tygodniu masz pewnie przesyt informacyjny. Masz listę tego, co powinnaś zrobić w kolejnym tygodniu, do tego sprawy domowe, śnieg lub deszcz za oknem i totalne rozenergetyzowanie gotowe. A gdyby tak dodać szczyptę koloru, który pozwoli podładować Ci akumulatory? Wpadnij na Instagram!

Jak zdobyć wymarzone rekomendacje w 3 prostych krokach?

Nie trzeba nikogo przekonywać, jak wielka jest siła rekomendacji. Zadowolony klient poleca Twoje usługi znajomym i zaprzyjaźnionym współpracownikom, którzy z kolei polecają Cię swoim znajomym, a oni swoim. I w ten sposób sieć Twoich klientów rozszerza się o kolejne osoby. Czy wiesz jak pozyskać rekomendacje, które działają na Twoją korzyść?

Czy to koniec ery scandi? Nowe trendy w designie

Scrollowanie Instagrama od dłuższego już czasu przypomina przechadzanie się po skandynawskich wnętrzach, wybieranie stonowanych dodatków do przestrzeni biurowej i zaglądanie do klasycznej szafy złożonej z beży, brązów. Powoli przestajemy odróżniać te kompozycje, a przedstawiany na nich świat zdaje nam się być wyidealizowany. Dlatego rok 2018 wieści koniec ery wszechobecnego stylu skandynawskiego i nowe trendy w designie.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

nieszablonowe wieści

Podoba Ci się to, co czytasz? Chcesz regularnie poszerzać swoją wiedzę z zakresu strategicznego wizerunku? Zapisz się na naszą listę, a co tydzień otrzymasz świeżą porcję graficznych i biznesowych dobroci!






Za chwilkę otrzymasz link do potwierdzenia zapisu. Jesteśmy w kontakcie, Dziewczyno!

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do tych, którym może posłużyć!