Rebranding w kadrze, czyli co mówią o Tobie zdjęcia biznesowe

9 Sty 2018 | biznes, design

czy myśląc o wizerunku swojej marki, w pierwszej kolejności zastanawiasz się nad logo? To bardzo częsty błąd! Jeżeli masz budżet, by zmienić tylko jeden element wizerunku Twojej firmy, postaw przede wszystkim na zdjęcia biznesowe!

Kiedy zaczynamy pracę z klientami, na samym początku pytamy o zdjęcia i treści do sekcji „o mnie”. To tutaj jest miejsce na feeling Twojego biznesu i jasny komunikat, jaka jest Twoja marka i jakie wartości reprezentuje. Nawet najlepszy graficzny projekt strony internetowej, pełen skrojonych na miarę rozwiązań, wypadnie zwyczajnie i słabo w połączeniu ze zdjęciem profilowym, które mówi: „mam profesjonalnie założone ręce, ale ratuuunkuuu! nie wiem, co dalej”. Twoi klienci, patrząc na Twoje fotografie, nie będą mogli nawiązać z Tobą relacji, ani poczuć, czy mówicie tym samym językiem. Na bardzo bogatym rynku produktów i usług to uczucia, jakie wzbudza marka, zaważą na Twojej sprzedaży.

{

jeżeli w ogóle nie dysponujesz fotografiami lub jeśli Twoje zdjęcia biznesowe są sztampowe, sztuczne i nie oddają Twojej osobowości, to profesjonalna sesja z fotografem, który pracuje blisko stylistyki Twojej marki, powinna być pierwszą, najpilniejszą inwestycją.

Zdjęcia biznesowe pomagają Ci nie tylko komunikować Twój charakter i sposób bycia marki, ale także wyłowić spośród rzeszy klientów tych, z którymi Ty chcesz pracować. Inne kolory, postawy i feeling będziesz kierować do pracowników korporacji, a inne do właścicieli małych biznesów kobiecych. Nie wiesz, co to oznacza w praktyce? Spójrz na nasze zdjęcia: powstały one specjalnie po to, by przemawiać do przedsiębiorczych, silnych kobiet, które prowadzą działalność gospodarczą, odnoszą sukcesy, ale potrafią także pokazać delikatną stronę swojej osobowości. Nasze fotografie przeszły totalną metamorfozę: od czarno-białych, korporacyjnych póz i poważnych min, do eksplozji koloru, uśmiechu i postaw świadczących nie tylko o naszej współpracy, ale przede wszystkim przyjaźni, na której zbudowałyśmy nasze nieszablonowe studio.
Nasze czarno-białe zdjęcia przyciągały klientów takich jak instytucje finansowe, biznesy technologiczne, prawnicy lub korporacje paramedyczne. Czy chciałyśmy właśnie z nimi pracować? Nie do końca. Nowy wizerunek pomógł nam połączyć się z naszymi klientami idealnymi.
Masz już w kieszeni teorię, a teraz kilka praktycznych uwag, które pomogą Ci przygotować się do Twojej sesji zdjęciowej:
01

odpowiedni strój

Zanim sięgniesz po mocno biznesowy outfit zadaj sobie pytanie, do kogo chcesz kierować swój przekaz. Być może zamiast spodni na kant dobre będą jeansy, a zamiast nudnego żakietu – marynarka w zdecydowanym, nasyconym kolorze. Jeżeli stawiasz na delikatność, pomyśl o pastelowych kolorach, ale uważaj, żeby nie zlały się z Twoją karnacją.
02

makijaż

A skoro o karnacji mowa, wybierz fotografa, który współpracuje z profesjonalną makijażystką. Dzięki temu postprodukcja Twojego zdjęcia będzie bardziej precyzyjna, a Twoje naturalne atuty prawidłowo wydobyte. Jeżeli świetnie potrafisz malować się na co dzień, do zdjęć i tak wybierz makijaż profesjonalny, który zachowa się właściwie w świetle dziennym lub studyjnym.

własnoręczny makeup

blada cera, cienie pod oczami

świecące się powierzchnie na twarzy

makijaż oczu niewidoczny spod okularów

małe oczy, niewidoczne brwi i rzęsy

profesjonalny makeup

wyszczuplona twarz dzięki odpowiedniemu contouringowi

brak świecących się powierzchni

delikatne odblaski zapewniające efekt „glam”

makijaż powiększający oko, widoczny nawet spod okularów

03

kadrowanie

Przemyśl, jakie ujęcia są Ci najbardziej potrzebne, jakie materiały będziesz tworzyć z wykorzystaniem swoich zdjęć? Do publikacji na stronie internetowej lub do banerów internetowych wybierz formaty poziomie i zadbaj o nieco więcej przestrzeni wokół swojej sylwetki. Pozwoli Ci to lepiej skadrować zdjęcie, niezależnie od urządzenia, na jakim będzie wyświetlany Twój materiał. Formaty pionowe wykorzystasz w postach, na blogu, w publikacjach papierowych lub np. w media kit.
04

ujęcia i klimat

Zanim staniesz przed obiektywem, przygotuj sobie listę konkretnych ujęć, póz i min, które będziesz wykorzystywać w późniejszym brandingu Twojej marki. Zamyślona nad klawiaturą komputera, z nosem w bukiecie kwiatów, z książkami spiętymi paskiem i przerzuconymi przez ramię? Takie zdjęcia możesz wykonać w plenerze, nadając im jeszcze bardziej naturalnego charakteru. Kawiarnia, biblioteka czy fajne biuro co-workingowe to świetne miejsca, by pokazać Ciebie w Twoim środowisku. Klimat to także zasługa fotografa. My postawiłyśmy na zdjęcia u Camera Piotrka – wiedziałyśmy, że dokładnie zrozumie, o jaki efekt nam chodzi.

foto: Piotr Wroniewicz Camera Piotrka

MUA: Elwira Zubik

studio: Kapsel Studio

plener: kawiarnia Cortado Sisters cafe

Teraz specjalnie dla Ciebie nasz Piotr może wykonać także Twoje zdjęcia! Fotografia portretowa, biznesowa, wizerunkowa odpowiadająca potrzebom Twoim i Twojej firmy to podstawa budowania Twojej marki. Dlaczego nie zrobić tego z uśmiechem na ustach i z orginalnym pomysłem? 🙂 To wszystko znajdziesz u Piotra.

Co otrzymasz?

  • sesja w studio lub w plenerze (np. w kawiarni)
  • podstawowy zestaw 5 fotografii do wyboru z sesji, poddanych profesjonalnej obróbce, które wykorzystasz m.in. w socialmedia.
Cena zestawu: 600zł

Dodatkowe opcje

  • wizażystka od 150 zł
  • stylistka asystująca Ci w wyborze odpowiedniego stroju przed sesją od 300 zł

skontaktuj się z Piotrem!

mail: camerapiotrka@gmail.com

tel: 604 773 098

www: klik

facebook: klik  instagram: klik

Pamiętaj, że Twoje zdjęcia mają również wpływ na to, jak postrzegane są ceny Twoich produktów lub usług. Opierając się na fotografiach, które wyglądają jak selfie lub amatorska zabawa z parametrami aparatu, sprawiasz, że Twoja marka będzie postrzegana jako nieprofesjonalna lub na niższym poziomie jakościowym. A przecież Ty chcesz wejść na wyższy poziom swojego biznesu i otrzymywać konkretne wynagrodzenie za oferowane produkty lub usługi, prawda? Często to właśnie zdjęcia sprawiają, że między potencjalnym klientem, a Twoją marką wytwarza się zaufanie i feeling, a to z kolei jest prosta droga do zracjonalizowania sobie przez klienta każdego, nawet większego wydatku.

to jak? Gotowa na sesję?

Karla

case study: landing page kursu NVClab.pl

Nie wiesz, jak zabrać się za stworzenie landing page dla Twojego przedsięwzięcia lub produktu? Przeczytaj nasze case study ze współpracy z NVClab.pl przy stronie lądowania kursu online.

Co to jest moodboard i dlaczego jest potrzebny Twojej marce?

Myślisz o zmianie wizerunku firmy? Dowiedz się, jak wykorzystać tablicę inspiracji w procesie pracy nad nowym, wymarzonym wizerunkiem Twojego biznesu!

2 komentarze

  1. Kasia

    Wooooow te nowe zdjęcia są bombowe! I super, że pokazałyście też błędy popełnione przy wcześniejszej sesji – takie „przed i po” bardzo do mnie przemawiają!

    Odpowiedz
    • Karla i Ania

      Wszyscy uczymy się na błędach i to najbardziej skutecznie! Teraz możemy z pełnym przekonaniem doradzić w tej kwestii, bo wiemy, co działa, a co nie. Poza tym sesja to świetna zabawa, nawet dla mnie, czyli Karli, zwanej dumnie królewna z drewna ;). No i jest nam mega miło, że zdjęcia się podobają. Bo nam też barrrrdzo! 🙂

      Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

nieszablonowe wieści

Podoba Ci się to, co czytasz? Chcesz regularnie poszerzać swoją wiedzę z zakresu strategicznego wizerunku? Zapisz się na naszą listę, a co tydzień otrzymasz świeżą porcję graficznych i biznesowych dobroci!






Za chwilkę otrzymasz link do potwierdzenia zapisu. Jesteśmy w kontakcie, Dziewczyno!

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do tych, którym może posłużyć!