Co to jest moodboard i dlaczego jest potrzebny Twojej marce?

lubisz tworzyć moodboardy? Ja uwielbiam! Jestem wzrokowcem i po prostu kocham oglądać piękne zdjęcia, palety kolorystyczne, kroje pisma… W mojej codziennej pracy tworzę moodboardy, żeby wczuć się w estetykę danego projektu. Zachęcam również klientów do tworzenia własnych tablic inspiracji, np. wirtualnie za pomocą platformy Pinterest. Dzięki moodboardowi możemy uporządkować pomysły i wyklarować finalną wizję projektu. Nic więc dziwnego, że są takie popularne!
myślisz o zmianie wizerunku firmy? Dowiedz się, jak wykorzystać tablicę inspiracji w procesie pracy nad wymarzonym wizerunkiem Twojego biznesu!
dlaczego jest Ci potrzebny moodboard?
Moodboard to przydatne narzędzie do pracy nad wizerunkiem. Dzięki niemu:
- wypracujesz wizję Twojego biznesu
- uporządkujesz swoje pomysły
- łatwiej podejmiesz decyzje
- jeśli tworzysz tablicę dla współpracownika, upewnisz się, że macie taką samą wizję projektu
Poza tym musisz pamiętać, że możesz później traktować moodboard jak kompas – zawsze możesz wrócić do swojej tablicy i sprawdzić, czy podążasz we właściwym kierunku!


OK, ale jak to zrobić?
czyli moodboard krok po kroku
Przeczytaj nasz krótki przewodnik i dowiedz się jak stworzyć moodboard w 4 krokach:
01
zacznij od strategii
02
wyselekcjonuj zdjęcia
03
stwórz tablicę
Przypnij wybrane elementy do tablicy na przykład w serwisie Pinterest. Na początek im więcej, tym lepiej! Mogą to być zdjęcia prezentujące konkretne kolory, wzory, czy czcionki.
Masz poczucie, że w natłoku zdjęć w Internecie nie jesteś w stanie wybrać tych właściwych? Stwórz prawdziwą, realną tablicę ze zdjęciami wyciętymi z gazet i przypnij do niej dowolne elementy, takie jak na przykład skrawki papieru czy materiałów.
Pamiętaj, że to dopiero początek! Chodzi o stworzenie ogólnego nastroju, klimatu, który będzie pomocny podczas tworzenia wizerunku Twojej firmy. Nie zastanawiaj się, czy wybrany przez Ciebie kolor lub krój pisma to na pewno ten jedyny. To nie jest ostateczny etap!
04
ogranicz ilość elementów

Na własnej skórze przekonałyśmy się, jak przydatnym narzędziem jest moodboard, pracując nad odświeżeniem naszego wizerunku. Wtedy tablica inspiracji pozwoliła nam odpowiedzieć sobie na wiele znaków zapytania.
- rozwinięta paleta kolorystyczna – nasze bazowe kolory, czyli róż i turkus, będące odzwierciedleniem czystej energii naszego kreatywnego duo, chciałyśmy uzupełnić o mniej intensywne odcienie, które wprowadzą spokój, uważność i poczucie bezpieczeństwa. W końcu budowanie strategii to nie ulotny, kolorowy motyl, ale solidne podstawy.
- zdjęcie portretowe – postawiłyśmy na luz, kolor i dobrą energię, którą nasze klientki dostają od nas przy pracy nad nowym wizerunkiem. Wcześniej nasze zdjęcia były czarno-białe i zbyt poważne, wysyłając tym samym nieprawidłowy przekaz i przyciągając niewłaściwych klientów. O tym, co mogą mówić Twoje zdjęcia biznesowe przeczytaj tutaj.
- font szeryfowy – od zawsze kochamy styl magazynów i komiksów, dlatego zdecydowałyśmy się na wykorzystanie fontów z większym charakterem. Minimalistyczne, bezszeryfowe kroje sprawiały, że naszymi usługami interesowały się instytucje finansowe, biznesy technologiczne i zawody sformalizowane, czyli nasz klient nie do końca idealny.
- odręczny font – jako font uzupełniający wybrałyśmy odręczne pismo, które świadczy o bezpośrednim zaangażowaniu w markę i relacji nawiązywanej z klientami w trakcie pracy 1 na 1 nad nowym wizerunkiem.

i jak myślisz, co nam z tego wyszło? Po stworzeniu moodboardu poszło nam już dalej jak z płatka! Zobacz sama, rozejrzyj się na naszym blogu, na naszej stronie na Facebooku i profilu na Instagramie.
wszystko razem tworzy spójną całość – jest kobieco, ale intensywnie i z pazurem, czyli tak jak lubimy!


jeśli jednak kręcisz się w kółko i czujesz, że powinnaś coś zmienić – rozumiemy Cię, Dziewczyno! Na bezpłatnej konsultacji możemy pomóc Ci nadać Twojej marce kierunek. Co Ty na to?

Ania
2 komentarze
Wyślij komentarz
copyright 2018 SHABLON
Uwielbiam moodboardy, ale do tej pory wykorzystywałam je raczej do planowania wiosennej garderoby albo metamorfozy pokoju 😉 Dziękuję za ten wpis i wszystkie wskazówki, a przede wszystkim za inspirację do działania! 😀
PS. Wasz moodboard jest rewelacyjny!
Jak widać taka tablica inspiracji może ułatwić różne wybory, nie tylko te biznesowe! 🙂 I pewnie przy okazji pozwala zaoszczędzić co nieco, kiedy masz ochotę na jakiś szalony zakup mieszkaniowy, ale spoglądasz na moodboard i już widzisz, że ni przypiął ni przyłatał 😉 Wtedy łatwiej jest odpuścić. Tak samo przy zachowywaniu spójności marki. Wszystko falls into place, jak to się ładnie mówi po angielsku.