Dlaczego Twoja marka musi odstraszać niektórych klientów?

Kwi 30, 2018 | biznes

skuteczny landing page

W poprzednim artykule Karola pisała o cenniku i dlaczego warto go zamieścić na stronie www. Ten temat bardzo Was zainteresował, o czym pisałyście w komentarzach na naszym profilu na Instagramie. Pojawiło się też pytanie o to, czy publikując cennik nie odstraszamy części klientów. Doszłyśmy do wniosku, że ten temat jest na tyle ciekawy, że warto mu poświęcić osobny wpis.

„Jak kierować swoją markę do klienta idealnego, nie odstraszając przy okazji innych klientów?”

To jest bardzo dobre pytanie! Ale odpowiedź może Cię trochę zaskoczyć. Żeby wykreować markę, która trafia w gusta Twoich klientów idealnych, musisz odstraszyć tych nie-idealnych klientów! Wiem, że ta myśl może być przerażająca. Ciężko harujesz na swoją własną markę, inwestujesz w rozwój, a jednocześnie masz celowo odstraszać część klientów i tracić pieniądze? O co kaman? Spokojnie, spokojnie, wszystko jest w porządku. Za chwilę wytłumaczę, dlaczego odstraszanie pewnych klientów z automatu to tak naprawdę dobra sprawa.

Na rynku jest wiele firm oferujących usługi lub produkty podobne do Twoich, starających się zaspokoić potrzeby wszystkich klientów. I finalnie nie trafiają do nikogo, bo produkt dla wszystkich jest dla nikogo. Jeśli nie mówisz jasno i pewnie do Twojego klienta idealnego, to on nie ma szans, żeby Cię usłyszeć w internetowym chaosie.

jak przyciągnąć uwagę klienta idealnego?

Dlatego, żeby przyciągnąć uwagę Twojej grupy docelowej, musisz naprawdę się postarać: przygotować ofertę, stronę www, wypracować sposób komunikacji. I przede wszystkim określić sobie jasno z kim chcesz pracować. W naszym przypadku biznes przyśpieszył, gdy ustaliłyśmy, że chcemy pracować z osobami podobnymi do nas, przedstawicielami wolnych, kreatywnych zawodów, coachami i trenerami, ale na pewno nie chcemy współpracować z korporacjami. I to jest OK! Nasze źródełko dochodów wcale nie wyschło, chociaż bałyśmy się, że tak będzie! Morał? Pamiętaj, że jeśli Twoje wysiłki nie skupią się w 100% na bardzo konkretnym celu, jest duże ryzyko, że Twoja komunikacja i wizerunek będą zbyt ogólnikowe.

żeby przyciągnąć uwagę Twojego klienta docelowego, musisz jak najdokładniej określić z kim chcesz pracować, a potem jasno komunikować do wybranych osób – inaczej nikt nie usłyszy Cię w internetowym chaosie.

skuteczny landing page

jak to działa?

Wyobraź sobie, że chcesz zatrudnić fotografa, który uwieczni na zdjęciach Twój ślub. Masz dwie osoby do wyboru: pierwsza osoba ma doświadczenie i specjalizuje się w fotografii ślubnej. Druga osoba robi świetne zdjęcia, ale nie ma wąskiej specjalizacji – robi reportaże, zdjęcia produktowe, czasem też ślubne. Wybierasz oczywiście pierwszą osobę. Dlaczego? Bo jej oferta odpowiada dokładnie Twojemu zapotrzebowaniu w danej chwili. Podświadomie czujesz, że się dobrze dogadacie, bo fotograf ślubny będzie Cię rozumiał, będzie czuł Twoje emocje, już nie raz fotografował parę młodą i wie, czego się spodziewać. Czy rozumiesz teraz ten mechanizm, o którym mówię?

Kiedy tworzysz markę, która trafia prosto do klienta idealnego i do nikogo innego, przyciągasz klientów, z którymi będziesz chciała współpracować. Jeśli jednak będziesz tylko częściowo nastawiać swoje działania na ten kierunek, i nie będziesz godzić się na jednoczesne odstraszanie części klientów, sprawisz, że klienci będą zdezorientowani, nie będą rozumieli kim dokładnie jesteś i czym się zajmujesz.

skuteczny landing page

Wiem, że wizja odstraszania klientów jest na początku nieco przerażająca. Ale pomyśl – zamiast nastawiać się na projekty od klientów nie do końca idealnych, pomyśl o zyskach, jakie będziesz czerpać kiedy Twoja marka wyspecjalizuje się i będzie nastawiona na specyficzny rodzaj klienta!

to sprawi, że będziesz się spokojnie rozwijać, pracując tylko z ludźmi, z którymi chcesz pracować. I utwierdzisz się w przekonaniu, że lubisz swoją pracę. A przecież o to właśnie chodzi! Go for it!

Ania

narzędzia biznesowe

5 ulubionych narzędzi do prowadzenia biznesu online

  Prowadzenie biznesu online to nie lada wyzwanie! Jeśli jesteś jednocześnie dyrektorem zarządzającym, specem od marketingu i reklamy, dyrektorem...
wizytówka

Wizytówka królową brandingu? Wyrzuć ją do kosza!

W czasach wszechobecnej komunikacji online wizytówka w klasycznej, papierowej formie to przeżytek. I mówię to z pełną odpowiedzialnością. Wizytówka to relikt przeszłości, który utracił swoje pierwotne znaczenie. Jeżeli zatem przymierzasz się do zmiany wizerunku i planujesz stworzyć projekt wizytówki, don’t waste your time!

kreatywne myślenie

Nasz sposób na kreatywne myślenie, czyli co zrobić, gdy dopada Cię twórcza blokada

Są takie momenty, kiedy tempo w pracy przyśpiesza i obowiązki nas przytłaczają. Nie ma wtedy szans na kreatywne myślenie. Czy Ty też tak masz? Dowiedz się jakie są nasze sposoby na twórczą blokadę!

Mały biznes a inwestycje w wizerunek – od czego zacząć?

Prowadzisz mały biznes i myślisz o zainwestowaniu w wizerunek? Logo, strona www, zdjęcia biznesowe – nie wiesz, od czego zacząć? Dowiedz się jak podejmować decyzje wizerunkowe z głową!

Skuteczny landing page w 6 krokach

Jeśli prowadzisz biznes online, prędzej czy później zainteresuje Cię temat stron lądowania. Niezależne od tego, czy dopiero startujesz z nowym...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

nieszablonowe wieści

Podoba Ci się to, co czytasz? Chcesz regularnie poszerzać swoją wiedzę z zakresu strategicznego wizerunku? Zapisz się na naszą listę, a co tydzień otrzymasz świeżą porcję graficznych i biznesowych dobroci!






Za chwilkę otrzymasz link do potwierdzenia zapisu. Jesteśmy w kontakcie, Dziewczyno!

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do tych, którym może posłużyć!