Czy stać Cię na wizerunek DIY? Przewodnik do pobrania

4 Sty 2018 | biznes

Przyznaję się, jedną z moich największych słabości jest maniakalne przeglądanie Pinteresta! To prawdziwa kopalnia wartościowych, zagranicznych blogów, designerów i przedsiębiorców, od których można się wiele nauczyć. Artykuły z serii „how to…?” biją rekordy popularności, a piny z meblami, ozdobami i kosmetykami DIY niepostrzeżenie trafiają także na moją tablicę.

na pewno zauważyłaś, jak popularne także w Polsce stały się filmiki DIY, kursy z doskonalenia umiejętności organizacyjnych, fotograficznych czy graficznych. Dzięki nim możesz na spokojnie nauczyć się, jak zaprojektować logo dla swojej marki i jak stworzyć wizerunek Twojej firmy od podstaw.

 

pytanie tylko, czy rzeczywiście jest to dla Ciebie dobre rozwiązanie i… czy na pewno Cię na to stać?

Możesz pomyśleć, że za chwilę będę Cię namawiać do spotkania i podjęcia prac nad wizerunkiem Twojego biznesu. Ale jako projektant powiem Ci, że nie każda marka powinna od razu inwestować w profesjonalny branding. Kiedy zatem warto zainteresować się wizerunkiem DIY i faktycznie zakasać rękawy?
01

kiedy masz czas na naukę i analizę swojego biznesu

Innymi słowy kiedy masz zapał, chęć i czas np. po przyjściu do domu z etatowej pracy. Odpalasz YouTube’a albo Skillshare i zaczynasz tworzyć to, z czym rezonuje Twoja nowo powstająca marka. Uczenie się techniki może czasem nie wystarczyć, jeżeli nie ufasz swojemu wyczuciu estetyki. W takiej sytuacji możesz jednak ograniczyć się do prawdziwie minimalistycznego wizerunku i poprzestać na nazwie marki, funkcjonującej jako typograficzne logo.
02

kiedy dopiero startujesz ze swoim przedsięwzięciem

Początki każdego biznesu opierają się w dużej mierze na testowaniu i poprawianiu. I to jest bardzo ok! Daj sobie czas na zmiany w wizerunku, bo dzięki temu odkryjesz, jaka tak naprawdę jest Twoja marka. To moment na kolekcjonowanie moodboardów i zapisywanie inspiracji, a także na sprawdzanie swoich pomysłów na realnych klientach. Wiele marek już na początku chce zabłysnąć profesjonalnym wyglądem i dopracowanymi produktami. Ale to tzw. Minimum Viable Product (MVP) czyli minimalnie gotowy do wprowadzenia na rynek produkt lub marka są papierkiem lakmusowym biznesowego być albo nie być. Możesz stracić wiele czasu i pieniędzy, inwestując w coś, czego nikt nie potrzebuje.
03

kiedy masz bardzo mały budżet lub w ogóle nie masz budżetu

To będzie prawdziwa bomba – jeżeli nie masz budżetu, nie staraj się za wszelką cenę wyciskać z designera wizerunku za grube pieniądze. To zwyczajnie nie fair. Nie mówiąc już o pułapkach, które sama na siebie możesz w ten sposób zastawić: splagiatowane logo, przestarzały wizerunek, niedbałość i niekompletność dostarczanej pracy. Jeżeli nie masz budżetu, patrz pkt 1. – pozostań przy typograficznym logo albo poszukaj kreatywnego rozwiązania, np. możliwości rozłożenia płatności na raty.
04

kiedy nie masz jasnej wizji, ani misji

Prawdziwie chwytający za serce wizerunek wypływa z czegoś więcej niż tylko z poczucia estetyki. To wizja marki i jej misja, ukryte pod graficzną warstwą. Aby nie zginąć pośród innych firm, Twoja marka powinna wyróżniać się duchem i charakterem. Zastanów się nad tymi aspektami, zanim roześlesz zapytania do designerów.

początek drogi Twojej marki to czas na dogranie detali, przetestowanie pomysłu i pierwszą sprzedaż, która pozwoli Ci odetchnąć. Mając czas i zapał, jesteś w stanie postawić swoją markę na nogi, dowiedzieć się, jak zaprojektować logo i przygotować pierwsze reklamy w Canvie.

schody zaczynają się wtedy, kiedy Twój czas się kończy, biznes się rozrasta, a Ty tracisz potencjalnych klientów, ślęcząc godzinami nad grafikami promocyjnymi, kierując swoją uwagę w niewłaściwe miejsce.

jeżeli coś Ci to przypomina, to sprawdź szybko, czy to już ten moment, żeby zatrudnić designera i stratega komunikacji.

POBIERZ TERAZ

kiedy i jak wejść na wyższy poziom swojej marki i stworzyć zachwycający wizerunek, który przynosi realne zyski

Zanim zaczniesz wypełniać nasz zeszyt ćwiczeń, zrób szybki rachunek sumienia. Czy w Twoim biznesie:
01

Twój czas się skurczył

Wraz z rozwojem biznesu, nowymi klientami i przedsięwzięciami, Twój czas stał się na wagę złota. Być może cyzelując grafiki na portale społecznościowe, tak naprawdę więcej tracisz niż zyskujesz. W marketingu często mówi się o „lost opportunities” czyli utraconych szansach. Skupiając się na tym, co nie jest sednem Twojego biznesu, możesz zamykać sobie wiele drzwi. Jeżeli powierzysz prace nad wizerunkiem profesjonalnemu designerowi, odzyskasz swój czas i dostaniesz świeży, dopracowany look na miarę Twojego biznesu.
02

działasz na rynku z sukcesami przynajmniej od roku

Mówiąc o sukcesach, nie mam wcale na myśli wielkich sprzedaży czy gigantycznej rozpoznawalności. Jeżeli Twoja marka utrzymuje się na rynku, a Ty nie kończysz każdego miesiąca pod kreską, to na pewno możesz nazwać to sukcesem. Po roku działania wiesz już, które z Twoich usług i produktów mają szansę powodzenia, a które dadzą Ci poczucie prowadzenia „wacikowego biznesu”. Wiesz także, jakich klientów szukasz, czego najbardziej potrzebują i jakie treści najlepiej do nich trafiają. Wszystkie te informacje są bazą do stworzenia profesjonalnego wizerunku.
03

masz przewidziany budżet na rozwój

Bez inwestycji Twoja marka, choć świetna i unikatowa, może pozostać na tym samym etapie wiecznego start-upu. Nie po to założyłaś własny biznes i nauczyłaś się jakiś czas temu, jak zaprojektować logo, żeby na tym etapie zostać. Istotą własnej działalności jest rozwój i skalowanie, a to pochodne budowania spójnego, autentycznego wizerunku, który ucieleśnia Twoje idee i charakter.

czy wiesz już, na którym etapie jesteś i czy potrzebujesz pomocy designera? Zrób malutki rachunek sumienia i jeżeli trzeba, zakasz rękawy, żeby za niedługi czas pochwalić się swoją marką i opracować być może właśnie z nami dalsze, szerzej zakrojone działania.

aha! I nie zapominaj oddawać się gdzieś pomiędzy radosnemu przypinaniu DIY balsamów i mydeł na Pintereście ;).

Karla

wizytówka

Wizytówka królową brandingu? Wyrzuć ją do kosza!

W czasach wszechobecnej komunikacji online wizytówka w klasycznej, papierowej formie to przeżytek. I mówię to z pełną odpowiedzialnością. Wizytówka to relikt przeszłości, który utracił swoje pierwotne znaczenie. Jeżeli zatem przymierzasz się do zmiany wizerunku i planujesz stworzyć projekt wizytówki, don’t waste your time!

cennik usług

Cennik usług na stronie www – tak czy nie?

Każdy biznes online prędzej czy później staje przed tym dylematem. To jak to w końcu jest? Czy warto umieszczać cennik usług na stronie internetowej czy nie? A jeżeli tak, to w jakiej formie będzie to najbardziej korzystne?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

copyright 2018 SHABLON

NIESZABLONOWY

magazyn

Zostaw nam swój adres, a będziemy regularnie podsyłać Ci dawkę nieszablonowych inspiracji.

nieszablonowe wieści

Podoba Ci się to, co czytasz? Chcesz regularnie poszerzać swoją wiedzę z zakresu strategicznego wizerunku? Zapisz się na naszą listę, a co tydzień otrzymasz świeżą porcję graficznych i biznesowych dobroci!






Za chwilkę otrzymasz link do potwierdzenia zapisu. Jesteśmy w kontakcie, Dziewczyno!

Pin It on Pinterest

PODZIEL SIĘ

Podoba Ci się ten artykuł? Pomóż mu dotrzeć do tych, którym może posłużyć!